لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۶

صعود استقلال تهران و شاهين بوشهر به فينال جام حذفی


در مرحله نيمه نهايی جام حذفی فوتبال ايران، ميزبان ها به پيروزی رسيدند. تيم های استقلال تهران و شاهين بوشهر در فينال برای تصاحب جام قهرمانی مقابل هم قرار خواهند گرفت.

استقلال که قهرمان نيم فصل ليگ برتر هم هست؛ مقابل تيمی به پيروزی رسيد که در ليگ دسته اول حضور دارد و در جام حذفی با غلبه بر تيم های تراکتورسازی تبريز و فولاد خوزستان شگفتی ساز شده بود.

شاهين بوشهر هم در شرايطی راهی فينال شد که مديرعامل ندارد و با مشکلات مالی فراوانی دست به گريبان است. اين تيم در فصل اخير، هرچند هفته يک بار مديرعامل تازه ای داشته و بحران مالی اش به اندازه بود که در مرحله يک هشتم نهايی جام حذفی، سرمربی اين تيم استعفا داد و حاضر به ادامه همکاری نبود. تعدادی از بازيکنان نيز خواستار جدايی شده بودند.

پس از صعود استقلال تهران و شاهين بوشهر به فينال جام حذفی، عزيزالله محمدی رييس سازمان ليگ برتر از برگزار بازی نهايی در زمين بی‌طرف خبر داد. هنوز شهر محل برگزاری اين مسابقه مشخص نشده است

شاهين بوشهر اما فقط مقابل مس کرمان ميزبان بود و پيش از آن در رشت و مشهد مقابل داماش و ابومسلم به ميدان رفت. سازمان ليگ اعلام کرده است که به خاطر تراکم بازی ها، امکان برگزاری اين بازي ها به صورت رفت و برگشت وجود ندارد. شرح ديدارهای مرحله نيمه نهايی در ادامه آمده است.

استقلال تهران ۱ شهرداری ياسوج ۰

ديدار تيم های استقلال و شهرداری ياسوج در ورزشگاه آزادی در حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

استقلال در دقيقه هشت توسط عمران زاده به گل رسيد اما به دليل خطا روی دروازه بان شهرداری، اين گل پذيرفته نشد. آبی پوشان به حملات خود ادامه دادند و حتی در دقيقه ۲۱ شليک زيبای مجتبی جباری به تير دروازه برخورد کرد. در دقيقه ۳۷ نيز آرش برهانی يک موقعيت مناسب را از دست داد.

در نيمه دوم آبی پوشان به بازی هجومی خود ادامه دادند. نتيجه تلاش استقلالی ها گل دقيقه ۵۵ حنيف عمران زاده بود که با يک شوت از راه دور به دست آمد.

استقلالی ها بعد از اين گل باز هم تلاش کردند تا گل های بيشتری به ثمر برسانند اما حسين هوشيار دروازه بان شهرداری ياسوج عملکرد خوبی داشت و با درخشش خط دفاعی تيمش، مانع از افزايش گل های تيمی شد که در صدر جدول رده بندی ليگ برتر فوتبال ايران قرار دارد.

در تيم استقلال مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، ميثم حسينی، علی حمودی، پژمان منتظری، مجتبی جباری، اسماعيل شريفات (جواد شيرزاد)، فريدون زندی، آندارنيک تيموريان، آرش برهانی (گوران ژرکوويچ) و محسن يوسفی به ميدان رفتند.

پرويز مظلومی پس از برتری تيمش گفت: به تيم شهرداری تبريک می‌گويم که ضد فوتبال بازی نکرد و به دنبال بازی جوانمردانه بود. قدرت ما بيشتر بود و سرتر بوديم، از بازيکنان استقلال گله مندم که چرا با داشتن اين همه موقعيت فقط يک بار دروازه حريف را باز کردند. گرچه موقعيت‌های گلزنی زيادی به دست آورديم و در عمق دفاع حريف بسيار خوب حرکت کرديم.

مظلومی به موقعيت اين تيم در فصل نقل و انتقالات نيز اشاره کرد و گفت: ژرکوويچ بازيکن جديدمان فقط يک هفته با تيم تمرين کرده و بازيکن خوبی است. وضعيت مهرداد پولادی از مس کرمان نيز روز شنبه مشخص می‌شود.
احتمالاً او را با جاسم کرار معاوضه خواهيم کرد.

در ادامه اين نشست خبری، جمشيد غديری سرمربی شهرداری با اشاره به مصدوميت زودهنگام مهاجم تيمش در اين بازی و تعويض او در دقيقه ۱۸ گفت: مقداد قباخلو آقای گل ليگ دسته اول است که در دقايق ابتدايی مصدوم شد و او را از دست داديم. با اين حال ياسوجی ها جوانمردانه بازی کردند و زحمت خود را کشيدند. روی گلی هم که خورديم دروازه بان ما مقصر نبود.

غديری گفت: حنيف عمران زاده در عمرش چنين گلی نزده بود و ديگر هم نخواهد زد! اگر اين گل را نمی‌خورديم شايد گل ديگری دريافت نمی‌کرديم، البته استقلال موقعيت‌های گلزنی زيادی داشت و ما از اين نتيجه راضی هستيم.

شاهين بوشهر ۲ مس کرمان ۰

پيش از برگزاری بازی استقلال با شهرداری ياسوج، شاهين بوشهر با برتری مقابل مس کرمان به فينال جام حذفی رسيد.

اين بازی در ورزشگاه بهشتی بوشهر و در حضور ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

مهدی نوری در دقيقه ۶۷ و ايوان پتروويچ در دقيقه ۷۲ برای شاهين بوشهر گلزنی کردند.

محمود رفعيی داور مسابقه؛ مسعود نظرزاده از شاهين بوشهر را در دقيقه ۸۹ اخراج کرد.

شاهين بوشهر تيمی است که مديرعامل ندارد و با مشکلات مالی فراوانی هم دست به گريبان است. با اين حال توانسته به فينال جام حذفی برسد و در آستانه فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا قرار بگيرد.

فيروز کريمی پس از پايان بازی و صعود تيمش به فينال، درباره مسائل مالی تيمش گفت: چهار بازيکن بيشتر از بقيه پول گرفته‌اند که اشتباه است. به مسئولان گفتم بايد در پرداخت پول عدالت را رعايت کنند. کمک های مالی مانند کت و شلوار هم نبايد بعد از عيد باشد. بهتر بود قبل از مسابقه به بازيکنان پرداخت شود.

کريمی در ادامه گفت: من ۲۴ جام قهرمانی گرفتم و می‌خواهم با شاهين بوشهر بيست و پنجمين قهرمانی خود را جشن بگيرم. بازی نهايی جام حذفی آنقدر اهميت دارد که سازمان ليگ دو سه بازی ليگ را جابه جا کند، تا فينال به صورت رفت و برگشت برگزار شود.

به اعتقاد سرمربی شاهين بوشهر اين تيم می‌تواند در تيم ملی نيز بازيکن داشته باشد. او يک مرتبه نيز با اعتراض به عدم حضور بازيکنان شاهين در اردوی تيم ملی گفته بود؛ چشمان مربيان تيم ملی آب مرواريد دارد و بازيکنان شاهين را نمی بيند! کميته انضباطی فدراسيون فوتبال هم او را با اتهام توهين به کادر فنی تيم ملی جريمه کرد.

کريمی با اشاره به آن مصاحبه و جريمه سه ميليون تومانی گفت: «اکنون می‌گويم چشمان مربيان تيم ملی نه تنها مشکل ندارد بلکه چشمان آنها مثل چشم‌های عقاب است و ذره‌ای در ته دريا را هم می بيند».

ميروسلاو بلاژويچ سرمربی مس کرمان در جلسه خبری پس از مسابقه حاضر نشد.
XS
SM
MD
LG