لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۲

بازگشت استقلال به صدر جدول با گل مجتبی جباری


تيم فوتبال استقلال تهران با برتری مقابل سايپا، در سالروز ۶۶ سالگی اين باشگاه به صدر جدول ليگ برتر فوتبال ايران بازگشت.

آخرين ديدار از هفته هشتم ليگ برتر بين دو تيم استقلال و سايپا و در ورزشگاه آزادی با حضور حدود ۱۵ هزار تماشاگر برگزار شد.

در نيمه اول، توپ بيشتر در ميانه ميدان در جريان بود. اما موقعيت هايی هم روی دروازه دو تيم خلق شد. از جمله دو حرکت سرعتی و انفرادی کريمی انصاری فرد که هر دو بار با درخشش مهدی رحمتی، راهی به چارچوب پيدا نکرد.

در اين بازی که کارلوس کی روش سرمربی تيم ملی فوتبال ايران نيز از نزديک به تماشايش نشسته بود، در نيمه دوم هم سايپا بازی را هجومی آغاز کرد و چند فرصت بر روی دروازه استقلال ايجاد کرد اما نتوانست موقعيت های خود را به گل تبديل کند.

مهم ترين موقعيت استقلال هم شليک سنگين ميلاد ميداودی بود که با درخشش وحيد مهدی خوانی دروازه بان سايپا مهار شد.

در دقيقه ۷۷ اما قفل دروازه ها شکست. مجتبی جباری روی پاس فرهاد مجيدی با يک شوت زيبا تک گل استقلال را به ثمر رساند تا آبی پوشان تهرانی با اين گل در سالگرد ۶۶ سالگی شان به صدر جدول برگردند.

به اين ترتيب، صدرنشينی صبا قم در هفته هشتم فقط ۲۴ ساعت پايدار بود.

محسن قهرمانی داور بازی در جريان مسابقه به فرهاد مجيدی، مجتبی جباری و جاسم کرار از استقلال، همچنين ابراهيم صادقی و مجيد غلام‌نژاد از سايپا کارت زرد نشان داد.

استقلال با اين برد ۱۹ امتيازی شد و به صدر جدول صعود کرد. سايپا با همان ۱۰ امتيازی که داشت در رده هفتم باقی ماند.

پرويز مظلومی برای کسب ۳ امتياز مسابقه از اين بازيکنان استفاده کرد.
مهدی رحمتی، پژمان منتظری، حنيف عمران‌زاده، ميثم حسينی، علی حمودی (ميلاد ميداودی)، آندرانيک تيموريان، مجتبی جباری، خسرو حيدری، جاسم کرار (اسماعيل شريفات)، فرهاد مجيدی و آرش برهانی (محسن يوسفی)

اظهارات پس از بازی

پرويز مظلومی با اشاره به اين که بازی بعد از شهرآورد هميشه سخت است و اين که شما بتوانيد تيم را جمع کنيد و بازيکنان در باد دربی نخوابند، از نتيجه مسابقه ابراز رضايت کرد.

او در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسيده بود که شنيده می‌شود شما ۸ ماه است هيچ پولی نگرفته‌ايد گفت: دقيقاً درست است و در اين ۸ ماه هيچ پولی نگرفته‌ام!

سرمربی استقلال گفت: شايد برد پرسپوليس برای مسئولان ما عادی شده که هيچ پاداشی را برای بازيکنان در نظر نگرفته‌اند.

فرهاد مجيدی کاپيتان استقلال نيز با اشاره به اين که بازيکنان اين تيم ۶ماه است حقوق نگرفته‌اند گفت: امروز بازی خوبی انجام نداديم، چون سايپا بسته بازی کرد. ما هم با وجود اين که امروز ۵۰ درصد خودمان هم نبوديم اما نشان داديم که شخصيت قهرمانی داريم.

مهدی اميرآبادی بازيکن ناراضی استقلال هم گفت: من بازيکن ملی بودم، برای خودم شخصيت دارم. من از ناراحتی است که اين صحبت‌ها را می‌کنم. فکر می‌کنند روی نيمکت می‌نشينم و حرفی نمی‌زنم به اين شرايط عادت کرده‌ام اما اين طور نيست. اگر حق گرفتنی است بايد حق را بدهند. من اين حرف‌ها را نمی‌زنم که بازی کنم، حقم را می‌خواهم.

پرويز مظلومی در پاسخ به اعتراض اميرآبادی به نيمکت‌نشينی گفت؛ او به هيچ کس حتی جاسم کرار، فرهاد مجيدی و نه هيچ بازيکن ديگری قول فيکس بازی کردن را نداده‌.

سرمربی استقلال تاکيد کرد که هر بازيکنی که نيمکت‌نشين است و از اين مسئله ناراحت است و تصور می‌کند که شرايط نيمکت‌نشينی را ندارد، می‌تواند جمع ما را ترک کند.

حنيف عمران‌زاده هم با اشاره به استقبال سرد تماشاگران از اين بازی گفت: بعد از پيروزی در شهرآورد تهران فکر می‌کردم امروز حداقل ۷۰ هزار نفر در ورزشگاه باشند، اما به زور اين جمعيت به ۱۵ هزار نفر رسيد!

مجتبی جباری ستاره استقلال در دو بازی اخير اين تيم مقابل پرسپوليس و سايپا در پاسخ به سوالی درباره مشکلات مالی باشگاه گفت: از اول بازی ها تاکنون پاداشی نگرفته ايم اما گفته اند با آمدن هيئت مديره مشکلات حل می شود. ما حتی پرسپوليس را هم برديم اما کسی دور تيم پيدايش نشد و از پاداش خبری نبود.

جاسم کرار که به خاطر تمارض از داور کارت گرفته بود؛ با اعلام اين که داور باعث شد اين بازی خراب شود گفت: داور نگاه نمی‌کرد که بازيکن حريف عمداً به پای من تکل می‌زند. محسن قهرمانی با صدای بلند صحبت می‌کرد و نحوه رفتارش درست نبود.

مجيد صالح سرمربی سايپا پس از نشست خبری با مجتبی جباری در بيرون از کنفرانس روبه‌رو شد و بابت گلزنی به او تبريک گفت. صالح به جباری گفت: گل قشنگی زدی اما اگر ۱۰ بار ديگر هم شوت بزنی آن توپ گل نمی‌شود.
XS
SM
MD
LG