لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

شکست تیم بسکتبال ايران مقابل آمريکا


در رقابتهای قهرمانی بسکتبال جهان در استانيول، تيم آمريکا در ادامه پيروزيهايش در يک بازی تماشايی تيم ايران را ۸۸ بر ۵۱ شکست داد.

آمريکايی ها با تيمی کاملا تازه در اين تابستان با چهارمين پيروزی پياپی پيشتاز گروه ب شدند و ايران سومين شکست را پذیرا شد. ایران فقط یک پیروزی در کارنامه این مسابقات دارد.

يک لحظه برتری ايران

با پرتاب سه امتيازی مهدی کامرانی، کاپيتان و بازيکن گارد، تيم ايران برای يک لحظه پنج بر سه از آمريکا پيش افتاد، اما تيم آمريکا به مربيگری مايک کرزييفسکی با پرتاب کوين دورانت از روی قوس، پس از شش دقيقه و ۴۲ ثانيه به خوبی پيش افتاد.

بازيکنان ايران تحت تاثير قرار گرفتند و در پايان کوارتر نخست در حالی ۱۹ بر ۱۳ عقب ماندند که کامرانی با شش امتياز پرثمرترين بازيکن زمين بود.

ايرانيان؛ خوشحال و مطمئن

گرچه آمريکايی ها در نيمه نخست ۴۲ بر ۲۸ برتر بودند و دورانت ۱۲ امتياز و دريک رز ۱۱ امتياز کسب کردند، بازيکنان ايران خوشحال و مطمئن به نظر می امدند. اين موضوع بيشتر به اين دليل بود که ستاره جوان و پراميد تيم ايران، ارسلان کاظمی، در پايان نيمه نه امتياز کسب کرده و پرثمرترين بازيکن تيم ايران بود.

کاظمی که برای تيم بسکتبال کالج رايس اولز در هوستون بازی می کند اين مسابقه را با ۱۴ امتياز به پايان رساند و با گريزهای بی هراسش به سوی سبد حلقه آمريکا، همه را شگفت زده کرد. او همچنين با يک پرتاب سه امتيازی در بازی با آمريکا در ياری رساندن به يارانش کار را کامل کرد.

آمريکاييها وقتی بازی ادامه يافت از تعقيب با برتری گريختند و در اواسط کوارتر سوم به برتری ۵۲ بر ۳۲ رسيدند. اما ايران در ميدان مبارزه، تيمی نشان نداد که پا پس بکشد. دست کم آنان پرفروغ تراز سه بازی پيشين خود در قهرمانی جهان به نظر می رسيدند.

حامد حدادی، بازيکن سانتر هفت و دو اينچی ايران با ۱۹ امتياز پرثمر ترين بازيکن مسابقه ايران – آمريکا بود.

مسابقه دو تيم ايران و آمريکا با روحيه ای با ارزش و بزرگ به انجام رسيد. کوين لاو با ۱۳ امتياز پرثمرترين بازيکن تيم آمريکا بود.

کوين دورانت – بازيکن معروف بسکتبال ام بی ای آمريکا پيش از اين بازی به پايگاه خبری فيبا گفته بود:«با وجود تنشهای سياسی بين دو کشور ايران و آمريکا، ما به سوی بازيکنان ايرانی دست دوستی دراز می کنيم. ما نمی توانيم موقعيت سياسی را کنترل کنيم. به زمين می رويم که فقط بازی کنيم.»

واسلين ماتيچ، سرمربی صرب تيم ملی ايران هم گفته بود:« ورزش ورزش است و سياست سياست. اين دو را با هم قاطی نکنيد.»

ارسلان کاظمی، پديده تيم ملی ايران هم گفت:« مساله سياسی با آمريکا مساله ای دولتی است و ربطی به مردم دو کشور و اين بازی ندارد.»

مايک کرزيزيفسکی، سرمربی تيم ملی بسکتبال در مورد اين مسابقه گفت:« اين يک رويداد ورزشی است. ما برای ايران احترام قائليم. در واقع من در دهه ۷۰ ميلادی هم در بازيهای نيروهای مسلح با ايرانيان بازی کرده ام. من احساس خاصی نسبت به اين کشور دارم. آنان «اسپورتمن» هستند و ما هم همينطور. ما بازی بزرگی خواهيم داشت.»
XS
SM
MD
LG