لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۴

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ استقلال در خانه متوقف شد


تيم استقلال تهران در چارچوب ليگ قهرمانان فوتبال آسيا در برابر تيم الجزيره امارات بدون گل متوقف شد تا بعد از پيروزی خارج از خانه در نخستين بازی از موقعيت خوب صعود تا حدودی خارج شود.

اين مسابقه در حضور حدود ۳۵ هزار تماشاگر انجام شد و با اين که استقلال در اغلب مدت بازی حالت تهاجمی داشت، با تاکتيک حساب شده و شناخت کامل از قدرت و ارزشهای فردی بازيکنان تيم ميزبان، در تمام مدت بازی در واکنشهای به موقع و ضد حمله های به موقع – بيشتر از جناح چپ حمله – خطرناک نشان داد.

الجزيره که برای سومين بار در برابر استقلال به تساوی رسيد و مانع آن شد که برای آبی پوشان طلسم بشکند. براگا، سرمربی برزيلی به دقت روی ارزشهای فردی مهره هايی چون خسرو حيدری، حسين کاظمی، فابيو جان واريو و کاپيتان فرهاد مجيدی سايه انداخته بود.

در اين مسابقه بدون گل ديرکهای دروازه چندبار به ياری دو تيم آمد. سهم خوش بياری مهمان بيش از ميزبان بود، ضمن آن که بی دقتی مهاجمان استقلال هم به سود تيم الجزيره بود.

پيش از بازی سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا نوشته بود که در مسابقه گروه اول ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آزادی، صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال تهران در بازی با تيم الجزيره امارات از فکر دردسر بازيکنان مصدوم خود را آسوده کرده است و دلمشغول آنانی نيست که برای مدتی کم و بيش طولانی در مصدوميت بسر می برند.

او از چهار بازيکن مصدوم محروم بود و تنها بخت استفاده از آرش برهانی، مهاجم کليدی اش را برای لحظه هايی کوتاه بدست آورد. هاشم بيکزاده، هادی شکوری، رينالدو و بازيکن جوان و با استعداد مرفاوی، اميد روانخواه به بازی با الجزيره نرسيدند.

استقلال در حالی بازی با الجزيره را آغاز کرد که مسابقه نخست خود در اين جام را دو بر يک از الاهلی در عربستان برده بود. مسابقه استقلال با الجزيره تجديد ديدار دو تيم پس از هم گروهی در رقابتهای سال پيش است. پارسال دو تيم در ورزشگاه آزادی يک بر يک شده بودند و اين بار بدون گل به پايان رسيد.

مرفاوی داشتن شناخت از الجزيره برپايه دو بازی سال پيش را با وجود چند تغيير در بازيکنان و نحوه بازی، سلاحی برای پيروزی در برخورد دوباره دانست.

صمد مرفاوی پيش بينی کرد:« حتی الاهلی عربستان که دو بر يک مغلوب استقلال شد، هنوز بخت صعود از گروه را دارد.»

به ادعای او هيچ تيمی نمی تواند برپايه پيروزی بر مسابقه قبلی اش مغرور شود. اما تساوی استقلال در خانه بيش از آن که نمايی از غرور از پيروزی در بازی نخست را داشته باشد، نشان از عدم شناخت از کم و کيف حريف و بی برنامگی بازی داشت.

آبل براگا، سرمربی برزيلی تيم الجزيره پس از شکست خانگی دو بر يک از تيم الغرافه قطر مسابقه با استقلال جايگاه ويژه ای داشت. مربی برزيلی به خوبی آگاهی داشت که شکست در برابر قهرمان ايران می توانست پايان اميدهای صعود تيم اماراتی باشد.

پيش از مسابقه براگای ۲۷ ساله ادعا کرده بود که با مشکل بازيکنان مصدوم دست به گريبان است، اما برای آنان جانشينان مناسبی يافته است. او همچنين گفت که به يک بازی تهاجمی روی خواهد آورد و برای رسيدن به پيروزی به ضدحمله تکيه نخواهد کرد. اما در عمل مهره های لازم برای ضد حمله را در زمين چيده بود.

براگا استقلال را يکی از معروف ترين و قويترين تيمهای آسيا ناميد، که دارای خط حمله ای نيرومند است که يکی از شاخص ترين مهاجمان استقلال فرهاد مجيدی است.
XS
SM
MD
LG