لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۳۷

بازگشت قدرتمندانه استقلال به صدر جدول


استقلال تهران با پيروزی درخشان چهار بر يک در خانه برق شيراز، با ۴۳ امتياز از ۲۲ بازی به تنهايی پيشتاز رقابتهای ليگ برتر ايران شد.

بعد از ظهر شنبه ۲۹ دی در آخرين مسابقه هفته بيست و دوم جام خليج فارس، استقلال با دو گل حسين کاظمی و تک گلهای فابيو جان واريو و سياوش اکبرپور اين بار با دو امتياز اختلاف با ذوب آهن و هفت امتياز فاصله با سپاهان و پرسپوليس، يکه و تنها به سوی مقامی خيز برداشت که فصل پيش آن را از دست داده بود.

استقلال در دقيقه ۲۸ با پاس فرهاد مجيدی به هاشم بيک زاده در جناح چپ و ارسال دقيق اين مدافع پيشتاخته به سوی دهانه دروازه، با حرکت به موقع و شوت سرضرب و عالی حسين کاظمی به گل نخست بازی رسید. اما اين گل استقلال را آرام و برق را به واکنش وادار ساخت تا در دقيقه ۴۴ با خطای پنالتی به سود تيم شيرازی، ستار زارع، کاپيتان تيم برق، با ضربه ای خوب اين پنالتی را گل و نيمه نخست را يک بر يک کند.

استقلال در يک بازی روان و تهاجمی در شروع نيمه دوم، پيروزی پرگل ديگری را به نام خود نوشت تا با نمايش فصل پيش خود فاصله ای بسيار را نشان دهد.

از دومين دقيقه نيمه دوم که جان واريو، بهترين بازيکن اين مسابقه، يک ضربه آزاد را به گل دوم استقلال بدل کرد، تا دقيقه ۵۶ که سياوش اکبرپور کار خوب آرش برهانی و علی عليزاده را با شليکی تماشايی از پشت محوطه جريمه به گل چهارم بدل کرد، تعادل يک بر يک نيمه نخست به تمامی برهم خورد.

۹ دقيقه توفانی

در شروع نيمه دوم استقلاليها با حالتی متفاوت با ۱۵ دقيقه آخر نيمه اول، بازی شناوری به سوی دروازه برق را در برنامه کار خود قرار دادند. با گذشت دو دقيقه خطايی در فاصله ۲۵ تا ۳۰ متر مقابل دروازه بيرانوند رخ داد که جان واريو به ضربه ای زيبا و توقف ناپذير آن را به تور دروازه برق رساند.

ادامه روند تهاجمی استقلال به گلهای پياپی بعدی منجر شد. حسين کاظمی در دقيقه ۵۴ دومين گل خود و سومين گل استقلال را در حالی به ثمر رساند که مدافعان برق به گمان آفسايد حرکت مثبتی نداشتند. کاظمی با اين گل موفقترين گلزن اين روز استقلال شد.

دقيقه ۵۶ با گل چهارم، پايان بازی توفانی استقلال بود. در اين لحظه با فرار آرش برهانی از راست، تو پ برای عليزاده ارسال شد، او آن را برای اکبرپور پرداخته کرد تا شليک اين مهاجم دور از قدرت مهار دروازه بان برق باشد.

برق که در فاصله مسابقه رفت با استقلال با نتيجه يک بر يک در آزادی، تا اين شکست در خانه، از صدر به قعر جدول سقوط کرده بود، در ۳۷ دقيقه پايانی وقت معمول و تلف شده، دست به يک بازی هجومی تمام عيار زد، اما هر چه کوبيد به در بسته خورد.

ورزشگاه حافظيه شيراز در اين مسابقه لبريز از تماشاگر بود که به گزارش خبرگزاری خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، نيمی از آن توسط هواداران استقلال پر شده بود.

بنا بر اين گزارش با توجه به قانون داشتن تنها ده درصد بليت برای تيمهای مهمان، مديرعامل باشگاه برق اظهار کرد:« تصميم‌گيرندگان به دليل مسايل امنيتی اين جايگاهها را به تماشاگران استقلالی داده‌اند. ما هم مجبوريم بپذيريم.»
XS
SM
MD
LG