لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۳

هفته سوم لیگ برتر: نخستين پيروزی پرسپوليس با کرانچار


يک گل ديرهنگام با ضربه هادی نوروزی باعث برتری دو بر يک پرسپوليس بر پاس در همدان شد و اين تيم را در ليگ برتر فوتبال ايران پنج امتيازی کرد.

اين نخستين مسابقه از هفته سوم ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس بود. بعد از اين مسابقه دو تيم استقلال اهواز و مس کرمان در ورزشگاه تختی اهواز به ميدان رفتند. هفت مسابقه ديگر هفته در روز جمعه سی ام مرداد انجام می شود.

در ورزشگاه خالی از تماشاگر همدان مسابقه در نيمه نخست بدون گل پايان يافت. اما در دقيقه ۵۱ هادی اصغری به پاس برتری داد و تا پانزده دقيقه به پايان مسابقه اين برتری برای سبزپوشان پاس حفظ شد. اما در دقيقه ۷۵ ضربه آزاد تماشايی محمد پروين تازه نفس از حدود ۲۵ متری در گوشه دروازه جای گرفت و نتيجه را برابر کرد. در دقيقه ۸۹ با نفوذ الميترا، بازيکن برزيلی، تا خط کرنر از جناح راست و ارسال پاس دقيق به هادی نوروزی به گل پيروزی ديرهنگام پرسپوليس انجاميد.

دروازه دو تيم در نيمه نخست يک بار تهديد شد و در حالی که پرسپوليس تنها کاپيتان کريم باقری را به عنوان يک مهره بازی ساز و اثر گذار داشت، پاس با مربيگری عليرضا منصوريان کم تجريه نتوانست از ضعف دفاعی پرسپوليس تا اندازه گلزنی سود ببرد.

پرسپوليس با اين پيروزی تا پيش از رقابتهای بعدی با يک امتياز اختلاف نسبت به تيم استيل آذين تهران شش امتيازی و پيشتاز، در رده دوم قرار گرفت. اما جايگاه اين تيم چندان محکم نيست و تيمهای پيروز چهار امتيازی می توانند بر سرخپوشان برتری يابند. پاس با اين شکست در امتياز يک باقی ماند تا در ته جدول رده بندی ليگ اين فصل باقی بماند.

وقتی پاس از دفاع ضعيف پرسپوليس نهايت استفاده را برد تا با هنرنمايی هادی اصغری گل بزند، اين تصور پيش آمد تا از يک سو پاس در آستانه نخستين پيروزی اين فصل باشد و از سوی ديگر کرانجار کروآت در بدو شروع کار در پرسپوليس برای ترک صندلی داغ مربيگری در تنگنا قرار گيرد.

پرسپوليس با اين بازيکنان به ميدان رفت: ميثاق معمار زاده، شيث رضايی(از نيمه دوم حميدرضا علی عسگر)، سپهر حيدری، مجتبی زارعی(از دقيقه۶۱ وسلی آلميترا)، جلال اکبری، مجتبی شيری، کريم باقری (کاپيتان)، حسين بادامکی، ميثم بائو، هادی نوروزی و تياگو(از دقيقه ۶۳ محمد پروين).
سرمربی: زلاتکو کرانچار

به گزارش خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی با تغيير اين محل اين مسابقه از ورزشگاه مرکز شهر همدان در ورزشگاهی در فاصله پنج کيلومتری اين شهر خبرنگاران تهديد کرده بودند که اگر امکانات فراهم نشود گفت وگوی پس از مسابقه را تحريم خواهند گرد.

دوربين تلويزيونی هرگاه روی سکوها رفت، آن را خالی از تماشاگر نشان داد و صدای تماشاگران اندک در اين بازی نيز تقريبا محو شده بود.
XS
SM
MD
LG