لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۸

«دادگاه ویژه روحانیت اکبرين را ممنوع الخروج کرده است»


سایت خبری در ایران گزارش می دهند که خبر بازداشت محمد جواد اکبرین توسط دادگاه ویژه روحانیت صحت ندارد
سایت خبری در ایران گزارش می دهند که خبر بازداشت محمد جواد اکبرین توسط دادگاه ویژه روحانیت صحت ندارد

در پی انتشارخبر بازداشت محمد جواد اکبرين، روحانی اصلاح طلب، در فرودگاه مهرآباد، سايت های اينترنتی در ايران گزارش دادند که وی «دستگير» نشده و تنها از« خروج» وی جلوگيری شده است.


آقای اکبرين که از دو سال پيش برای ادامه تحصيل در لبنان اقامت دارد، از تيرماه گذشته به ايران بازگشته بود و زمانی که قصد داشت برای ادامه تحصيل خود در دوره دکتری به بيروت بازگردد، ازخروج وی ممانعت به عمل امده است.


به گزارش سايت خبری «نوروز» «ماموران دادگاه ويژه روحانيت که ممنوع‌الخروج شدن آقای اکبرين به دستور آن انجام شده، احضاريه‌ای را به وی ابلاغ کرده‌اند که طبق آن، وی هفته آينده بايد در دادسرای ويژه روحانيت قم حاضر شود».


«ماموران دادگاه ويژه روحانيت که ممنوع‌الخروج شدن آقای اکبرين به دستور آن انجام شده، احضاريه‌ای را به وی ابلاغ کرده‌اند که طبق آن، وی هفته آينده بايد در دادسرای ويژه روحانيت قم حاضر شود»
سایت خبری نوروز

آقای اکبرين که در شمار نسل جديدی از روحانيان جوان و منتقد است،از نزديکان به حزب مشارکت و از روحانيانی است که با تشکيل انجمنی با نام«مجمع طلاب خط امام» تلاش می کردند تا مراجع و روحانيان بلند پايه در قم و اصلاح طلبان را به يکديگر نزديک کنند.


طبق اخبار انتشار يافته، آقای اکبرين در ارديبهشت ماه امسال و پس از انتشار چند مقاله در ارتباط با حقوق زنان و هشتم مارس(روز جهانی زن) از سوی دادگاه انقلاب مورد بازجويی قرار گرفته و از آن پس هيچ مقاله ای از وی در سايت ها و نشريات منتشر نشده است.


محمدجواد اکبرين مازندرانی است و تحصيلات حوزوی خود را از سال ۱۳۶۷ آغاز و آن را تا سطح خارج ادامه داده است.


او چند سال پيش نيز به اتهام انتشار مقالاتش در روزنامه های نشاط و عصرآزادگان( دو روزنامه ای که به حکم قضايی توقيف شدند) به حکم دادگاه ويژه روحانيت بازداشت و مدتی را در زندان گذرانده است.


محمد جواد اکبرين متاهل است و يک پسر ۹ ساله دارد.


هفته نامه شما ارگان رسمی حزب هيئت موتلفه اسلامی در ۲۷ خرداد ۸۵ به دنبال انتشار مقاله ای با عنوان«راه بازرگان،راه خمينی» از سوی آقای اکبرين، در مقاله ای مفصل به قلم محمد مهدی اسلامی، اين پژوهشگر و روزنامه نگار را متهم کرد که «به دنبال اجرای بـرنـامـه های غرب در لباس پيامبر است» و حال که «تلاش برای اجرای نقشه آمريکا از داخل کشور به کرسی عمل ننشست، اينک از بيروت برای آن تلاش می کنند.»


XS
SM
MD
LG