لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۸

بيانيه مجلس نمايندگان در مخالفت با راهبرد جديد بوش


رييس مجلس نمايندگان گفته تلاش می کند موافقت سنا با بيانيه نمايندگان را جلب کند.
رييس مجلس نمايندگان گفته تلاش می کند موافقت سنا با بيانيه نمايندگان را جلب کند.

مجلس نمايندگان آمريکا روز جمعه، ۱۶ فوريه در قطعنامه ای «نمادين» از راهبرد جديد جرج بوش، رييس جمهوری برای اعزام ۲۱ هزار نيروی تازه نفس به عراق انتقاد کرد.


مجلس نمايندگان آمريکا تاکيد کرده که از تصميم رييس جمهوری برای اعزام ۲۱ هزار پانصد نيروی تازه نفس به عراق حمايت نمی کند، اما اين نهاد قانونگذاری به حمايت و محافظت از نيروهای امريکايی در عراق ادامه می دهد.


پس از يک هفته بحث و گفت وگو، ۲۴۶ ازاعضای مجلس نمایندگان آمریکا از اين قطعنامه حمايت کرده اند.


کاخ سفيد آمريکا در واکنش به اين قطعنامه آن را غير الزام آور دانسته و نسبت به قطع بودجه نيروهای نظامی در عراق هشدار داده است.


حزب دمکرات آمريکا در انتخابات مياندوره ای اخير توانست اکثريت مجلس نمايندگان را به دست آورد.


۱۷ نماينده جمهوريخواه از اين قطعنامه حمايت کردند. اين درحالی است که اقليت جمهوری خواه مجلس نمايندگان از اين قطعنامه انتقاد کردند.


نانسی پلوسی رييس مجلس نمايندگان آمريکا گفت اين قطعنامه پيامی برای تغيير در مسير جنگ در عراق است و به جنگ پايان داده و نيروهای آمريکايی را سالم به خانه باز می گرداند.

سنای آمريکا نيز در همين زمينه روز شنبه، هفدهم فوريه، به درخواست نمايندگان دمکرات قطعنامه مشابهی را به رای خو.اهد گذاشت.


پلوسی: حمله به ايران به مجوز کنگره نياز دارد


نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان آمريکا، در بيانيه ای اعلام کرد نه تنها جرج بوش، که هر رييس جمهوری ديگر آمريکا برای حمله به ايران بايد از کنگره مجوز بگيرد.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانم پلوسی، در اين بيانيه که روز جمعه بين چند تن از نمايندگان خبرگزاری ها توزيع شد، گفته است:«کنگره هيچ اجازه حمله ای از قبل، نه برای رييس جمهوری فعلی، که به هيچ رييس جمهوری ديگری نداده است.»


نانسی پلوسی، رييس مجلس نمايندگان که با حمايت اکثريت دموکرات کنگره انتخاب شده است، در ادامه اعلام کرد از قطعنامه بدون الزام مجلس نمايندگان درباره مخالفت با فرستادن بيش از ۲۱ هزار نيروی اضافی آمريکايی به عراق حمايت و تلاش می کند مجلس سنا هم به اين قطعنامه رای دهد.


XS
SM
MD
LG