لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۱۶

کاخ سفيد: آمريکا در آستانه حمله به ايران نيست


دانا پرينو سخنگوی کاخ سفيد می گويد با صراحت اعلام می کند که آمريکا در آستانه حمله به ايران نيست
دانا پرينو سخنگوی کاخ سفيد می گويد با صراحت اعلام می کند که آمريکا در آستانه حمله به ايران نيست

به دنبال افزايش تنش های بين المللی بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی، کاخ سفيد می گويد با صراحت اعلام می کند که آمريکا در آستانه حمله به ايران نيست.


دانا پرينو، سخنگوی کاخ سفيد، روز سه شنبه ۳۰ اکتبر، گفت: «بايد اين مسئله را روشن کنیم که هيچ دليلی وجود ندارد که برخی فکر کنند (جورج بوش) رييس جمهوری در آستانه (صدور) فرمان حمله به ايران است.»


خانم پرينو در پاسخ به اين پرسش که آيا او در اين باره مطمئن است، گفت:«بله، من کاملا مطمئن هستم، ما در حال پيگيری راه های ديپلماتيک (درباره ايران) هستيم.»


در هفته های اخير لحن آمريکا نسبت جمهوری اسلامی تندتر شده است و هفته گذشته واشینگتن تحريم های جديدی عليه ايران اعلام کرد.


  • « آقای بوش براين باور است که ازتمام ابزار های ممکن ديپلماتیک برای برای متوقف کردن برنامه تولید سلاح اتمی ايران باید استفاده کرد».
سخنگوی کاخ سفید

بيش از ۲۰ نهاد وابسته به جمهوری اسلامی شامل افراد، سازمان ها، بانک ها و همچنين موسسات و شرکت های وابسته به سپاه پاسداران شامل تحريم های جديد آمريکا می شوند.


به باور ناظران، تحريم های اخير آمريکا عليه ايران، يادآور رويکرد ايالات متحده عليه عراق پيش از حمله به اين کشور در سال ۲۰۰۳ است.


کانداليزا رايس، وزير امورخارجه آمريکا، نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که ايران شايد بزرگترين چالش امنيتی پيش روی اين کشور است.


با این حال، دانا پرينو روز سه شنبه گفت:«جورج بوش، رييس جمهوری، نمی خواهد مردم از مسئله نگزان شوند او در حال پیگیری شیوه دیپلماتیک در این باره است»


سخنگوی کاخ سفيد افزود:«او (آقای بوش) براين باور است که ازتمام ابزار های ممکن ديپلماتیک برای برای متوقف کردن برنامه تولید سلاح اتمی ايران بايد استفاده کرد.»


این اظهارات پس از آن صورت می گیرد که خانم پرینو روز دوشنبه ، هشدار داده بود که هيچ شکی وجود ندارد که کشور ايران در پی ساختن بمب اتمی و دستيابی به سلاح های هسته ای است.


وی به خبرنگاران گفته بود که ايران در حال غنی سازی و غنی سازی اورانيوم است و اين امر برای دستيابی به سلاح هسته ای است.


شورای امنيت سازمان ملل متحد و قدرت های جهانی به دليل کاربرد دوگانه تکنولوژی غنی سازی اورانيوم در توليد سوخت هسته ای و توليد سلاح، از ايران خواسته اند تا فعاليت های مربوط به غنی سازی اورانيوم را متوقف کند.


اما ايران با اصرار بر اينکه برنامه هسته ای را تنها با هدف توليد برق دنبال می کند، از پذيرش خواست جامعه جهانی مبنی بر توقف غنی سازی اورانيوم خودداری کرده است.


اين احتمال وجود دارد که شورای امنيت با صدور سومين قطعنامه، اقدامات تنبيهی سخت گيرانه تری را عليه ايران در پيش بگيرد.


XS
SM
MD
LG