لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۵۸

کشف یک «شبکه جاسوسی اقتصادی» در ايران


یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ایران گفته است که ی اعضای یک شبکه جاسوسی مرتبط با کشورهای اروپایی را دستگیر کرده است
یک مقام آگاه در وزارت اطلاعات ایران گفته است که ی اعضای یک شبکه جاسوسی مرتبط با کشورهای اروپایی را دستگیر کرده است

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ايران روز سه شنبه بيست و چهارم بهمن ماه از کشف، دستگيری و نابودی يک «شبکه جاسوسی و تخريب اقتصادی مرتبط با کشورهای اروپايی» خبر داد.


به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، اعضای اصلی اين شبکه در۲۳دی ماه «براساس حکم معاونت امنيت دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران و پس از شناسايي های نهايی و کنترل های اطلاعاتی، دستگير و تحويل مقامات قضايی شدند».


«متهم اصلی در بازجويی اوليه به ارتباط با اجانب و فروش اطلاعات به آنان در ضمن ملاقات های متعدد در خارج از کشور و دريافت ۳ /۵ ميليون دلار اعتراف کرده است»
یک مقام آگاه وزارت اطلاعات ایران

خبرگزاری ايرنا به نقل از يک مقام آگاه وزارت اطلاعات خبراز بازرسی منزل «سرشبکه اين باند» داده و گفته است که بخشی از وجوه ارزی اخذ شده از شرکت های خارجی، مقدار بسياری اوراق، اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده مخابراتی و يک دستگاه حاوی اطلاعات طبقه بندی شده از منزل اين فرد به دست آمده است.


اين مقام وزارت اطلاعات گفته است: «متهم اصلی در بازجويی اوليه به ارتباط با اجانب و فروش اطلاعات به آنان در ضمن ملاقات های متعدد در خارج از کشور و دريافت۳ /۵ ميليون دلار اعتراف کرده است».


پيشتر در همين زمينه، غلامحسين محسنی اژه ای روز پنجشنبه نوزدهم بهمن از شناسايی ۱۰۰ جاسوس آمريکا و اسراييل را در مناطق مرزی که قصد داشتند به اطلاعات نظامی و سياسی ايران دست يابند، خبر داده بود.


به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسين محسنی اژه ای، وزير اطلاعات ايران در جمع «طلاب بسيجی» در حوزه علميه در قم گفته بود که «اين افراد از عوامل مستقيم آمريکا و اسراييل و نيروی سرويس های جاسوسی سيا و موساد بوده اند که قصد داشتند به اطلاعات نظامی و سياسی ايران دست يابند.»


اين «مقام آگاه» وزارت اطلاعات گفته «اين شبکه توانسته بود با گسترش شبکه منابع خود در سطح وزارت ارتباطات نيازمندی های اطلاعاتی شرکت های بزرگ مخابراتی اروپايی درسيستم مخابراتی کشور را شناساسی و جمع آوری کند و دراختيار آنها قرار دهد».


خبرگزاری ایرنا خبر از پيگيری قضايی ايران عليه برخی شرکت های مخابراتی اورپا در «مراجع بين المللی» داده است.


در بخش دیگری از اظهارات این مقام آگاه وزارت اطلاعات آمده است که «اين شبکه بيش از ۱۰سال در زمينه معرفی و تثبيت موقعيت برخی از کمپاني های خارجی برای فروش سخت افزار و نرم افزار در شرکت های مخابراتی تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعاليت داشته است».


XS
SM
MD
LG