لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۲

سايت های «کلمه»، «جرس» و «تحول سبز» هک شدند


گروهی موسوم به «ارتش سايبری ايران» روز جمعه با حمله به سايت های «کلمه»، نزدیک به میرحسین موسوی، «تحول سبز» و «راه سبز، جرس» نزدیک به معترضان، دسترسی کاربران به اين سايت ها را مختل کرد.

کاربران سايت های «راه سبز» و «کلمه» با مراجعه به اين سايت، با این يام مواجه شدند: « به احترام رفراندومی که در ۲۲ بهمن برگزار شد ومردمی که رای دادند و به احترام ملتی بزرگ و وطنی به نام ايران بيشتر از اين مهره بازی افرادی که خود در آمريکا در امن و امان به سر می برند و از شما به عنوان مهره استفاده می کنند نباشيد. ارتش سايبری ايران به تمام مزدوران وطن فروش هشدار می دهد که در دامان اربابان خود نيز آنها را راحت نمی گذارد.»

«ارتش سايبری ايران» پيش از اين نيز به وب سايت «راديو زمانه»، جستجوگر چينی «بايدو» و سايت اينترنتی «تويتر» حمله کرده بود.

به دنبال اين حمله، سايت های «تحول سبز» و «جرس» با آدرس های ديگر قابل دسترس هستند.

مدير فنی سايت جرس نیز در گفت و گو با «ندای سبز آزادی» از خوانندگان اين سايت خواسته است تا «اطلاع ثانوی از ارسال ايميل به سايت جرس خودداری کرده و همچنين تمامی ايميل های ارسالی از سايت جرس را باز نکنند».

اگر چه گفته می شود «ارتش سايبری ايران» وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، اما اطلاعات رسمی در اين زمينه در دست نيست.

سپاه پاسداران مرکزی را با نام «مرکز بررسی جرايم سازمان يافته سايبری» برای مقابله با انتشار اطلاعات اينترنتی غيرقابل قبول برای جمهوری اسلامی تاسيس کرده است.

«کلمه»، و «راه سبز»، جرس، از جمله رسانه‌های اينترنی هستند که که ديدگاههای نزديک به معترضان را منتشر می کنند. «کلمه» مرجع اصلی انتشار ديدگاههای ميرحسين موسوی، از رهبران مخالفان، طی ماههای اخیر بوده است.

ايران به ويژه پس از انتخابات دهم رياست جمهوری و گسترش اعتراض‌ها به نتايج آن «رسانه‌های بيگانه» را به دامن زدن به اعتراض‌ها متهم کرده‌است.

در حالی که فعاليت رسانه‌های مستقل در ايران به شدت محدود شده است، رسانه‌های اينترنتی فارسی زبان نقش مهمی در اطلاع رسانی در باره رويدادهای پس از انتخابات و به ويژه سرکوب خشونت‌آميز معترضان ايفاء کرده‌اند.
XS
SM
MD
LG