لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۱:۵۴

پرتاپ گاز اشک آور برای متفرق کردن تجمع مقابل صدا و سيما


پس از برگزاری مناظره تلويزيونی مير حسين موسوی و محمود احمدی نژاد، نيروی انتظامی برای متفرق کردن تجمع مقابل صدا و سيما مجبور به استفاده از گاز اشک آور شده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ايران، ايرنا، محمود احمدی نژاد پس از مناظره با میر حسین موسوی، قصد خروج از محوطه صدا و سيما در خيابان وليعصر را داشت که با ازدحام جمعيت مواجه شده و همراهان او مجبور شدند که احمدی نژاد را از در ديگری خارج کنند.

در همين حال، برخی رسانه های ايران گزارش داده اند که طرفداران نامزدهای اصلاح طلب نيز در کوی دانشگاه و ميدان ونک تجمع کرده اند.

به گزارش سایت های خبری و سیاسی، جمعی از دانشجويان در کوی دانشگاه تجمع و با در دست داشتن تصاويری از ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شعار می دادند: موسوی، کروبی، اتحاد اتحاد.

طبق اين گزارش، جمعيت زيادی نيز در ميدان ونک اجتماع کرده و در حمايت از ميرحسين موسوی شعار می دادند. آنها همچنين شعار می دادند: دکتر فوق ديپلم ، نمی خواهيم نمی خواهيم.

اتهام عليه افراد

محمود احمدی نژاد در بخش هايی از مناظره خود برخی از چهره های جمهوری اسلامی را به فساد متهم کرد.

در همين رابطه مهدی کوچک زاده از نمايندگان اصولگرای مجلس در اين زمينه گفت: «احمدی نژاد با افشای کانون‌های قدرت و ثروت خود را فدا کرد و پيش‌بينی می‌کنم که افشا شوندگان عليه رییس جمهور فداکار اعلام جرم کرده و به انحای مختلف در صدد دادگاهی کردن او برآيند.»

مهدی کوچک زاده به خبرگزاری فارس گفت: «بنده به عنوان کسی که در کميسيون اصل ۹۰ بارها اين پرونده‌‌ها را ديده و رسيدگی کرد‌ه‌ام و می‌گويم افشاگری احمدی‌نژاد کاملاً حقيقت داشت و اعلام می‌کند که وی خود را فدا کرد و پيش‌بينی می‌کنم که افشا شوندگان عليه رئيس جمهور فداکار اعلام جرم می‌کنند.»

اين در حالی است که محسن آرمين، سخنگوی مجاهدين انقلاب اسلامی، رويکرد محمود احمدی نژاد در مناظره اخير را «سقوط اخلاقی» وی دانست.

آقای آرمين گفت: «شخصيتی به مانند آقای احمدی‌نژاد برای حفظ قدرت خود حاضر است دست به هر کاری بزند و اتهاماتی را متوجه اشخاص گوناگون کند و برای اينکه خود را از برخی اتهامات مبرا کند، با آبروی شخصيت‌های کشور بازی کرد.»

در همين زمينه عبده تبريزی، دبیر کل سابق بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به انتخابات سال ۷۶ گفته است: «محمود احمدی‌نژاد آن زمان دائماً از ناطق نوری حمايت کرده و برای او تبليغ می‌کرد و ايشان را چهره مورد تأييد مقام معظم رهبری نشان می‌داد اما به دليل آنکه در انتخابات جاری آقای ناطق نوری اعلام بی‌طرفی کرد، احمدی‌نژاد به وی و فرزندش اتهام بست.»

عبده تبريزی اضافه کرده است: «محمود احمدی‌نژاد در ديدارهايی که به عنوان رييس‌جمهور مطرح کرد، نه تنها قوه قضائيه را زير سؤال برد، بلکه شأن رييس‌جمهور را به عنوان مدافع حقوق ملت پايمال کرد.»
XS
SM
MD
LG