لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

ابراهيم يزدی از «لباس شخصی ها» به روحانی شکايت کرد


ابراهيم يزدی، دبيرکل نهضت آزادی، روز پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت در نامه ای به حسن روحانی، رييس جمهوری ايران، از اقدام «لباس شخصی ها» در جلوگيری از حضور مراجعان به منزل وی، شکايت کرده است.

به گزارش « ميزان خبر»، که به نهضت آزادی نزديک است، ابراهيم يزدی در نامه خود تصريح کرده است که پس از مرخص شدن از بيمارستان، «تعدادی از دوستان و علاقه‌مندان» برای عيادت به منزلش مراجعه می کنند،‌ ولی «گروهی بيش از ۱۰ نفر از جوانان لباس شخصی» مانع ورود آنها به منزل وی شده اند.

دبيرکل نهضت آزادی می گويد، اين لباس شخصی ها خود را «وابسته به نيروی انتظامی» معرفی کرده اند.

ابراهيم يزدی همچنين گفته است که اين افراد دوربين عکاسی در اختيار داشته و از کسانی که قصد عيادت از وي را داشتند عکس می گرفتند.

دبيرکل نهضت آزادی از رييس جمهوری ايران خواسته است که به اقدامات «کاملاً خلاف قانون و مغاير با حقوق شهروندی» اين لباس شخصی ها رسيدگی کرده و مانع « تکرار» چنين اقداماتی شود.

تاکنون مقام های سياسی و امنيتی جمهوری اسلامی به نامه اين فعال سياسی واکنشی نشان نداده اند.

به گزارش ميزان خبر ابراهيم يزدی ۸۳ ساله به علت بيماری عفونی در ناحيه کبد روز چهارشنبه به بيمارستان پارس منتقل شده و تحت درمان گرفته بود.

طبق اين گزارش وی در جريان اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ دوبار بازداشت شد، که بار آخر در يک شعبه دادگاه انقلاب به اتهام های «تاسيس و هدايت نهضت آزادی ايران» ، «اجتماع و تبانی عليه امنيت کشور» و «فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی» محاکمه و به هشت سال زندان محکوم شد. اجرای این حکم در حال حاضر متوقف شده است.
XS
SM
MD
LG