لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۳

جام حذفی فوتبال ايران؛ برتری استقلال با گل های عمران زاده


از مرحله يک هشتم نهايی جام حذفی فوتبال ايران سه مسابقه برگزار شد و تيم های استقلال، تراکتورسازی و مس کرمان مقابل حريفان خود به پيروزی رسيدند.

استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف ملوان بندرانزلی انزلی رفت و با نتيجه دو بر صفر به برتری دست يافت. آبی پوشان با اين برد حريف ذوب آهن اصفهان در مرحله يک چهارم نهايی شدند. حنيف عمران زاده دوبار در نيمه اول و دوم با ضربه سر دروازه ايمان صادقی را باز کرد.

عليرضا فغانی داور مسابقه در نيمه نخست جلال رافخايی مهاجم ملوان را اخراج کرد. فغانی به تازگی در جام باشگاههای جهان نيز به رونالدينيو کارت قرمز نشان داده بود. رافخايی درباره دليل اخراجش گفت: غلام نژاد خطا کرد و بايد اخراج ميشد اما داور به من کارت زرد داد. برای او دست زدم که بلافاصله مرا اخراج کرد. شدت ضربه ای که بازيکن استقلال به مازيار زارع زد اگر هر بازيکن ديگری بود دو متر پرت ميشد. زارع فيزيک خوبی دارد و آسيب نديد اما اگر مثلاً مهدی شيری بود، کارش به بيمارستان ميکشيد!

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، خسرو حيدری (دقيقه ۸۵ ايمان باصفا)، پژمان نوری، پژمان منتظری، اميرحسين صادقی، مجيد غلام نژاد (دقيقه ۴۶ عليرضا نيکبختواحدی)، حنيف عمران زاده، آندرانيک تيموريان، جيلويد ساموئل، سياوش اکبرپور (دقيقه ۵۹ محمدمهدی نظری) و مهرداد اولادی بازی کردند.

عمران زاده با دو گلی که زد به عنوان بازيکن برتر زمين انتخاب شد و پژمان منتظری هم مرد اخلاق اين بازی بود. اين مدافع تيم ملی ايران که پيشنهادی از ليگ قطر دارد در پايان بازی گفت که طی چند روز آينده از استقلال جدا خواهد شد.

پس از پايان مسابقه سياوش اکبرپور و پژمان نوری از استقلال و ميلاد زنيدپور و ايمان صادقی هم از ملوان تست دوپينگ دادند.

امير قلعه نويی در نشست خبری گفت: نسبت به قبل خيلی بهتر بوديم. موقعيت به حريف نداديم اما ضعفمان اين بود که از موقعيت های گلزنی استفاده نکرديم. با بازگشت بيک زاده دو جناح ما بهتر خواهد شد. شرايط سنی تيم ما بالاست و آمدن ساموئل کمک کرد. در سه جام حضور داريم و بايد نيروهايمان را تقسيم کنيم. اميدوارم پژمان منتظری هم تا آخر فصل بماند.

سرمربی استقلال درباره اظهارات صادق درودگر مديرعامل ملوان که گفته بود که اگر سانتر را از استقلال بگيرند، هيچ چيز ندارد گفت: شايد بهتر است به فيفا بگويند قانون سانتر را بردارند.

دراگان اسکوچيچ سرمربی ملوان هم گفت: داور با اخراج بازيکن ما کار را برای استقلال راحت کرد. وقتی بازيکن پرسپوليس با آرنج روی سر بازيکن ما ضربه ميزند اخراج نميشود اما امروز بازيکنم به خاطر صحبت اخراج شد. وقتی قيافه اين داور را ميبينم يک ماه خوش شانسی نمي آورم!

مس کرمان و نفت اميديه هم به مصاف هم رفتند که در پايان مس توانست با نتيجه ۲ بر يک مقابل حريف دسته دومی خود به برتری برسد. مصطفی شجاعی دوبار برای مس و رامين اسماعيلی برای نفت گل زدند. شيث رضايی از مس در دقيقه ۶۳ کارت قرمز گرفت. مس در مرحله يکچهارم نهايی بايد به مصاف صنعت نفت آبادان برود.

در ديگر بازی برگزار شده، نفت مسجدسليمان و تراکتورسازی تبريز رويارو شدند که حاصل اين ديدار، برتری ۲-۰ تراکتورسازی بود. فرشيد طالبی و کريم انصاري فرد برای تيم تبريزی گل زدند.

تراکتورسازی در مرحله يک چهارم نهايی به مصاف راه آهن خواهد رفت که موفق شده داماش گيلان را حذف کند.

قبل از شروع مسابقه، باشگاه نفت مسجد سليمان از علی کريمی ستاره تراکتورسازی تجليل کرد. در اين مراسم لباس محلی به کريمی اهدا شد که او هم با پوشيدن آن در ورزشگاه دور افتخار زد و توسط مسجد سليماني ها تشويق شد.

مجيد جلالی پس از پيروزی تيمش گفت: از نظر فنی بازی سنگينی بود و حريفمان را به سختی برديم. از فرهنگ خوب مردم مسجدسليمان تشکر ميکنم. آن شائبه ای که قبل از بازی در ذهن ما وجود داشت کاملاً برطرف شد و امروز رفتاری بسيار عالی و مدل جديدی از تشويق را در ورزشگاه مشاهده کرديم.
XS
SM
MD
LG