لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

حماس محمود عباس را به آغاز جنگ متهم کرد


تنش میان جناح فلسطینی افزایش یافته است
تنش میان جناح فلسطینی افزایش یافته است

رهبران حماس پس از درگيری های روز جمعه پانزدهم دسامبر محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، رامتهم به آغاز جنگ کردند.


تنش ميان حماس وطرفداران محمود عباس روز جمعه پس ازآن که محافظان محمود عباس به روی تجمع طرفداران حماس در کرانه باختری رود اردن آتش گشودن اوج گرفت.


دراين حادثه ۳۲ نفرمجروح شدند که وضعيت چند نفر از آنها وخيم گزارش شده است.


به گزارش خبرگزاری رويترز،خليل الحيه، رهبرفراکسيون حماس در پارلمان تشکيلات خودگردان فلسطينی، در سخنرانی برای تجمع صدهزارنفری طرفداران اين گروه در شهرغزه، محمود عباس را به آغاز جنگ عليه خدا و حماس متهم کرد.

اسماعيل هنيه، نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطينی، در این تجمع حضور بافت و گروه های فلسطينی را به «وحدت ملی» دعوت کرد ولی او در سخنرانی خود به طور واضح جناح درگير را به حفظ آرامش دعوت نکرد.


در همین زمینه، خالد مشعل رهبر در تبعید حماس، در گفت وگویی تلفنی با رادیو غزه ازاعضای حماس خواست از خود خویشتن داری نشان داده و مانع ازخونریزی شوند.


او گفت:«جنگ ما علیه اشغالگران اسراییل است و ما باید مانع از بروز جنگ داخلی بشویم».


سوء قصد به جان اسماعيل هنيه


سوء قصد به جان اسماعيل هنيه در روز پنج شنبه باعث زخمی شدن پسر او و مرگ يکی از محافظانش شد. اين حادثه با مجروح شدن چند نفرديگر، از جمله يکی از مشاوران سياسی هنيه همراه بود. ناظران اين حادثه را نشانه اوج گيری تنش ميان سازمان حماس و جنبش الفتح ارزيابی کردند.


نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطينی پس از رسيدن به خانه خود گفت : «حماس از هويت کسی که اين اقدام را انجام داده آگاه است و در کوتاه ترين زمان ممکن، اقدامات لازم در مورد او به عمل خواهد آورد .»


محمود عباس ، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی ، از انجام اين سوءقصد ابراز تاسف کرد و گفت رويدادها را از نزديک دنبال می کند.


XS
SM
MD
LG