لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۱۶

راهپیمایی مخالفان لایحه تازه مهاجرت در لس آنجلس


اين نخستين بار بود که جمعيت کثيری از مخالفان قوانين مهاجرت آمريکا پس از تظاهرات اول ماه مه يا «روز کارگر» که با برخورد و خشونت پليس شهر لس آنجلس با آنها خاتمه يافت به خيابان ها می آمدند.
اين نخستين بار بود که جمعيت کثيری از مخالفان قوانين مهاجرت آمريکا پس از تظاهرات اول ماه مه يا «روز کارگر» که با برخورد و خشونت پليس شهر لس آنجلس با آنها خاتمه يافت به خيابان ها می آمدند.

تصويب لايحه ای برای حل مشکل مهاجرين غيرقانونی در سنای آمريکا، صدها تن از مخالفان اين لايحه را روز پنج شنبه هفدهم ماه مه به خيابان های لس آنجلس کشاند.


پس از ماه ها مناظره و تلاش برای دستيابی به راه حل مشکل مهاجرين غيرقانونی، سنای آمريکا روز گذشته لايحه ای را تصويب کرد که بيشتر مهاجرين غيرقانونی در آمريکا بتوانند طبق قوانين و شرايط خاصی نهايتا بتوانند به تابعيت اين کشور درآيند.


اما تصويب اين لايحه يکبار ديگر در شهر لس آنجلس صدها مخالف را به خيابان ها کشاند و شب گذشته اين عده به همراهی شهردار شهر لس آنجلس دست به تظاهرات و راهپيمايی زدند.


اين نخستين بار بود که جمعيت کثيری از مخالفان قوانين مهاجرت آمريکا پس از تظاهرات اول ماه مه يا «روز کارگر» که با برخورد و خشونت پليس شهر لس آنجلس با آنها خاتمه يافت به خيابان ها می آمدند. صدها تن از مهاجرين همراه با نمايندگان خود و فعالين حقوق مهاجرين غيرقانونی در حاليکه پرچم های آمريکا را به دست داشتند از جلوی کليسايی در خيابان اصلی ويلشير به طرف پارک مک آرتور در مرکز شهر به حرکت درآمدند.


از جمله شرکت کنندگان در اين تظاهرات صلح آميزشهردار مکزيکی تبار شهر لس آنجلس آقای آنتونيو ويارگوزا، سخنگوی شورای حزب دمکرات، فابين نونتز و اسقف اعظم ناحيه لاتين نشين سن گبريل بودند که با حضور در اين تظاهرات حمايت خود را از تظاهرکنندگان و از کسانی که روز اول ماه می گذشته به خيابان ها آمدند نشان دادند.


آقای ويارگوزا در يک سخنرانی کوتاه خطاب به تظاهرکنندگان، وقايع خشونت بار از جمله حمله پليس به تظاهرکنندگان و خبرنگاران با استفاده از تفنگ های ضد شورش و باتون را بشدت تحريم کرد. آقای شهرداردر حضوررييس پليس شهر لس آنجلس آقای براتون که در محل حضور داشت به تظاهر کنندگان خاطر جمعی داد که رفتار پليس تحت رسيدگی قرار دارد و گفت: «تنها عدالت است که مي تواند مصالحه جويی به همراه داشته باشد.» که اين سخنان با کف زدن و تشويق حاضران روبرو شد.


تظاهرات شب گذشته در لس آنجلس همزمان با رای موافق هردو حزب دمکرات و جمهوريخواه درسنای آمريکا برای تصويب لايحه ای برای حل مسائل مهاجرين غيرقانونی بود که تعداد کنونی آنها در آمريکا به بيش از ۱۲ ميليون تن تخمين زده شده است.


طبق اين رای و چنانچه اين لايحه به تصويب برسد مهاجرين قانونی ميتوانند طبق شرايط خاصی می توانند به تابعيت قانونی در آمريکا پذيرفته شوند. اين شرايط شامل پرداخت ۵ هزاردلار وثيقه مالی است که پس از آن مهاجر غير قانونی پس از ۱۳سال انتظار تبعه آمريکا خواهد شد.


بنا برگفته کارشناسان اين طرح هرچند به منظور کمک به مهاجرين گزيده شده اما جهت درستی را در پيش نگرفته است چرا که اين مهاجرين غيرقانونی ا که اکثريت آنها را مکزيکی تبارها تشکيل مي دهند هرگز قادر به پرداخت يک وجه ۵ هزاردلاری نخواهند بود.


XS
SM
MD
LG