لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۱

آلمان؛ تيمی جوان و در انتظار معجزه


تیم ملی فوتبال آلمان
تیم ملی فوتبال آلمان
تيم ملی فوتبال آلمان پس از دوران جنگ جهانی دوم همواره به عنوان يکی از تيمهای هميشه حاضر و پر افتخار در جام های جهانی مطرح بوده و در سراسر جهان از هواخواهان پرشماری برخوردار است.

اين تيم در حالی جام نوزدهم را از روز يکشنبه در برابر تيم ملی استراليا کليد می زند، که پس از راهيابی به جام جهانی، بدون کاپيتان ميشاييل بالاک مصدوم و غايب بزرگ در آفريقای جنوبی پای به ميدان می می گذارد.

آلمان نخستين قهرمانی را در سوييس و به سال ۱۹۵۴ تجربه کرد. اين قهرمانی در سالهای ۱۹۷۴ در آلمان و ۱۹۹۰ در ايتاليا تکرارشد. اما اين تيم با شکست در مسابقه های پايانی جام های جهانی ۱۹۶۶، ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۲ به جام قهرمانی نرسيد و چهار سال پيش در ميزبانی جام جهانی نيز مسابقه نيمه پايانی را در وقت اضافی با دو گل به ايتاليا باخت تا قهرمانی حريف را در ضربه های پنالتی در ديدار با فرانسه تماشاگر باشد.

با اين حال آلمان به دليل مقامهای پر شمار نايب قهرمانی و سومی، پس از برزيل با پنج بار قهرمانی و ايتاليا با چهار بار قهرمانی، پرافتخار ترين است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه تيم آلمان به هنگام ورود به فرودگاه ژوهانسبورگ با استقبال بسيار گرمی رو به رو شد. گويی محبوبيتی که بجز آلمانی ها، پس از جنگ به بيشتر ايرانيان و بعضی ديگر کشورهای آسيايی محدود بود، کم کم با رفتن نسل جنگ گستردگی بيشتری می يابد.
يوآخيم لوو، مربی تيم ملی آلمان با هيجان زدگی از استقبال پرشکوه گفت:«چه خوش آمد با شکوهی، پر از شادی و احساس بود. اين به ما به تمامی نشان داد که آفريقای جنوبی چقدر در انتظار شروع جام جهانی است.»

در ميان آلمانی هايی که جوانترين تيم آنان در تاريخ ۷۶ ساله حضور به جام جهانی آمده بود، گرمترين برخورد با باستيان شواينس تايگر و فيليپ لام بود.

شکيرا در هواپيمای آلمانی ها

به هنگام پرواز تيم از فرانکفورت نيز بازيکنان با برخوردی غيرمنتظره ولی روحيه بخش رو به رو شدند: شکيرا، فوق ستاره کلمبيايی نيز در هواپيما بود و از طريق ميکروفن اعلام چگونگی پرواز با مسافران، برای تيم آلمان سفری خوش را آرزو کرد.

پس از نشستن هواپيما و پيش از سوار شدن تيم در اتوبوس تيم برای سفری ۶۰ کيلومتری تا محل استقرار بازيکنان، لوو و يارانش با مراسم عيرمنتظره و شادی بخش ديگری رو به رو شدند. حدود ۴۰ پسربچه از مدرسه آلمانيها در پريتوريا ملبس به لباس تيم ملی آلمان، پرچم اين کشور را تکان می دادند و با گرمی شيپور می زدند تا تا اعضای تيم با يک خوش آمد گرم و هيجان انگيز رو به رو شوند. کنود استوکيوس، مربی تيم فوتبال اين مدرسه گفت:« بچه های تيم من تا ساعت يازده برای اجرای اين برنامه ويژه از درس معاف بودند».

يوآخيم لوو مطمئن است


پس از مقام سوم آلمان در جام جهانی ۲۰۰۶ در خاک خود و نيابت قهرمانی در يورو ۲۰۰۸، هدف اين تيم يک پله صعود و بردن معتبرترين جام فوتبال جهان در نخستين جام جهانی در قاره آفريقا است. بازيکنان ثابتی چون ميشاييل بالاک، ره نه آدلر، سيمون رولف و هايکو وسترمان جملگی در اثر مصدوميت جام جهانی را از دست دادند، اما لوو همچنان مطمئن است.

او می گويد:« ما با ذخيره های پرشمار و دلخواه تيم خوبی داريم و روحيه تيم هم خوب است. هر يک از بازيکنان درتمرينات سنگ تمام گذاشتند، بنا بر اين من به اين نتيجه رسيدم که می توانيم در اين رقابتها بهترين بازی خود را داشته باشيم. من اعتقادی کامل به اين تيمم دارم.»

جوانترين سردار آلمانی در تاريخ جام جهانی

لام که به جای بالاک کاپيتان تيم ملی آلمان خواهد بود، در ۲۶ سالگی جوانترين کاپيتان تيم ملی آلمان در تاريخ جام جهانی است. او هم آيينه تمام نمای خوش بينی مربی اش است. به گفته لام:« نسل ما حالا آماده است. ما در آفريقای جنوبی فاقد تک ستاره فردی هستيم، اما يک تيم خيلی خوب داريم.»

آلمان نخستين بازی در گروه چهارم را در روز ۱۳ ژوئن با استراليا در دوربان انجام می دهد. پس از اين بازی به پورت اليزابت می رود تا پنج روز بعد با صربستان رو به رو شود و سرانجام آخرين مسابقه مرحله گروهی را روز ۲۳ ژوئن در ژوهانسبورگ با تيم ملی غنا انجام خواهد داد.

اگر آلمان در گروهش اول شد، روز ۲۷ ژوئن با تيم دوم گروه سوم مسابقه می دهد که يکی از تيمهای آمريکا، الجزاير و يا اسلوونی می تواند باشد (در صورتی که انگليس در اين گروه اول شود). برنده اين بازی به مرحله يکچهارم پايانی راه می يابد.
XS
SM
MD
LG