لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۰۲

نامزدهای گلدن گلوب مشخص شدند


فهرست نامزدهای نهايی شصت و هفتمين دوره جوايز گلدن گلوب روز سه‌شنبه اعلام شد و فيلم‌های «در هوا» با بازی جرج کلونی در شش بخش و موزيکال «۹» در پنج رشته نامزد دريافت جایزه شدند.

در میان این نامزدها، ساندرا بولاک، مريل استريپ و مت ديمن هر یک نامزد دريافت دو جايزه شده‌اند.

جرج کلونی به خاطر بازی در فیلم «در هوا» نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب شده و خود اين فيلم نیز نامزد جايزه بهترين فيلم گلدن گلوب شده است.

جيسن ريتمن، کارگردان «در هوا»، در واکنش به نامزدی فيلمش در شش رشته در گلدن گلوب گفت: «ما مثل يک خانواده جشن خواهيم گرفت، همان طور که اين فيلم را ساختيم.»

به دنبال «در هوا» فيلم موزيکال «۹» يا «Nine» قرار گرفت. فيلم موزيکال «۹» که درباره «زندگی و عشق» يک کارگردان است، در پنج رشته نامزد دريافت جايزه شده است.

«آواتار» به کارگردانی جيمز کامرون نیز که گفته‌ می‌شود انقلابی در صنعت سینما به پا خواهد کرد در چهار بخش نامزد دريافت جوايز گلدن گلوب شده است.

«گنجه درد» به کارگردانی کاترین بیگلو از نامزدهای دریافت گلدن گلوب است. هرچند کارشناسان معتقدند این فیلم شانس بسیاری برای دریافت جایزه گلدن گلوب دارد، فیلم خانم بیگلو به هنگام نمایش در سینماهای آمریکا موفقیت زیادی نداشت. داستان این فیلم درباره یک واحد خثنی‌سازی بمب ارتش آمریکا در عراق است.

انجمن مطبوعات خارجی هاليوود برگزارکننده جوايز گلدن گلوب است و شصت و هفتمين دوره جوايز گلدن گلوب ۱۷ ژانويه ۲۰۱۰ (۲۷ دی) در بورلی هيلز برگزار خواهد شد.

فهرست نهايی بخش بهترين فيلم غيرانگليسی‌زبان نيز اعلام شد. «روبان سفيد» از آلمان، «باريا» از ايتاليا، «آغوش‌های گسسته» از اسپانيا، «خدمتکار» از شيلی، و «پیشگو» از فرانسه برای دريافت جايزه اين بخش رقابت می‌کنند.
XS
SM
MD
LG