لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۴

استقلال تهران دراهواز هم برد


در بيست و چهارمين هفته ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، استقلال تهران با پيروزی سه بر صفر در خانه استقلال اهواز به پيشتازی خود استحکام بيشتری داد.

در مسابقه دو تيم استقلال تهران و اهواز نيمه نخست با گل دقيقه اول سياوش اکبرپور در پی ارسال خوب اسماعيل بيگ زاده از جناج چپ آغاز شد و با پنالتی بی نتيجه حسين ماهينی، مدافع تيم استقلال اهواز به پايان رسيد.

ضربه ماهينی را طالب لو با واکنشی سريع به سمت راست خود، از ورود توپ به دروازه جلوگيری کرد. در فاصله اين دو رويداد، در دقيقه ۳۲ سانتر خسرو حيدری از جناح راست با پيگيری و ضربه تمام کننده عليرضا عباسپور نتيجه را دو بر صفر به سود استقلال تهران کرد تا تداوم ان تا پايان بازی، اين تيم را با ۴۹ امتياز همچنان تنها در صدر نگاه دارد. اين مسابقه در ورزشگاه تختی اهواز حدود سی هزار تماشاگر داشت.

در دقيقه ۸۴ مجتبی جباری با حرکت تماشايی و عبور پا به توپ از مدافعان جناح چپ تيم اهوازی، پاسی دقيق به آرش برهانی تازه وارد داد تا با شليک خوب بهترين گلزن ليگ گل سوم به ثمر برسد.

تيم اهوازی در داشتن توپ کمتر از تيم تهرانی نبود، اما ضعف دفاعی استقلال اهواز و زهر حمله های استقلال تهران برتری تيم پيشتاز را رقم زد.

اما پرسپوليس در حالی با ۴۰ امتياز به تنهايی در رده سوم ايستاد که در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۲۰ هزار تماشاگر، در برابر پيام مشهد قعر نشين با يک بازی ضعيف و با يک پنالتی دير هنگام به سختی به پيروزی يک بر صفر رسيد.

در پی خطای روح الله بهرامی روی کاپيتان کريم باقری، پتروويچ در دقيقه ۱+۹۰ تک گل تعيين کننده را به ثمر رساند. خطای پنالتی در دقيقه ۸۸ رخ داد، اما داور دو بار پنالتی گل سرخپوشان را به دليل ورود بازيکنان اين تيم به داخل محوطه جريمه تکرار کرد. تساوی بدون گل تا واپسين دقيقه های وقت معمولی هواخواهان قهرمان فصل پيش را سخت خشمگين کرد. در اواخر اين مسابقه تماشاگران پرسپوليسی فريادهای اعتراض آميزی نسبت به بازيکنان پرسپوليس داشتند و خواهان کنار رفتن افشين پيروانی شدند.

پس از گل پيروزی بخش پرسپوليس رحمان رضايی و عليرضا نيکبخت از اين تيم اخراج شدند.

پيروزی پرسپوليس و شکست سپاهان باعث شد تا صبای قم به رده چهارم بيايد و سپاهان به رده پنجم سقوط کند.

ذوب آهن داربی اصفهان را برد

تيم ذوب آهن رده دومی در داربی مهم اصفهان تيم سپاهان رده سومی را دو بر يک شکست داد تا فاصله پنج امتياز با استقلال را حفظ کند.

در اصفهان مرد اول مسابقه ايگور کاسترو بود که در دقيقه های پنج و ۳۷ برای تيمش گل زد و برتری دو بر يک ذوب آهن در نيمه نخست تا پايان حفظ شود. تک گل سپاهان را آرماندو در دقيقه ۳۵ به ثمر رساند. ذوب آهن با اين پيروزی مهم ۴۴ امتيازی شد.

صبای قم در حضور حدود دو هزار تماشاگر مهمانش تيم سپاسی شيراز را دو بر صفر شکست داد. در اين مسابقه محمد نوری، بازيکن ملی پوش صبا در دقيقه يک و محسن بياتی نيا در دقيقه سوم دو گل زود هنگام به ثمر رساندند که تا پايان تعيين کننده موقعيت تيم صبای ۳۸ امتيازی در يک پله صعود و قرار گرفتن در رده چهارم بود.

برق شيراز به سرمربيگری فرشاد پيوس مسابقه برده از سايپا در شيراز را دو بر يک باخت.

در ورزشگاه حافظيه ابتدا ستاز زارع در دقيقه ۱۸ به برق برتری داد. اما گل جواد آشتيانی در دقيقه ۴۳ نتيجه را در پايان نيمه نخست يک بر يک کرد.

مسابقه تنها يک دقيقه به پايان مانده بود که کيانوش رحمتی گل پيروزی سايپای کرج را با يک ضربه آزاد به ثمر رساند. تماشاگران کم تعداد اين مسابقه فرشاد پيوس را در اولين تجربه سرمربيگری تيم برق تشويق کردند.

تيمهای پاس و مس کرمان در همدان به تساوی يک بر يک رسيدند. در اين مسابقه محمد غلامی در دقيقه ۱۶ برای پاس ميزبان گل زد و در دقيقه ۳۲ فراز فاطمی گل تساوی بخش را برای گريز مس از شکست به ثمر رساند. اين مسابقه حدود چهار هزار تماشاگر داشت. مس ۳۵ امتيازی شد و پاس ۲۸ امتيازی.

پس از تساوی يک بر يک پيکان در زمين ملوان انزلی، در نشست هيات مديره باشگاه پيکان علی اصغر مديرروستا، سرمربی تيم پيکان در مسووليتش پا برجا ماند اما مسعود اقبالی، مربی اين تيم به دليل انجام مصاحبه عليه باشگاه، از مقامش برکنار شد.

تيم فولاد اهواز در مشهد نوار پيروزيهای اخير ابومسلم را قطع کرد و دو بر يک به پيروزی رسيد. در اين مسابقه ميثم بائو پس از اين که يک گل برای ابومسلم زد يک ضربه پنالتی را هدر داد.

گلهای فولاد را محمد رضا ذوالفنون در دقيقه ۲۱ و لوسيانو والنته در پايان وقت تلف شده نيمه نخست به ثمر رساندند. تيم فولاد در حالی اين بازی را برد و ۳۴ امتيازی شد که از دقيقه ۶۹ با اخراج علی بداوی ده نفری شد.

راه آهن با پيروزی يک بر صفر بر داماش گيلان تيم رشت را بيشتر در قعر جدول فرو برد.
XS
SM
MD
LG