لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۴

هفته شانزدهم ليگ برتر: استقلال تهران مغلوب صنعت نفت آبادان شد


از هفته شانزدهم ليگ برتر فوتبال ايران، بعداز ظهر سه شنبه يک مسابقه برگزار شد که طی آن استقلال تهران صدرنشين اين رقابت ها، سومين شکست فصل خود را متحمل شد.

در روزی که ورزشگاه آزادی مانند روال کلی اين فصل از ليگ برتر، خالی از تماشاگر بود، کمتر از سه هزار نفر از نزديک به تماشای بازی نشسته بودند.

صنعت نفت آبادان با سرمربيگری آلبرتو کاستا دستيار پيشين کارلوس کی روش در تيم ملی پرتغال، در ورزشگاه آزادی با نتيجه ۲-۱ بر استقلال غلبه کرد.

صنعت نفت که هفته گذشته تيم دوم جدول را مغلوب کرده بود، اين بار تيم نخست جدول رده بندی را از پيش رو برداشت. جالب آن که هر دو بار نيز ميهمان بود و پيروزی های اين تيم در تهران رقم خورد. اين تيم حالا با دو پيروزی متوالی به رده ششم صعود کرده است.

حالا با شکست استقلال، اگر شنبه ۲۶ آذر (هفدهم دسامبر) در آخرين هفته از دور رفت، نفت تهران با ۲ گل بر استقلال غلبه کند، اين تيم که پيش از اين با اختلاف شش امتيازی در صدر جدول بود، حتی قهرمانی نيم فصل را نيز از دست خواهد داد.

در تيم صنعت نفت آبادان فونيکه سی با ۱۰ گل زده آقای گل ليگ برتر فوتبال ايران است. فرهاد مجيدی هم با گلی که درنيمه اول اين مسابقه زد ۹ گله شد و در تعقيب مهاجم اهل مالی است.

هفته شانزدهم رقابت های ليگ برتر، روز پنجشنبه با جدال تيم های راه آهن ری و پرسپوليس به پايان خواهد رسيد. شرح بازی استقلال تهران و صنعت نفت آبادان در ادامه آمده است. آخرين رويارويی اين دو تيم با برتری ۶-۲ استقلال به پايان رسيده بود.

استقلال تهران ۱ صنعت نفت آبادان ۲

استقلال با پنج تغيير نسبت به ديدار با پرسپوليس در جام حذفی به زمين آمد. علی حمودی، جواد شيرزاد، محسن يوسفی، فريدون زندی و اسماعيل شريفات از ابتدا در ترکيب استقلال قرار داشتند.

خسرو حيدری نيز با رهايی از مصدوميت، ۲۵ دقيقه بازی کرد. اما مجتبی جباری ستاره هفتاد و سومين شهرآورد به دليل مصدوميت در اين بازی غايب بود.

در آغاز اين مبارزه پر افت و خيز که هر دو تيم بازی شناوری را در دستور کار خود قرار داده بودند، استقلال حضور بيشتری در زمين حريف داشت. اما اين زردپوشان خوزستان بودند که گل اول را به ثمر رساندند.

سيامک کوهنورد مدافع پيش تاخته آبادانی ها در دقيقه ۱۰ با شليک محکم از سمت راست، دروازه حمتی را باز کرد.

با افزايش فشار تيم صدرنشين ليگ برتر، فرهاد مجيدی يک بار تير افقی دروازه را به لرزه در آورد. همين مهاجم کهنه کار در دقيقه ۳۰ روی پاس زيبای فريدون زندی، توانست گل تساوی را برای استقلال را به ثمر برساند.

بلافاصله پس از اين گل، يک ضربه ايستگاهی از فاصله تقريباً ۳۰ متری نصيب صنعت نفت شد. "فونيکه سی" مهاجم پرتلاش اين تيم پشت توپ ايستاد و با شليک سنگين، رحمتی را به زحمت انداخت. توپ مقابل دروازه به زمين خورد و دوباره ارتفاع پيدا کرد، دفع ناقص رحمتی در برگشت با ضربه هادی رمضانی از زاويه بسته، نتيجه را مجدداً به سود ميهمان تغيير داد.

حدود ۱۰۰ تماشاگر آبادانی که در ورزشگاه حضور داشتند، بعد از گل های اين تيم با پرچم های کشور برزيل شادمانی می کردند.

در ادامه، شوت های محکم اما بی دقت شريفات، تيموريان و شيرزاد، حاصلی برای استقلال نداشت.

در نيمه دوم، زندی بيرون رفت تا آرش برهانی به خط حمله تيمش اضافه شود.

گرچه حملات دامنه دار استقلال، تغييری در نتيجه بازی پديد نياورد. مجيدی، تيموريان و برهانی تلاش فراوانی برای گلزنی داشتند اما موفق به گشودن دروازه حبيب دهقانی نشدند. ورود می داودی و خسرو حيدری هم منجر به رقم خوردن گل تساوی نشد.

در طرف مقابل نيز فونيکه سی در ضد حمله ای خطرناک، موقعيتی مناسب را از دست داد تا بازی با نتيجه ۲-۱ به پايان برسد.

در ترکيب استقلال، مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنيف عمران‌زاده، علی حمودی (ميلاد می داودی)، محسن يوسفی، جواد شيرزاد، کيانوش رحمتی، آندرانيک تيموريان، فريدون زندی (آرش برهانی)، اسماعيل شريفات (خسرو حيدری) و فرهاد مجيدی به ميدان رفتند.

برای صنعت نفت آبادان، حبيب دهقانی، حسين بغلانی، مصطفی صبری، سجاد مشکل‌پور، هادی رمضانی (علی ممبينی)، اميد شريفی نسب، سيامک کوهنورد، والری الکسانيان، عباس مرداسی، رسول نويد‌کيا (لئون پاچاچيان) و فونيکه سی (هدايت شهرياری) بازی کردند.

هواداران استقلال پس از اين شکست خانگی، بازيکنان تيم‌شان را تشويق کردند. آن ها ضمن تشويق مهدی رحمتی که دو گل خورده بود، از فرهاد مجيدی خواستند بازيکنان‌ را نزد آن ها ببرد.

در پايان بازی پرويز مظلومی گفت: به بچه ها گفته بودم که در باد شهرآورد نخوابند، متاسفانه اين نتيجه از تبعات برتری مقابل پرسپوليس بود. رشادت دروازه بان آن ها، خط دفاعی مستحکمشان مکمل اشتباهات فردی و بچگانه خودمان بود. دستپاچگی ما و فرصت طلبی حريف، باعث شد روزنه های تاکتيکی ما بسته شود.

سرمربی استقلال با اشاره به مصدوميت چند بازيکن تيمش گفت: حتی تيموريان از من می‌خواست امروز بازی نکند اما با نبود جباری، مجبور شديم از تيموريان خسته استفاده کنيم.

اما فرهاد مجيدی کاپيتان استقلال ديدگاه ديگری داشت و گفت: جباری بازيکن بزرگی است اما به نظرم نبودش در شکست ما آنچنان تأثيرگذار نبود.

آلبرتو کاستا نيز گفت: خوشحالم که خط دفاع ما امروز خوب کار کرد و توانستيم در ضد حملات به گل برسيم. بازيکنان ما امروز در دفاع قوی کار کردند و شجاعانه ظاهر شدند. اما تيم ما قطعاً مشکلاتی دارد و بايد آنها را برطرف ک
XS
SM
MD
LG