لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۷

ايران در برابر مقدونيه يک بر يک متوقف شد


تيم ملی فوتبال ايران پيش از پرواز به امان و مسابقه روز يکشنبه با تيم ملی اردن، در ورزشگاه آزادی تهران يک بر يک در برابر تيم ملی مقدونيه مساوی کرد. نيمه نخست با تک گل آندرانيک تيموريان يک بر صفر به سود ايران بود.

با اين که چهره تيم ملی با تيم بازيگر در برابر اردن در مسابقه رفت به ويژه در خط حمله تفاوتهايی را داشت، اما کاپيتان جواد نکونام، مسعود شجاعی و ديگر بازيکنان لژيونر بيش و کم در تيم ملی بازی کردند. پيش از اين افشين قطبی، سرمربی تيم ملی، اعلام کرده بود که تيم ملی بدون لژيونرها مسابقه برگشت در راه جام ملتهای آسيا در امان را انجام خواهد داد.

در حضور حدود تنها ۲ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی تهران، تا دقيقه ۳۵ مسابقه حالت بی روح و بی برنامه ای داشت. اما در اين لحظه ضربه آزاد ميلاد می داوودی از فاصله حدود ۳۰ متری توپ را از مهار دروازه بان مقدونيه خارج ساخت و آندرانيک تيموريان - که به جای می داوودی پيش تاخته بود، توپ سرگردان را درون دروازه تيم مهمان جای داد. اين نخستين و تنها خطر آفرينی تيم ايران در نيمه نخست بود. پس از اين گل بازی هماهنگ شده تيم ملی و بازتاب مقدونيه برای جبران، بازی را برای ده دقيقه از آن حالت خسته کننده اوليه خارج کرد.

اما شروع خوب مقدونيه و روی آوردن به پاسهای عرضی و ارسال توپهای بلند منجر به ضربه سر گوران پاندف (بازيکن باشگاه لاتزيوی ايتاليا) در دقيقه ۵۰ و گل تساوی بخش برای اين تيم بود.

واکنش ايران شليک تماشايی ايمان مبعلی تازه نفس بود که دروازه بان مقدونيه به سختی آن را دفع کرد.

در يک بازی پر افت و خيز در نيمه دوم هر دو تيم چند بار صاحب موقعيت شدند که ضربه های راه دور ايمان مبعلی، خسرو حيدری و ضربه سر هادی عقيلی، ايران را تا آستانه گل پيروزی هم پيش برد. بهترين موقعيت برای تيم مهمان در ثانيه های پايانی بود که در موقعيتی تک به تک مهاجم مقدونی توپ را ناموفق پشت سر مهدی رحمتی انداخت.

تيم ملی ايران با اين آرايش بازی کرد: مهدی رحمتی، حسين کعبی، هادی عقيلی، محمد نصرتی، هاشم بيک زاده، جواد نکونام (کاپيتان) (از نيمه دوم ايمان مبعلی)، آندرانيک تيموريان، مهرزاد معدنچی (از دقيقه ۵۷ خسرو حيدری) ، مسعود شجاعی (از دقيقه ۷۵ کريم انصاريفرد)، جواد کاظميان (از نيمه دوم محمدرضا خلعتبری) و ميلاد ميداودی (از دقيقه ۶۷ آرش برهانی).

تيم ايران در صورتی که مسابقه برگشت با اردن در امان را برنده شود، راهيابی پيش هنگامش به پيکارهای ملتهای آسيا در ۲۰۱۱ قطر حتمی خواهد بود.

چهارشنبه سنگاپور در ميان شگفتی همگان تيم تايلند به سرمربی گری برايان رابسن را در بانکوک يک بر صفر شکست داد. تايلند در سنگاپور پيروز شده بود! ايران با هفت امتياز در صدر است و تيمهای تايلند و سنگاپور با يک بازی بيشتر به ترتيب با پنج و چهار امتياز تعقيب کننده هستند. اردن با دو امتياز بخت بسيار کمی برای صعود دارد.
XS
SM
MD
LG