لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۴

احمدی نژاد و رضایی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند


در چهارمين روز از ثبت نام دواطلبان دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، محمود احمدی نژاد، محسن رضايی و اکبر اعلمی روز جمعه ۱۸ ارديبهشت با حضور در ستاد انتخابات در وزارت کشور ثبت نام کردند.

آقای احمدی نژاد عصر روز جمعه به همراه مجتبی ثمره هاشمی، غلامحسين الهام، علی سعيدلو، اسفنديار رحيم مشايی، مهدی کلهر و مسعود زريبافان در ستاد انتخابات وزارت کشور در تهران حاضر شد و رسما نام نويسی کرد.

آقای احمدی نژاد پس از نام نويسی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات با اشاره به اين که از«طرف خودم هيچ ستاد تبليغاتی ندارم» گفت:« اما عزيزانی هستند که به صورت داوطلب و مردمی به دنبال برنامه‌ريزی برای مديريت تبليغات انتخاباتی هستند».

وی همچنین گفت که به زودی در یک نشست خبری شرکت می کند و به سولات خبرنگارات در این زمینه پاسخ خواهد داد.

محمود احمدی نژاد که در سال ۱۳۸۴ توانسته بود در مرحله دوم نهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، به عنوان رييس جمهوری انتخاب شود، اينک در صدد است تا برای دور دوم اين سمت را حفظ کند.

سياست های چهار سال گذشته دولت محمود احمدی نژاد باعث نارضايتی برخی از جريان های اصولگرا و همچنين روحانيون متنفذ در قم شده است.

اما با اين حال، محسن رضايی، دبير مجمع تشخيص مصلحت و فرمانده پیشین سپاه پاسداران، تنها نامزد ديگر جناح اصولگرايان است که تاکنون در رقابت های دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اعلام حضور کرده است.
اکبر اعلمی، نماینده سابق مجلس روز جمعه با حضور در وزارت کشور در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.


آقای رضايی پس از ثبت نام در ستاد انتخابات در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن توصيف محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور فعلی ايران، به عنوان «جوانی زحمت‌کش» اعلام کرد که نه او و نه ديگر نامزدهای انتخابات دهم،‌ ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، را رقيب خود نمی‌داند.

این در حالی است که آقای رضایی روز یکشنبه در کنفرانس خبری خود گفته بود که «مسير احمدی نژاد رو به پرتگاه است و اصلاحات، بازگشت به گذشته است.»

وی همچنين اعلام کرده بود که «در صورتی که در انتخابات پيروز شود، محمود احمدی نژاد را متناسب با توانايی‌هاش در يکی از وزارتخانه‌ها به کار خواهد گرفت.»

اکبر اعلمی، نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی، نیز روز جمعه با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

هنوز میرحسین موسوی، نخست وزیر ایران در دوران جنگ، و مهدی کروبی، رییس مجلس ششم، دو نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام نکرده اند.

در همين حال، کامران دانشجو، رييس ستاد انتخابات کشور ، عصر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: تا کنون ۲۲۹ داوطلبان انتخابات رياست جمهوری در ستاد انتخابات حاضر شده و ثبت نام کرده اند و که از بين تعداد کل ثبت نام کنندگان ۲۱۳ نفر مرد و ۱۶ نفر خانم هستند.

به گفته آقای دانشجو مسن ترين افراد ثبت نام کننده در انتخابات رياست جمهوری ۸۶ ساله و جوانترين آنها ۱۹ ساله است.

رییس ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص سن داوطلبان همچنین گفت: از بين داوطلبين ۱۰ نفر بين ۲۵ سال، ۲۰ نفر بين ۲۵ تا ۳۰ سال، ۶۰ نفر بين ۳۰ تا ۴۰ سال، ۵۹ نفر بين ۴۰ تا ۵۰ سال، ۵۸ نفر بين ۵۰ تا ۶۰ سال و ۲۲ نفر از ۶۰ سال به بالا دارند.

ثبت نام نامزدهای دهمين انتخابات رياست جمهوری ايران از روز ۱۵ ارديبهشت آغاز شده است و تا پايان روز شنبه ۱۹ ارديبهشت ادامه خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG