لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۱

وزارت اطلاعات از بازداشت اعضای يک «شبکه خرابکاری» خبر داد


وزارت اطلاعات ايران روز يکشنبه ۱۲ خردادماه در بيانيه ای از «شناسايی و بازداشت» اعضای يک شبکه خبر داده که قصد داشتند اقدامات «خرابکارانه» در روز انتخابات ۲۴ خرداد انجام دهند.

در بخشی از اين بيانيه آمده است:«ضمن شناسايی و بازداشت اعضای اين تيم تروريستی، انبارهای تسليحات آنها نيز کشف و ضبط گرديد. همچنين اسامی، تصاوير و فيلم های گرفته شده از افسران اطلاعاتی بيگانه و ساير اسناد خيانت تيم تروريستی و خباثت کشورهای دخيل در اين پرونده، مضبوط است که بنا به اقتضاء، مورد بهره‌برداری يا انتشار قرار خواهند گرفت.»

وزارت اطلاعات ايران می گويد، اين شبکه با هدف « انجام اقدامات تروريستی» در روز رای گیری انتخابات رياست جمهوری تشکيل شده بود و ۱۲ نفر عضو داشت.

وزارت اطلاعات ايران می گويد، متهم اصلی به اسرائيل سفر کرده و در آنجا توسط سرويس اطلاعاتی اسرائيل، موساد، «آموزش های گوناگون» را فرا گرفته است.

وزارت اطلاعات ايران هويت افراد بازداشت شده و همچنين محل بازداشت آنها را اعلام نکرده است .

ايران طی سال ها ی اخير از بازداشت و اعدام متهمان به «جاسوسی» برای آمريکا و اسرائيل خبر داده و اين افراد را متهم کرده که در «خرابکاری» در برنامه هسته ای ايران و يا ترور «دانشمندان هسته ای» اين کشور دست داشته اند.

در همين زمينه، دادستانی تهران در ۲۹ ارديبهشت اعلام کرد دو متهم به جاسوسی برای سرويس های اطلاعاتی آمريکا و اسرائيل اعدام شده اند.

دادستانی تهران از اين دو نفر با نام های محمد حيدری و کوروش احمدی ياد کرده بود. به گفته دادستانی تهران محمد حيدری «اطلاعات امنيتی و اسرار کشور» را در اختيار سازمان اطلاعات اسرائيل، موساد، قرار داده و کورش احمدی نیز متهم بود که اطلاعاتی را در اختيار سرويس اطلاعاتی آمريکا قرار داده است.

دادستان تهران ۲۷ اسفندماه سال گذشته از محاکمه ۱۸ تن از «متهمان پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای» در سال جاری خبر داده بود. وی گفته بود که اين افراد با سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل همکاری داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباس جعفری دولت‌آبادی اين افراد را به ارتباط داشتن با سرويس‌های جاسوسی آمريکا و اسرائيل متهم کرد و با اظهار اين که اين افراد قصد داشتند «ضربات سنگينی به جمهوری اسلامی بزنند»، گفت: «با دستگيری آن‌ها بسياری از توطئه‌های دشمنان خنثی شد.»
XS
SM
MD
LG