لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

«آمریکا قصد حمله به ایران را ندارد»


سخنگوی کاخ سفيد آمريکا می گوید واشينگتن برنامه ای برای جنگ با ايران ندارد
سخنگوی کاخ سفيد آمريکا می گوید واشينگتن برنامه ای برای جنگ با ايران ندارد

سخنگوی کاخ سفيد آمريکا در واکنش به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی که نسبت به حمله به ايران هشدار داده بود، گفت واشينگتن برنامه ای برای جنگ با ايران ندارد.


به گزارش پريچهر فرزام خبرنگار راديو فردا از کاخ سفيد، تونی اسنو سخنگوی کاخ سفيد براين مساله تاکيد کرد که آمريکا قصد حمله به ايران را ندارد.


آقای اسنو در حالی که به خبرنگاران حاضر در کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفيد اشاره می کرد، گفت: «اين که می پرسید چرا آيت الله (خامنه ای) گفته است که اگر آمريکا به ما حمله کند، ما پاسخ خواهيم داد، برای اين است که شما(خبرنگاران) چنين مساله ای (جنگ با ايران) را مطرح می کنيد».


اين که می پرسيد چرا که آيت الله خامنه ای گفته است که اگر آمريکا به ما حمله کند، ما پاسخ خواهيم داد، برای اين است که شماخبرنگاران چنين مساله ای جنگ با ايران را مطرح می کنيد ولی ما به طور مرتب تکرار می کنيم که نه چنين نيست
سخنگوی کاخ سفید

او افزود: «ولی ما به طور مرتب تکرار می کنيم که نه چنين نيست».


تونی اسنو سپس گفت رييس جمهوری، وزير امور خارجه و وزير دفاع گفته اند که آمريکا نمی خواهد به ايران حمله کند.


علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز پنج شنبه گفت در صورت هرگونه حمله به ايران «عکس العمل همه جانبه ای را نسبت به متعرضان و منافع آنها در همه نقاط جهان» به دنبال خواهد داشت.


رهبر جمهوری اسلامی، درباره اخبار حمله آمريکا به ايران گفت: «ملت ايران را با اين مسایل نترسانند، زيرا مگر تا به حال آمريکا به ايران حمله نکرده است؟»


او افزود: «معتقديم هيچ کس، چنين بی عقلی و خطايی نخواهد کرد و کشور و منافع خود را به خطر نخواهد انداخت؛ البته برخی می گويند رييس جمهوری آمريکا، اهل محاسبه و در نظر گرفتن عواقب کارهايش نيست، اما اين جور اشخاص را هم می توان سرعقل آورد و تحليلگران و سياست سازان آمريکايی اين را می فهمند که ملت ايران، هيچ تعرضی را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.»


گوردن جان درو سخنگوی شورای امنيت ملی کاخ سفيد نيز گفت همان طور که جورج بوش رييس جمهوری آمريکا به طور واضح و روشن گفته است، آمريکا قصد حمله به ايران را ندارد.


آزمايش موشک های زمين به دريا


سخنگوی کاخ سفيد آمريکا در واکنش به آزمايش موشک های زمين به دريا سپاه پاسداران در خليج فارس گفت اين موشک ها تهديد مستقيمی برای ناوگان دريايی آمريکا در منطقه نيست.


تونی اسنو سخنگوی کاخ سفيد گفت که مواضع آمريکا در مقابل ايران در بسياری از زمينه ها تغيير نکرده است اما با اين حال آقای اسنو افزود مانور موشکی سپاه پاسداران تهديد مستقيمی عليه ناوگان های جنگی آمريکا در منطقه نيست.


در همين زمينه برايان وايتمن سخنگوی وزارت دفاع آمريکا نيز گفت اين اولين بار نيست که ايران مانور نظامی برگزار می کند.


اين سخنگوی وزارت دفاع امريکا تاکيد کرد واشينگتن مایل به حل نگرانی های خود در باره ايران از طريق ديپلماتيک است.


XS
SM
MD
LG