لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۲

کاهش شديد ميزان خريد نفت ايران توسط شرکت های هندی


بررسی اطلاعات مربوط به تخليه نفتکش ها که نسخه ای از آن در اختيار خبرگزاری رويترز قرار گرفته است، نشان می دهد که شرکت «اِسار اويل» هند، از مشتريان اصلی نفت ايران، در ماه مه سال جاری ميلادی به ميزان قابل توجهی از خريد نفتی خود از ايران کاسته و منابع نفتی آمريکای لاتين را جايگزين نفت اين کشور کرده است.

به گزارش خبرگزاری «رويترز»، شرکت «اسار» در ماه های ژانويه – مارس برای رسيدن به هدف تعيين شده در سال مالی پيشين، و ذخيره سازی نفت تا پيش از رسيدن ژوئيه و آغاز دور تازه تحريم ها عليه ايران، ميزان خريد نفت خود را از اين کشور افزايش داده بود.

با اين همه اطلاعات جديد حاکی از آن است که «اسار اويل» در ماه مه روزانه ۳۳۰۰۰ بشکه نفت از ايران خريده است، يعنی ۷۰ درصد کمتر از ماه آوريل و همچنين نسبت به زمان مشابه در سال گذشته.

ماه آوريل واردات نفت ايران حدود يک چهارم نسبت به ماه مارس و شش درصد نسبت به سال پيش کاهش نشان می داد. شرکت «اسار» حدود نيمی از واردات نفت خام خود را در ماه های ژانويه – مه، از ايران خريداری کرده است.

بر اساس اطلاعات دريافتی توسط رويترز، مجموع کل خريد شرکت اسار در ماه های ژانويه – مه جهشی ۱۶ درصدی را نشان می داد، که برای تأمين مقادير افزايشی، اين پالايشگر هندی نفت عراق را با نفت ايران جايگزين کرد.

شرکت «اسار» در ماه های ژانويه- مه حدود يک صد و ۲۷ هزار بشکه در روز از ايران نفت وارد کرده است.

در پی وضع تحريم های شديد غرب عليه تهران، در ماه مه ميلادی، و در دومين ماه از ادامه کاهش های شديد واردات از ايران، پالايشگاه های هندی خريد نفت ايران را به ميزان ۳۸ درصد نسبت به سال گذشته کاهش دادند.
XS
SM
MD
LG