لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۴۵

هند از يک لپ تاپ ۳۵ دلاری رونمايی کرد


 کاپیل سیبال، وزير توسعه نيروی انسانی هند، به هنگام رو نمایی از کامپیوتر
کاپیل سیبال، وزير توسعه نيروی انسانی هند، به هنگام رو نمایی از کامپیوتر
هند ارزان قيمت ترين لپ تاپ جهان را توليد کرد که يک وسيله کاميپوتری است که با لمس صفحه کار می کند و قيمت آن فقط ۳۵ دلار است.

به گزارش روزنامه گاردين چاپ لندن وزير توسعه نيروی انسانی هند چند روز پيش به هنگام رونمايی و معرفی اين لپ تاپ کوچک که برای دانش آموزان طراحی شده است گفت دولت هند مذاکره با شرکت های بين المللی توليد کننده کاميپوتر را آغاز کرده تا در آينده اين محصول را در سطح گسترده ای توليد کنند.

کاپيل سيبال گفت :« ما از نظر توسعه و پيشرفت صنعت کامپيوتر به مرحله ای رسيده ايم که توليد تمام قطعات اين کامپيوتر شامل چيپ ، حافظه و تمام بخش های سيستم عامل حدود ۳۵ دلار هزينه دربردارد.»

وزير توسعه نيروی انسانی هند در کنفرانس مطبوعاتی در شهر دهلی افزود که اين کامپيوتر سبک و کوچک به جستجو گر اينترنت، ابزار کنفرانس ويدئويی و PDF مجهز است و سخت افزاز آن به شکلی بسار منعطف طراحی شده است که کاربران در آينده می توانند قطعات يا نرم افزارهای بيشتری به آن بيافزايند.

به گفته کاپيل سيبال اين کامپيوتر کوچک که از سيستم عامل لينوکس استفاده می کند از سال ۲۰۱۱ در اختيار دانشجويان مراکز آموزش عالی قرار خواهد گرفت. برنامه دولت هند اين است که هزينه اين کامپيوتر را ۲۰ دلار کاهش داده و در نهايت بهای آن را به ده دلار برساند.
اين کاميپوتر توسط پژوهشگران مراکز تحقيقات علمی هند طراحی و ساخته شده است.
XS
SM
MD
LG