لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۷

شکست استقلال تهران مقابل پاس همدان


استقلال با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد.
استقلال با یک گل در ورزشگاه آزادی شکست خورد.

تيم استقلال تهران در روزی که فيروز کريمی را به عنوان سرمربی بر روی نيمکت داشت، در حضور نزديک به ۴۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی، از پاس همدان يک بر صفر شکست خورد.


استقلال برخلاف بيشتر بازي هايش اين بار در شروع بازی گلزن نبود و ضمن آن که در دقيقه ۱۲ يک گل خورد، تا دقيقه پايان يک بازی بی ثمر تهاجمی داشت.


پاس که از مجموع دو کرنر خود، اولی را با ضربه يدالله اکبری و ضربه سر اميرآبوجا، بازيکن بوسنيايی، به گل برتری در دقيقه ۱۳ بدل کرد، با يک بازی تدافعی تا لحظه پايان راه همه حمله های تيم آبی پوش پايتخت را بست تا با سه امتياز پيروزی به همدان بازگردد.


استقلالی ها در اين مسابقه هيچگاه نتوانستند حضوری خطرناک داشته باشند و در موقعيت های ضربه آزاد از پشت محوطه جريمه، که در نيمه نخست پرتعدادتر بود، با اصرار در زدن ضربه مستقيم به سوی دروازه حريف، کمتر توانست خطری تا حد رسيدن به هدف داشته باشد.


پاس با اين پيروزی ۲۳ امتيازی شد و به رده پنجم صعود کرد. استقلال با همان ۲۰ امتياز تا رده هفتم نزول داشت.


پيروزی پر گل آبی های اهواز


در روزی که استقلال تهران با فيروزکريمی بر روی نيمکت و ناصر حجازی در جايگاه ويژه، مغلوب پاس شد، تيم استقلال اهواز در شهر خود تيم سپاسی شيراز را چهار بر يک در هم کوبيد.


گل های تيم پيشين فيروز کريمی را علی حمودی در دقيقه ۲+۴۵ ، داود حقی در دقيقه ۷۰ و ميلاد ميداوودی در دقيقه های ۸۳ و۸۹، به ثمر رساندند. تک گل تيم سپاسی را نيز مجتبی شيری، مدافع استقلال اهواز در دقيقه ۲۱ وارد دروازه تيم خود کرد!


استقلال اهواز به سرمربيگری مجيد جلالی ۲۱ امتيازی شد و به رده ششم جدول رده بندی صعود کرد.


ملوان در رده سوم


تيم ملوان در بندر انزلی با پيروزی دو بر يک بر راه آهن تهران، با ۲۶ امتياز خود را تا رده سوم جدول رده بندی بالا کشيد. پرسپوليس و سپاهان در رده های اول و دوم هستند.


در ورزشگاه تختی انزلی عليرضا رمضانی در دقيقه های ۳۳ و ۵۶ هر دو گل ملواني ها را به ثمر رساند و تک گل مجيد نورمحمدی در دقيقه ۸۶ برای راه آهن، در سرنوشت بازی بی تاثير بود.


شکست سايپا از قعرنشينان پگاه


در روزی دو تيم شمالی با پيروزی همنشين بودند، تيم قعر نشين پگاه رشت هم به نخستين پيروزی نائل شد و در زمين سايپا، قهرمان ناخوش فوتبال ايران، ياران علی دايی را دو بر يک شکست داد.


حسين ابراهيمی در دقيقه ۴۵ و سعيد پيرسرنديب در دقيقه ۳+۴۵ برای تيم پگاه گل زدند. تک گل تيم سايپا در دقيقه ۸۰ با ضربه کيانوش رحمتی به ثمر رسيد.


تيم ابومسلم مشهد در کرمانشاه دو بر صفر تيم شيرين فراز اين شهر را شکست داد. اين مسابقه حدود شش هزار تماشاگر داشت و ايوان پتروويچ در دقيقه های ۳۲ و ۴۵ گلهای تيم مهمان را به ثمر رساند.


ناهماهنگی در کميته ويژه


در حالی که ليگ برتر فوتبال ايران در سايه بی سروسامانی تيم ملی بدون مربی قرار گرفته و قرار است روز پنجشنبه ۱۵ آذر رييس فدراسيون فوتبال ايران در جلسه مجمع عمومی فوتبال انتخاب شود، محسن صفايی فراهانی، رييس کميته ويژه اداره فدراسيون فوتبال تا تعيين مسوولان فدراسيون، برای نخستين بار از ناهماهنگی موجود در کميته برای گزينش سرمربی تيم ملی پرده برداشت و پس از اين که محمد علی آبادی اعلام کرد که ۲۴ ساعته سرمربی تيم ملی را انتخاب خواهد کرد، او هم با اعلام نام تراپاتونی و رد آن از سوی کميته ويژه، مساله ناهماهنگی در کميته را مطرح کرد.


علی آبادی در مقام رياست سازمان تربيت بدنی و معاون رييس جمهوری اسلامی يکی از سه نامزد رياست فدراسيون فوتبال است که با توجه به نفوذش بر اعضای رای دهنده، انتخابش بديهی به نظر می رسد.


صفايی فراهانی در گفت و گويی با خبرگزاری ايسنا با اعتراف به اين که گزينش سرمربی همچنان با مشکل رو در رو خواهد بود، گفت:« اگر تصميم‌ نهايی در مورد انتخاب سرمربی تيم ملی تنها با نظر من بود، تاکنون يکی از بهترين مربيان اروپا را به ايران آورده بودم. من تصميم گيرنده‌ نهايی نيستم و قطعا در اين مورد نيز مشکلات زيادی برای انعقاد قرارداد با مربی آينده وجود دارد».


صفايی فراهانی در مورد گزينش تراپاتونی، سرمربی تيم های بزرگ ايتاليايی و بايرن مونيخ آلمان، می گويد: «مذاکرات موفقی با کانديداهای مربيگری زيادی از جمله «تراپاتونی» برای حضور در ايران انجام داده بودم و تمام شرايط برای حضورش در تيم ملی فراهم شد، اما ساير اعضای کميته نظرشان چيز ديگری بود. متاسفانه تعلل در تصميم ‌گيری ‌ها از سوی ساير دوستان در کميته‌ انتقالی نتيجه‌ای را به همراه نداشت.»


XS
SM
MD
LG