لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۰

نصرالله: دولت سينيوره سقوط خواهد کرد


سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می گوید طرفداران او به مخالفت با دولت سینوره ادامه خواهند داد.
سیدحسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می گوید طرفداران او به مخالفت با دولت سینوره ادامه خواهند داد.


سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان می گويد دولت فواد سينوره بالاخره سقوط خواهد کرد و اگر تاکنون نيز دوام آورده است به خاطر حمايت های بين المللی است.


محله شيعه نشين حاره الحريک در جنوب بيروت روز جمعه شانزاهم فوریه شاهد برگزاری مراسمی در يادبود پانزدهمين سالگرد کشته شدن سيد عباس موسوی يکی از بنيان گزاران حزب الله به دست نيروهای اسراييلی بود.


از ساعت ها قبل چندين هزار نفر از هواداران حزب الله که نيمی از آنها را بانوان تشکيل می دادند برای شنيدن سخنرانی سيد حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گرد آمده بودند.


وزرای مستعفی حزب الله در دولت فواد سينوره و محمد رضا شيبانی سفير جمهوری اسلامی ايران در لبنان نيزحضور داشتند.


در اين مراسم که چون ديگر مراسم حزب الله با پخش سرودهای انقلابی و صلوات های متوالی آغاز شد.


رهبر حزب الله در رابطه با درخواست نيروهای پشتيبان دولت کنونی لبنان به رياست فواد سينيوره مبنی بر خلع سلاح شبه نظاميان شيعه در جنوب لبنان گفت «کسانی که می خواهند ما را خلع سلاح کنند بدانند که مقاومت برای ما آرمانی است که نمی توانيم از آن چشم پوشی کنيم.»


حسن نصرالله افزود «تلاش برای خلع سلاح مقاومت يا شبه نظاميان حزب الله در جنوب لبنان بدون شک با شکست روبرو خواهد شد، همچنان که در گذشته نيز با شکست روبرو شد.»


رهبر حزب الله توقيف کاميونی پر از سلاح و مهمات در جنوب لبنان توسط ارتش اين کشور را اقدامی غاصبانه خواند و گفت: «ارتش حتی اگر از اين مهمات عليه اسراييل استفاده کند باز هم غصبی خواهد بود»


سیدحسن نصرالله افزود: «ما هرگز مخفی نکرديم که دارای قوای مسلح هستيم و بنابراين مشخص است که اسلحه دريافت می کنيم و تنها انتقال اين تسليحات را به دلايل امنيتی مخفيانه انجام می دهيم.»


رهبر حزب الله با اشاره به بحران لبنان و بدون آن که نامی از مخالفينش بياورد گفت آنها در جهت خواست های آمريکا و اسراييل حرکت می کنند.


شيخ حسن نصرالله ضمن اشاره به اين اصل که آغاز جنگ داخلی جديدی خط قرمزی است که حزب الله نمی خواهد از آن عبور کند، هرگونه مذاکره با دولت را اتلاف وقت خواند و افزود تنها ديدارهای دو جانبه بين نيروهای سياسی آن هم در راستای تشکيل دولتی جديدی می تواند مفيد واقع شود.


رهبر حزب الله در خاتمه گفت «تحصن هواداران اين سازمان در ميدان شهدای بيروت تا استعفای دولت فواد سينيوره ادامه خواهد يافت.»


XS
SM
MD
LG