لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۴

رقابتهای بسکتبال داياموند بال: شکست ايران مقابل چين


ايران در گروه الف بازی های المپیک پکن با تيمهای آرژانتين، استراليا، ليتوآنی، کروآسی و روسيه ( قهرمان اروپا ) همآورد است.
ايران در گروه الف بازی های المپیک پکن با تيمهای آرژانتين، استراليا، ليتوآنی، کروآسی و روسيه ( قهرمان اروپا ) همآورد است.

تيم ملی بسکتبال چين به ياری « يائو » و « يی » تيم ملی بسکتبال ايران را ۷۵ بر ۴۶ شکست داد و به مقام چهارم جام داياموندبال رسيد.


به گزارش، سايت فيبا روز جمعه اول اوت در نيانجينگ چين، يی جيانليانگ با هشت امتياز موثر و نه ريباند تماشايی، به منتقدان خود پاسخ داد و يائو مينگ با ۱۲ امتياز و عنوان بهترين بازيکن زمين، در بازيابی از عمل جراحی پا گام مثبت ديگری برداشت.


ايران که دو روز پيشتر با پيروزی بر صربستان شگفتی آفريده بود، در اين مسابقه بدون کاپيتان صمد نيکخواه بازی کرد و در يکچهارم پايانی وقت مسابقه، حامد احادادی ( حدادی ) را با مصدوميت مچ پا از دست داد.


صمد نيکخواه بهرامی پس از مسابقه اعلام کرد:«حامد بهبودی خود را بازمی يابد. او پيشينه اين ناراحتی را داشته است. بازيکن بلند قامتی است که بر روی مچ پايش پيچيد و طی يکی – دو روز آينده خوب خواهد شد».


حامد در مقابله با يائو بيش از حد خود تلاش کرد. او ده امتياز بدست آورد و در حالی که چهار پرتاب چينی ها را بلوکه کرد، پنج توپگيری زير حلقه داشت.


يائو در مورد مدت زمانی که دوران نقاهت پس از عمل جراحی را پشت سر گذاشت، نگرشی احساسی داشت. او پس از مسابقه به سايت فيبا گفت:« فکر می کنم از نظر آمادگی حدود ۷۰ يا ۸۰ در صد باشم. بازگشت از مصدوميت بسيار سخت است. پنج ماه از بازی دور بودم و حالا پيش از شروع رقابتهای المپيک يک هفته است که به ميدان بازگشته ام.»


در شکست چين به استراليا در جام داياموندبال، يی نتوانست امتيازی کسب کند و بازی اش با انتقاد کارشناسان رو به رو شد. اما او به روند نزولی خود ادامه نداد. او و همبازيان چينی اش با حس بزرگ ضرورت بردن بازی کردند.


او در پايان گفت:« من تنها کار خودم را کردم. ما ديروز (نجشنبه ۳۱ جولای) در برابر استراليا بد بازی کرديم. ما دفاعمان را از دست داديم. اما امشب در برابر ايران ما سعی کرديم دفاع بهتری ارائه کنيم. توپ را پيش برديم و بازی خودمان را کرديم».


شتابزدگی ايران و شروع توفانی چين


چين با شروعی توفانی ۱۳ بر ۴ پيش افتاد و در پايان نيمه نخست با برتری ۳۷ بر ۲۱ به پرواز در آمد.


ايران شتابزده بود، اما بدون صمد نيکخواه بازی کرد که پس از پيروزی بر صربستان از ناحيه پشت احساس درد داشت؛ و همچين در بيشتر زمان مسابقه اوشين ساهاکيان، مهاجم خود را نيز به دليل مصدوميت شست دست چپ در خدمت نداشت. ايران در شروع بازی بدون حضور دو بازيکن کليدی اش بود.


چين ۲۴ امتياز خود را از پرتابهای سه امتيازی بدست آورد. در حالی که در داخل قوس ۲۰ امتياز از ۳۶ پرتاب را به ثمر رساند.


ايران از ۱۷ پرتاب دور تنها دو بار موفق عمل کرد و در مجموع ۶۳ حرکت در زمين داشت که به ۱۷ امتياز رسيد.


چين برای رسيدن به مرحله يکچهارم پايانی بازيهای المپيک کار سختی پيش رو دارد. آنان چهار سال پيش به اين مهم نائل آمدند.


آنان در گروه ب که شامل تيمهای آمريکا، اسپاينا (قهرمان چهان)، يونان، آلمان و آنگولا است بايد يکی از چهار تيم نخست باشند.


ايران در گروه الف با تيمهای آرژانتين، استراليا، ليتوآنی، کروآسی و روسيه ( قهرمان اروپا ) همآورد است.


پيش از اين فيبا برآورد کرده بود که دو پيروزی شگفت انگيز و دور از انتظار ايران در برابر حريفان می تواند امکان رويارويی در برابر آمريکا را بسيار کند. صاحب نظران آمريکا را بخت سرگر وهی ب می دانند که در مرحله يکچهارم پايانی بايد با تيم چهارم گروه الف بازی کند.


ايران از سه مسابقه در جام داياموند بال در چين پس از شکست ۸۱ بر ۷۱ از آرژانتين( قهرمان المپيک ۲۰۰۴ ) در مسابقه ای کم نظير در تاريخ بسکتبال خود بر تيم رده بالای صربستان پيروز شد. در پايان رقابتهای داياموند بال تيم ايران در ميان شش تيم جلوتر از صربستان و آنگولا چارم شد.


XS
SM
MD
LG