لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۲

سخنرانی وزیران پيشنهادی کابينه دهم در نماز جمعه های ايران


تعدادی از وزیران پيشنهادی محمود احمدی نژاد، رییس جمهور ایران، به عنوان سخنران پيش از خطبه های نماز جمعه روز ششم شهریورماه، در مراکز استان ها حضور یافته و سخنرانی خواهد کرد.

قرار است محمود احمدی نژاد به مناسبت «هفته دولت» به عنوان سخنران پيش از خطبه های نماز جمعه تهران حاضر شود و در همين رابطه «پايگاه اطلاع رسانی دولت» نيز اعلام کرده است که ۹ وزریر پيشنهادی کابينه دهم در نماز جمعه مراکز استان ها حاضر می شوند.

طبق اين گزارش محمد حسينی، قائم مقام وزير علوم و وزير پيشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران در قم، مهدی غضنفری، معاون وزير بازرگانی و وزير پيشنهادی بازرگانی در ايلام، علی نيکزاد، معاون وزير کشور و وزير پيشنهادی مسکن در اردبيل و رضا تقی پور، معاون وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزير پيشنهادی وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات در زنجان سخنران پيش از خطبه ها خواهند بود.

پنج عضو کابينه نهم که در کابينه دهم حضور دارند نيز در نمازجمعه مراکز استان ها حاضر می شوند: منوچهر متکی، وزير امور خارجه در اصفهان، علی اکبر محرابيان، وزير صنايع و معادن در يزد، حميد بهبهانی وزير راه و ترابری در شيراز، شمس الدين حسينی، وزير اقتصاد و دارايی در مشهد، محمدعباسی، وزير تعاون در زاهدان.

اعضای کابينه دهم در حالی در نماز جمعه شهرهای مختلف ايران حاضر می شوند که پيشتر خبرهايی درباره مخالفت برخی از ائمه جمعه شهرستان ها درباره حضور زنان در دولت دهم منتشر شده بود.

يوسف طباطبايی نژاد، امام جمعه اصفهان از نمايندگان مجلس خواسته تا به « توجيهات» درباره حضور زنان در کابينه دهم توجه نکرده و «به وزيران پيشنهادی (زن) رای ندهند.»

از زمان معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دهم به مجلس، بسیاری از اصولگرایان و نمایندگان از فهرست ارائه شده توسط محمود احمدی نژاد انتقاد کرده اند.

هر چند به گفته «پايگاه اطلاع رسانی دولت» اعضای کابينه به مناسبت «هفته دولت» در سال های اخير در نماز جمعه شرکت کرده اند، اما این مراسم در سال جاری به دليل حضور هماهنگ برخی از معاونان وزارتخانه ها که به عنوان وزير در کابينه دهم معرفی شده اند اهميت پیدا کرده است.

طی روزهای اخير خبرهايی درباره مخالفت نمايندگان مجلس با وزرای پيشنهادی منتشر شده است و نمايندگان اصولگرای مجلس از رای اعتماد نگرفتن تعداد زيادی از وزرای پيشنهادی سخن به ميان آورده اند.

اسدالله بادامچيان، از نمايندگان اصولگرای مجلس، گفته است: فقط ۱۲ نفر از ۲۱ وزير پيشنهادی رای اعتماد خواهند گرفت.

در همين زمينه اخباری درباره انصراف مرضيه وحيد دستجری و فاطمه آجرلو، دو وزير پیشنهادی برای کابينه دهم، منتشر شده است که يک مقام دفتر محمود احمدی نژاد اين خبرها را تکذيب کرده است.
XS
SM
MD
LG