لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۰۳

هک شدن تعدادی از وب‌سايت های مخالف دولت ايران


آرم گروه «جهاد گمنام مجازی» روی اين سايت‌ها هک شده است.
آرم گروه «جهاد گمنام مجازی» روی اين سايت‌ها هک شده است.
گزارش ها حاکی است که در آستانه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری در ايران، تعدادی از وب‌سايت های مخالف دولت ايران هک شده اند.

وب‌سايت‌هايی مانند کانون مدافعان حقوق بشر، ديگربان، سحام نيوز، حزب کمونيست ايران و صدای موج سبز هدف اين حملات قرار گرفته اند و آرم گروه «جهاد گمنام مجازی» روی اين سايت‌ها هک شده است. برخی از اين سايت ها اکنون فعاليت های خود را از سر گرفته اند.

اين در حالی است که گوگل روز چهارشنبه از حمله به «جی ميل» دهها هزار کاربر ايرانی در آستانه انتخابات خبر داد.

به گزارش رويترز،‌گوگل می گويد، منبع اين حملات هکری، ايران است و احتمالا اين حملات سياسی با انتخابات روز جمعه ايران مرتبط است.

يک مقام شرکت گوگل در اين زمينه تصريح کرده است که در سه هفته گذشته، تلاش‌هايی برای دست يافتن به رمز عبور ده‌ها هزار کاربر ايرانیِ خدمات پست الکترونيکیِ جی ميل صورت گرفته است.

قربانيان اين حملات، ايميلی دريافت می‌کنند که در بردارنده لينک به صفحه‌ای است جعلی برای حفظ و نگهداری حساب‌های کاربری، اما پس از کليک کردن بر روی لينک، کاربر وارد صفحه‌ای می‌شود که نام کاربری و رمز عبور او را خواهد دزديد.

گوگل در وبلاگ خود تصويری از يک ای‌ميل جعلی منتشر کرده که ارسال کننده‌های آن گفته‌اند که از بخش فنی گوگل است. اين ای‌ميل که از حساب کاربری Email.Settings@gmail.com فرستاده شده، حاوی لينکی است که به يک صفحه جعلی می‌رسد و از اين طريق نام کاربری و رمز عبور مشترکان را می‌دزدد.

رای دهندگان ايران قرار است روز جمعه، ۲۴ خرداد، پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا جانشين محمود احمدی‌نژاد را انتخاب کنند.

در همين زمينه سازمان گزارشگران بدون مرز پيشتر اعلام کرده بود که با نزديک شدن به زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوری ايجاد محدوديت برای اطلاع رسانی و مسئله فيلترينگ وب‌سايت‌های خبری تشديد شده است.

این در حالی است که روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود در شماره روز پنجشنبه از قول یک «مقام آگاه امنیتی» ممنوعیت ورود بسیاری از خبرنگاران خارجی به ایران را تائید کرده و با طرح اتهاماتی علیه خبرنگاران رسانه‌های خارجی نوشته است: «در این دوره از انتخابات دستگاه اطلاعاتی کشور با اقدامات پیشگیرانه مانع از حضور عناصر مشکوک و اطلاعاتی که در دوره‌های قبل با پوشش خبرنگاری وارد ایران می‌شدند شده است».
XS
SM
MD
LG