لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

شکست استقلال مقابل الجزيره امارات در ورزشگاه آزادی


از گروه اول رقابت های ليگ قهرمانان آسيا، تيم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مقابل الجزيره امارات شکست خورد.

در ديگر بازی اين گروه، الريان قطر با نتيجه ۳-۱مقابل نسف قارشی ازبکستان به برتری رسيد.

ديدار تيم های استقلال و الجزيره در چارچوب هفته سوم ليگ قهرمانان آسيا در حضور ۳۵ هزار تماشاگر برگزار شد و با نتيجه ۲-۱ به سود نماينده فوتبال امارات به پايان رسيد.

در اين مسابقه بازيکنان استقلال به خاطر درگذشت پسر علی جباری ستاره سابق استقلال و تيم ملی، بازوبند مشکی بسته بودند.

در آغاز بازی پس از موقعيتی که آرش برهانی با فرار سريع ايجاد کرد و توپ را به دروازه بان حريف کوبيد، نوبت سفيدپوشان الجزيره بود که در سمت چپ و نزديک به خط عرضی زمين، صاحب ضربه ايستگاهی شوند.

توپ ارسالی را جمعه عبدالله در دقيقه ۵ وارد دروازه استقلال کرد. خروج اشتباه رحمتی و تعلل مدافعان آبی پوش، در ثبت اين گل بی تاثير نبود.

الجزيره در دقيقه ۳۰ نيز يکی ديگر از فرصت های متعدد گلزنی اش را با اصابت توپ به تير دروازه هدر داد.

استقلال نيز چهار دقيقه بعد موقعيتی مناسب را توسط برهانی از دست داد. اين بازيکن پنج دقيقه بعد هم ضربه برگردان زيبايی نواخت که سنگربان الجزيره مهار کرد.

در ادامه، شوت محسن يوسفی نيز پس از برخورد به بازيکنان حريف، تير عمودی دروازه را لمس کرد.

در نيمه دوم استقلال برای جبران نتيجه، دامنه حملات خود را افزايش داد. شوت ساموئل و ضربه شريفات بی نتيجه بود. آرش برهانی هم در دقيقه ۵۶ توپ را به تير دروازه زد.

سپس وقتی ضربه سر شريفات هم راهی به چارچوب پيدا نکرد، سرانجام حملات استقلال با گلزنی فريدون زندی در دقيقه ۶۸ نتيجه داد و کار به تساوی کشيده شد. زندی از فاصله ۲۵ متری شوتی نه چندان محکم را از روی زمين نواخت که پس از برخورد به مدافع حريف، وارد دروازه شد.

در دقيقه ۷۲ با خروج ناموفق مهدی رحمتی و پوشش نامناسب مدافعان استقلال، اسپيندلر باره بازيکن برزيلی الجزيره دروازه استقلال را گشود. تيم اماراتی بعد از اين گل بار ديگر حمله خطرناکی را روی دروازه آبی پوشان ايجاد کرد که رحمتی با واکنش مناسب اين توپ را دور کرد.

استقلال در نهايت سه امتياز حساس را از دست داد و ۴ امتيازی ماند. الجزيره نيز ۹ امتيازی شد تا در صدر جدول باقی بماند.

استقلال تاکنون در ديدار با الجزيره نتوانسته اين تيم را شکست دهد و طلسم نتيجه نگرفتنش مقابل اين تيم ادامه پيدا کرد.

شرايط استقلالی ها برای صعود به مرحله دوم با اين شکست خانگی سخت شده. اين تيم در دور برگشت دو بازی خارج از خانه در پيش رو دارد. آن ها در بازی چهارم و در مصافی انتقامی بايد در امارات به مصاف الجزيره بروند.

در شب تلخ استقلالی ها برای اين تيم مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، خسرو حيدری، مهدی اميرآبادی، محسن يوسفی، پژمان منتظری، فريدون زندی، جی لويد ساموئل، علی حمودی (۶۳- گوران يرکويچ)، اسماعيل شريفات و آرش برهانی (۷۰- ميلاد ميداودی) به ميدان رفتند.

حاشيه ها و اظهارات پس از مسابقه

*در حاشيه بازی، يکی از مربيان الجزيره پشت دروازه استقلال و برخلاف قوانين AFC به گرم کردن بازيکنان مشغول بود. ناظر بازی از او خواست به نيمکت بازگردد اما اين مسئله را نپذيرفت. ناظر AFC در نهايت از نيروی انتظامی خواست اين مربی را به سمت نيمکت هدايت کند!

*در جريان بازی و در نيمه اول توپ به دوربين عنکبوتی که از کار افتاده است برخورد کرد و داور بازی را متوقف کرد. بلافاصله بعد از شروع مسابقه، بار ديگر توپ به اين دوربين برخورد کرد و داور برای بار دوم بازی را نگه داشت!

*پس از پايان اين بازی علی خسيف دروازه‌بان تيم الجزيره به عنوان بهترين بازيکن ميدان انتخاب شد.

*جمعی از هواداران استقلال پس از شکست، عليه پرويز مظلومی شعار دادند.

آن ها با شعار "مظلومی حيا کن، استقلال را رها کن" خواستار جدايی مظلومی از اين تيم شدند.
در ادامه، عده ای از هواداران اين تيم امير قلعه نويی را تشويق کردند و عده ديگری نيز در مخالفت با آن ها به تشويق مظلومی پرداختند.

*علی فتح‌الله‌زاده مديرعامل استقلال در پايان بازی گفت: امروز ترکيب خوبی نچيده بوديم. هوادار بايد معترض باشد. بايد بگويم که از هيچ کس راضی نيستم.

مديرعامل استقلال گفت:‌ به طور حتم کادر فنی را جريمه می‌کنم. اين نتيجه در تهران قابل قبول نيست. مظلومی را فعلاً عوض نمی‌کنم اما همه چيز به بازی‌های بعدی بستگی دارد. کسی در حاشيه امنيت نيست. من نمی‌گذارم تيم استقلال بی‌جهت از ليگ قهرمانان آسيا حذف شود.

*پرويز مظلومی باخت استقلال به الجزيره را حاکی از بی عدالتی فوتبال دانست و گفت: اين بازی حتی مساوی هم نبايد می‌شد و ما بايد با اختلاف چند گل الجزيره را می‌برديم.

سرمربی استقلال ادامه داد: فتح‌الله‌زاده به عنوان مديرعامل باشگاه حق دارد از اين شکست دلخور باشد اما او نبايد احساسی حرف بزند. استقلال قهرمان جام حذفی شده و الان هم تيم چهارم آسياست. زمانی که من به استقلال آمدم، اين تيم در رتبه ۲۴۰ جهان بود اما ما الان در رده ۱۰۴ هستيم. ما بايد باخت نبايد همه چيز را ناديده بگيريم.
XS
SM
MD
LG