لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۳

قهرمانی بسکتبال جهان ؛ شکست ايران از اسلوونی


تيم ملی بسکتبال ايران در يک بازی پر نشيب و فراز با نتيجه نزديک ۶۵ بر ۶۰ مغلوب تيم ملی اسلوونی شد تا با کسب رده پنجم گروه از راه يابی به جمع ۱۶ تيم برتر رقابتهای بسکتبال قهرمانی جهان در ترکيه باز بماند.

گوران دراگيچ از تيم فونيکس سانز ان بی ای ۱۸ امتياز بدست آورد تا تيم اسلوونی در مرحله گروهی قهرمانی بسکتبال جهان با اختلاف تنها پنج امتياز تيم ملی بسکتبال ايران را در تالار ايپکچی استانبول شکست دهد.

ايران در کوارتر نخست بسيار ضعيف ظاهر شد ولی اين افت بی سابقه در رقابتهای استانبول را در کوارتر دوم جبران و فاصله بسيار را کم کرد. اسلوونی يک شب پيش از اين تيم نيرومند برزيل را شکست داده بود.

حامد حدادی بازيکن ايرانی تيم ممفيس گريتزليز از ان بی ای آمريکا با کسب ۱۵ امتياز برای تيمش از نظر امتيازگيری رقابتهای جهانی را پرقدرت پشت سر گذاشت و در مرحله گروهی ۲۴ تيم با ميانگين ۲۰ امتياز در هر بازی عنوان چهارم را پس از لوييس اسکولا از آرژانتين (با ميانگين ۲۹ امتياز)، کرک پنی از نيوزيلند (۲۵.۵ امتياز) و جيانليان يی از چين (۲۲.۵ امتياز) بدست آورد. کوين دورانت آمريکايی با ۱۷.۸ امتياز پنجم شد.

قهرمان آسيا با يک پيروزی و چهار شکست به کار خود در مرحله گروهی پايان داد. در بازی با اسلوونی ارسلان کاظمی با ۱۳ امتياز و ۱۴ ريباند چهره شاخص ديگر تيم ملی بسکتبال ايران بود.

اسلوونی پس از شکست از تيم آمريکا، پيشتاز گروه ب، در بازی دوم، هر سه بازی بعدی خود را برد و در جمع شش تيم دوم شد. در مرحله بعدی اسلوونی روز يکشنبه به ديدار استراليا می رود که در گروه «آ» سوم شد.

پس از گوران دراگيچ، ميها زوپان ۱۵ امتياز برای اسلوونی کسب کرد و سانی بصيروويچ و بوستيان ناخبار هر کدام ده امتياز به ثمر رساندند.
پس از آمريکا و اسلوونی تيمهای برزيل و کرواسی به ترتيب سوم و چهارم شدند و به مرحله حذفی ۱۶ تيمی راه يافتند.
آمريکا ۹۲ بر ۵۷ بر تونس پيروز شد تا به ترتيب اول و آخر گروه شوند. آمريکا در مرحله بعدی دوشنبه شب با تيم چهارم گروه «آ» بازی می کند.
XS
SM
MD
LG