لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۹

‌خاوير کلمنته: بعد از سفر به تهران تصميم می گيرم


خاوير کلمنته می گويد که پست سرمربی تيم ملی ايران به او پيشنهاد شده است ولی او بعد ازسفر به تهران در اين باره تصميم خواهد گرفت.
خاوير کلمنته می گويد که پست سرمربی تيم ملی ايران به او پيشنهاد شده است ولی او بعد ازسفر به تهران در اين باره تصميم خواهد گرفت.

خاوير کلمنته، سرمربی سابق تيم ملی صربستان، می گويد که پست سرمربی تيم ملی ايران به او پيشنهاد شده است ولی او بعد ازسفر به تهران در اين باره تصميم خواهد گرفت.


آقای کلمنته در گفت وگو با خبرگزاری رويترز، افزود:«ايران مرا برای هدايت تيم ملی اين کشور می خواهد، گفت وگوهایی را نیز انجام داده‌ايم و به من پيشنهاد کاری را داده‌اند؛ اما توافق نهايی بستگی به اتفاقاتی دارد که در سفر هفته آينده من به تهران روی خواهد داد ».


به گفته آقای کلمنته تا کنون قراردادی در اين زمينه امضاء نشده است.


سرمربی پيشين تيم ملی اسپانيا افزود:«پيشنهادی که به من داده شده، برای صعود به جام جهانی آينده است؛ اما چنين شروطی را دوست ندارم».


آقای کلمنته همچنين گفت:« سرمربيگری تيم ملی، کار مهمی است. اگر اين سمت را قبول کنم، به همان شيوه ای که مربی تيم ملی صربستان بودم عمل خواهم کرد؛ يعنی در اسپانيا زندگی کرده و برای فوتبال و مربيگری، به ايران سفر می‌کنم».


  • «ايران مرا برای هدايت تيم ملی اين کشور می خواهد، گفت وگوهایی را نیز انجام داده‌ايم و به من پيشنهاد کاری را داده‌اند؛ اما توافق نهايی بستگی به اتفاقاتی دارد که در سفر هفته آينده من به تهران روی خواهد داد ».
خاویر کلمنته

آقای کلمنته افزود:«من در اين روز ها برخی معالجات پزشکی دارم و چنانچه پزشک معالجم موافقت کند هفته آينده به ايران سفر خواهم کرد و تصمیم نهایی در این باره را اتخاذ خواهم کرد».


اين در حالی است که فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده است خاوير کلمنته با قراردادی تا سال ۲۰۱۰ به عنوان سر مربی تيم ملی ايران منصوب شده است.


مهدی تاج، نايب رييس فدراسيون فوتبال ايران، گفته است نمايندگان فدراسيون فوتبال با خاوير کلمنته روز پنجشنبه ۲۴ ژانويه، ۴ بهمن مذاکراتی انجام داده و قرار داد امضاء شده است.


تيم ملی ايران از زمان بر کناری امير قلعه نويی پس از شکست از کره جنوبی و حذف شدن از جام ملت های آسيا در تيرماه، بدون سر مربی است.


خاوير کلمنته نيز ماه گذشته پس از ناکامی تيم ملی صربستان در رسيدن به مرحله نهايی جام ملت های اروپا، از سمت خود برکنار شد.


خاوير کلمنته متولد سال ۱۹۵۰ است و در سال ۱۹۶۸ فوتبالش را با تيم اتلتيکو مادريد آغاز کرد. او مدت سه سال که با پيراهن اين تيم در لاليگا بازی کرد .


آقای کلمنته سابقه مربيگری در تيم های باشگاهی اسپانیا مانند: اسپانيول، آتلتيکو مادريد، رئال بتيس و آتلتيک بيلبائو و مارسی فر انسه را در کارنامه دارد و همچنين در رده ملی نيز مربی تيم های اسپانيا و صربستان بوده است.


آقای کلمنته به لطف موفقیت های خود در تیم بيلبائو در سال ۱۹۹۲ به عنوان سرمربی تيم ملی اسپانيا انتخاب شد و ماموريت يافت که تيم ملی کشورش را به مسابقات جام جهانی ۱۹۹۴ و يورو ۹۶ ببرد.


خاوير کلمنته پس از شکست تيم ملی اسپانيا از قبرس با نتيجه سه بر دو، در بازی های مرحله مقدماتی جام ملت های اروپا، از مربيگری اين تيم برکنار شد.


XS
SM
MD
LG