لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۳

سومين «۰-۰ » متوالی پرسپوليس و استقلال


هفتاد و هفتمين شهرآورد فوتبال تهران بين دو تيم استقلال و پرسپوليس با تساوی بدون گل به پايان رسيد. اين بازی آخرين مسابقه از هفته هشتم ليگ برتر فوتبال ايران بود.

جدال سرخابي های پايتخت مانند دو ديدار قبلی گلی در بر نداشت و پس از چند روز کرکری مطبوعاتی بين بازيکنان و مسئولين دو تيم و رجزخوانی هواداران در سطح شهر يا شبکه های اجتماعی، يکی از بی کيفيت ترين بازيهای اين دو تيم خصوصاً در نيمه نخست به نمايش گذاشته شد و حدود ۹۵ هزار تماشاگر، با نارضايتی ورزشگاه آزادی را ترک کردند.

بازيکنان در اين مسابقه پاس های اشتباه مکرری رد و بدل کردند و بارها توپ را به حريف دادند. بازی فيزيکی، خطاهای بی مورد و فقدان برنامه تاکتيکی برای فروپاشی دروازه رقيب از نکات بارز مسابقه بود.

جواد نکونام کاپيتان تيم ملی ايران درباره اينکه اين بازی تبانی بوده و نتيجه اش از قبل رقم خورده است، به خبرنگاران گفت: «اين حرف ها ديگر قديمی شده و جای بحث ندارد.»

از معدود لحظات جالب توجه مسابقه، فرهاد مجيدی در آغاز نيمه دوم در موقعيت تک به تک با نيلسون نتوانست از فرصت ايده آل خود استفاده کند. مجيدی در دقيقه ۶۱ هم به قلب دفاع پرسپوليس زد و توپ را به ساموئل داد که شوت بازيکن سختکوش ترينيدادی، فاقد هدفگيری دقيق بود و راهی اوت شد.

حدود ۱۰ دقيقه بعد پيام صادقيان مدافعان استقلال را غافلگير کرد و با شوت محکمش مهدی رحمتی را به زحمت انداخت. صادقيان در پايان بازی هم به عنوان برترين بازيکن ميدان معرفی شد.

در ترکيب استقلال مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقی، پژمان منتظری، پژمان نوری، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، ساموئل، سياوش اکبرپور (دقيقه ۴۴ فرهاد مجيدی)، محمدمهدی نظری (دقيقه ۵۵ آرش برهانی) و محمد قاضی بازی کردند.

برای پرسپوليس هم نيلسون، محسن بنگر، سيدجلال حسينی، محمدرضا خانزاده، ميثم حسينی، رضا حقيقی، قاسم دهنوی (دقيقه ۷۹ هادی نوروزی)، محمد نوری، پيام صادقيان، مهدی سيدصالحی و غلامرضا رضايی (دقيقه ۵۸ محمدرضا خلعتبری) به ميدان رفتند.

پس از پايان بازی غلامرضا رضايی و يونس شاکری از پرسپوليس به اتفاق محمدمهدی نظری و فرهاد مجيدی از استقلال تست دوپينگ دادند. پژمان منتظری با گرفتن کارت زرد در اين ديدار سه اخطاره شد و بازی بعدی تيمش که در اصفهان مقابل ذوبآهن است را از دست داد.

بسياری از تماشاگران دقايقی قبل از آنکه عليرضا فغانی در سوت پايان مسابقه بدمد ورزشگاه را ترک کردند، چند نارنجک دستساز هم به روی پيست دووميدانی پرتاب شد.

در پايان هفته هشتم ليگ برتر، فولاد خوزستان با ۱۸ امتياز صدرنشين است و نفت با ۱۶ امتياز در رده دوم قرار دارد. تراکتورسازی ۱۵ امتياز دارد و با تفاضل گل بهتر نسبت به استقلال در رده سوم ايستاده. پرسپوليس ۱۴ امتيازی نيز بالاتر از سپاهان، رتبه پنجم را به خود اختصاص داده.

هادی دزفولی کارشناس داوری که خود سابقه قضاوت اين بازی را دارد، به فارس نيوز گفت: «اين بازی هياهو برای هيچ بود. اين همه تماشاگر انتظار داشتند يک بازی زيبا را شاهد باشند که به هيچ عنوان اينگونه نبود. از منظر داوری هم صادقيان در صحنه ای که تکل کرد بايد کارت قرمز ميگرفت. همچنين محمد قاضی تکل خطرناکی انجام داد که او هم بايد اخراج ميشد.

فغانی اگر ميخواهد در جام جهانی قضاوت کند بايد دقت بيشتری داشته باشد و به تکلهای خطرناک کارت بدهد.»

امير قلعه نويی در نشست خبری با اشاره به اينکه داور بايد صادقيان را اخراج ميکرد، گفت: بازيکنان ما خسته اند، نه ريکاوری کرده اند و نه بدنسازی. شرايط خوبی نداريم و ميخواستيم دو شب قبل از بازی به اردو بيايم که نشد. شرمنده بازيکنان هستم. امسال شرايط مان از دوران مديريت آقای قريب هم بدتر است. شرايط مالی خوبی نداريم و بازيکنان با اين وضعيت تمام تلاششان را انجام ميدهند.

علی دايی هم گفت: نيمه اول هر دو تيم بازی ضعيفی به نمايش گذاشتند اما در نيمه دوم برتر از استقلال بوديم و اگر خودباوری داشتيم ميتوانستيم سه امتياز را بگيريم. ما به هيچوجه دنبال مساوی نبوديم و دهنوی را تعويض کرديم و جای او يک بازيکن هجومی آورديم اما خدا خواست که بازی مساوی شود.

دايی درباره قضاوت داور گفت: هر طور دلش خواست سوت زد. همه سوتها به ضرر ما بود. وقتی به همه کارت زرد ميدهند بازيکنان محتاطتر ميشوند و همانطور که به بازيکنان ما کارت زرد مي داد بايد به بازيکنان رقيب هم اخطار ميداد اما اين طور نبود. او تلاش ميکرد بازی را دربياورد. داور به ميثم حسينی حرفی زده که نمي توانم بگويم. کاری هم نمي توانيم بکنيم.
XS
SM
MD
LG