لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۸

فلج شدن حمل و نقل بخشی از اروپا در آستانه کريسمس


 مسافران در فرودگاه هيترو لندن
مسافران در فرودگاه هيترو لندن
به دنبال بارش مجدد برف سنگين در بخشهايی از شمال اروپا و فلج ماندن سيستم های حمل و نقل هزاران مسافر خشمگين که مجبور شده اند در فرودگاهها و ايستگاههای قطار بخوابند اکنون با مشکلات بيشتری روبرو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، هيترو لندن که بزرگترين فرودگاه اروپا است در چهارمين روز اختلال فقط قادر است يک سوم از پروازهای خود را انجام دهد. فرودگاه فرانکفورت پس از آغاز دور جديد ريزش برف تمام پروازهای خود را متوقف کرده است. برای سومين روز پياپی صف های طولانی در ايستگاه قطار سريع السير « يورو استار» که لندن را به پاريس وصل می کند، ادامه دارد.

شدت و تداوم اين اختلال در کار سيستم حمل و نقل و مسافربری در حدی است که مسئولان اين صنايع مورد انتقاد شديد قرار گرفته اند. رييس شرکت فرودگاههای بريتانيا که به خاطر تعداد زياد پروازهای لغو شده در فرودگاه هيترو از همه بيشتر مورد انتقاد قرار گرفته مدعی است که روز سه شنبه کار اين فرودگاه بهتر شده است. با اين همه وی به مسافران توصيه می کند که قبل از آمدن به فرودگاه ابتدا صفحات اطلاعات پرواز را مرور کرده و مطمئن شوند که پرواز مورد نظر آنها اجرا خواهد شد.

خبرگزاری فرانسه می افزايد که ترمينال های فرودگاه هيترو لندن به يک خوابگاه موقت بزرگ بدل شده و مسافرانی که بخشی از آنها از روز يکشنبه در اين فرودگاه سرگردان مانده اند به هر شکلی امکانات مختصری را برای خوابيدن و زندگی در فرودگاه تهيه کرده اند.

به گفته مقامات « بريتيش ايرويز » خطوط هوايی بريتانيا، مسدود ماندن باند دوم فرودگاه هيترو به خاطر بدی وضع هوا باعث شده که تعداد چشمگيری از پروازهای کوتاه اين شرکت لغو شوند.

يک سخنگوی « گتويک» فرودگاه دوم شهر لندن صبح سه شنبه اعلام کرد که باندهای اين فرودگاه گشايش يافته اما به دليل حجم زياد پروازهای لغو شده در سه روز گذشته تمام پروازها با تاخير بسيار انجام خواهند شد.

خطوط راه آهن سريع السير « يورو استار» به مسافرانی که بليط سفر برای روزهای قبل از کريسمس را دارند توصيه کرده که بدون هيچ هزينه اضافی زمان سفر خود را تغيير داده و يا بهای بليط خود را پس بگيرند.

طول صف مسافران منتظر برای سفر با قطارهای سريع السير « يورو استار » در مرکز شهر لندن اکنون به بيش از يک کيلومتر رسيده است.

يک جوان آمريکايی که منتظر سفر از لندن به پاريس است می گويد تاکنون به عمر خود چنين صف طولانی نديده است. يک زن فرانسوی می گويد :« من سه سال است که در لندن زندگی می کنم و هر سال در زمستان وضعيت همينطور افتضاح بوده است.»

به نوشته خبرگزاری فرانسه درجه حرارت به شکل کم سابقه ای در جنوب انگلستان و شهر لندن امسال به زير صفر رسيده است.

در آلمان موج جديد بارش برف باعث قطع کامل تمام پروازها در فرودگاه بزرگ شهر فرانکفورت شده است.

پس از صدها مورد لغو پرواز در طول روز دوشنبه ، مسئولان فرودگاه فرانکفورت اميدوار بودند که از آغاز روز سه شنبه وضعيت به حالت عادی بازگردد ولی برخلاف پيش بينی های هواشناسی امروز نيز بارش برف سنگينی آغاز شد.

در طول روز دوشنبه از مجموع يک هزار و چهار صد پرواز در فرودگاه فرانکفورت حدود ۳۷۰ مورد لغو شد و بيش از هزار مسافر ناگزير شدند شب را در فرودگاه سپری کنند.

مقامات هواپيمايی فرانسه امروز فرودگاههای بزرگ شهر پاريس را باز نگاه داشتند تا با انجام عادی پروازها بتوانند بخشی از تاخير ناشی از لغو پروازها در روزهای گذشته را جبران کنند. غروب دوشنبه بيش از صد نفر از کارکنان دفاع غيرنظامی فرانسه همراه با ۳۰۰ تخت خواب و دو هزار و پانصد پتو به فرودگاه شارل دوگل رفته تا به مسافرانی که سرگردان مانده بودند کمک کنند.

تحت تاثير دو هفته هوای نامناسب در بخشهای شمال اروپا بسياری از شرکت های هواپيمايی متضرر خواهند شد. خطوط هوايی فرانسه « اير فرانس» و خطوط هوايی هلند « کی ال ام » اعلام کرده اند که در دو هفته اخير حدود ۳۵ ميليون يورو خسارت ديده اند.
XS
SM
MD
LG