لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۱

بازی رايانه ای برای مبارزه با گرسنگی در جهان


برنامه جهانی غذا یک بازی رايانه ای برای مبارزه با گرسنگی در جهان با حمايت چند نهاد اقتصادی بين المللی جهت جمع آوری کمک به راه انداخته است.
برنامه جهانی غذا یک بازی رايانه ای برای مبارزه با گرسنگی در جهان با حمايت چند نهاد اقتصادی بين المللی جهت جمع آوری کمک به راه انداخته است.

با مراجعه به يک پايگاه اينترنتی و پاسخ به چند سوال ساده می توان به مبارزه عليه گرسنگی در جهان کمک کرد.


برنامه جهانی غذا اين بازی رايانه ای را با حمايت چند نهاد اقتصادی بين المللی جهت جمع آوری کمک به راه انداخته است.


اگر زبان انگليسی بلد هستيد و يا سرگرم آموزش اين زبان هستيد و به بازی های رايانه ای نيز علاقمند می باشيد، می توانيد با مراجعه به يک پايگاه اينترنتی freerice، به حاميان جنبش مبارزه با فقر و گرسنگی بپيونديد.


  • اين بازی از ۷ اکتبر سال گذشته ميلادی، اولين روزی که به روی اينترنت قرار گرفت تا امروز ۱۵ ميليارد و ۷۵۶ ميليون و ۳۰۰ هزار دانه برنج روانه انبارهای برنامه جهانی غذا کرده است

برنامه جهانی غذا، وابسته به سازمان ملل متحد در همکاری با چندين نهاد اقتصادی آمريکايی و بين المللی سايتی را به راه انداخته است که روزانه هزاران نفر از سراسر جهان به آن رجوع می کنند و با صرف چند دقيقه وقت شان برنج لازم برای يک وعده غذای يکی از ميليون ها نفری که در جهان بدون کمک های نهادهای بين المللی قادر به تغذيه نيستند را تامين می کنند.


برای حمايت از اين اقدام خيرخواهانه، شما احتياج به يک کامپيوتر، يک خط تلفنی و آشنايی حتی اندکی با زبان انگليسی داريد.


پاسخ مثبت به هر کدام از سوال ها ۱۰ دانه برنج را به بشقاب مجازی اضافه می کند. صد دانه برنج مايحتاج روزانه يک گرسنه درآفريقا، آسيا و يا آمريکای لاتين است و شما می توانيد پس از پرساختن بشقاب اول به بازی ادامه داده و دانه های برنج بيشتری را به حساب برنامه جهانی غذا واريز کنيد.


اين بازی از ۷ اکتبر سال گذشته ميلادی، اولين روزی که به روی اينترنت قرار گرفت تا امروز ۱۵ ميليارد و ۷۵۶ ميليون و ۳۰۰ هزار دانه برنج روانه انبارهای برنامه جهانی غذا کرده است.


اين مقدار برنج کم و بيش پاسخگوی مايحتاج غذايی يک روز ۱۵۷ هزار نفر است.


نهادهايی چون «توشيبا»، «آمريکن اسپرس» و «مکنتاش» از جمله حاميان اين ابتکار هستند. مسئول اين طرح در برنامه جهانی غذا، ژوست شيران Josette Sheeran معتقد است «هر دانه برنج قدمی است به سوی حذف گرسنگی از جهان " و يادآوری می کند که "گرسنگی بيش از هر بيماری ديگری قربانی می گيرد».


XS
SM
MD
LG