لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

فدراسيون فوتبال ايران: بعيد است کی روش به آمريکا برود


در حالی که دو ماه ديگر ليگ MLS آمريکا آغاز ميشود تيم فوتبال نيويورک ردبولز برای انتخاب سرمربی جديدش، چشم به سرمربی تيم ملی فوتبال ايران دوخته است.

سايت MLS SOCCER در گزارشی، آشنايی کارلوس کي روش با فضای فوتبال آمريکا را از جمله دلايل باشگاه ردبولز در تمايل برای جذب او عنوان کرده است. سرمربی پرتغالی تيم ملی فوتبال ايران در سال ۱۹۹۶ سرمربی مترواستارز آمريکا بود و آشنايياش با اميد نمازی کمک مربی تيم ملی ايران به سالهای فعاليت او در آمريکا بازمي گردد.

خبرگزاری ايرنا با انتخاب اين موضوع به عنوان سرخط اخبار ورزشی، احتمال جدايی کي روش را از مسئولين فدراسيون فوتبال ايران جويا شده. مهدی محمدنبی دبير اين فدراسيون از تکذيب احتمال مذاکرات خودداری کرده و گفته: کي روش برای تعطيلات سال نو به خارج از کشور رفته و اطلاعی از اين موضوع نداريم. بايد منتظر بازگشت او باشيم تا موضوع روشن شود.

نبی که در بازی های غرب آسيا به عنوان سرپرست روی نيمکت تيم ملی ايران نشسته بود، در ادامه گفت: کي روش تا پايان مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با ايران قرارداد دارد. ليگ فوتبال آمريکا هم سطح کيفی پايينی دارد و بعيد ميدانم که کي روش با سابقه ای که دارد حاضر به مربيگری در اين رقابت ها باشد.

پايگاه خبری ليگ فوتبال حرفه ای آمريکا نوشته بود: تيم فوتبال ردبولز در حالی برای معرفی سرمربی جديد تحت فشار قرار دارد که کي روش جزو گزينه های اصلی است. گری مکآليستر است اسکاتلندی و اوون کويل سرمربی سابق بولتون هم ديگر گزينه های ردبولز هستند. قرار است ژرار هوليه مسئول بخش جهانی اين باشگاه در اين رابطه به مسئولان باشگاه مشاوره بدهد.

بازيکنان بزرگ و باتجربهای چون تيری آنری و جونينيو پرنامبو در ردبولز توپ می زنند. در اين تيم چهرههايی مثل کيورا (ژاپن)، مارکوس هولگرسون (سوئد)، روی ميلر (کاستاريکا)، لويد سام بازيکن پيشين ليدز يونايتد از انگلستان، تيم کاهيل کاپيتان تيم ملی استراليا، جيمسون (کلمبيا) و چند بازيکن ديگر از کشورهای مختلف حضور دارند.

دبير فدراسيون فوتبال درباره انتخاب سرپرست جديد برای تيم ملی که همواره با مقاومت کي روش روبرو بوده است، گفته: چند نفر مورد نظر هستند و منتظر بازگشت کي روش هستيم تا يکی از آن ها را برای اين پست انتخاب کنيم.

او درباره احتمال بازگشت عزيز محمدی به رياست سازمان ليگ فدراسيون هم گفت اطلاعی راجع به تغييرات فدراسيون ندارد و بايد از علی کفاشيان سوال شود. اين در حالی است که کفاشيان اعلام کرده در مجمع آتی فدراسيون استعفا خواهد داد تا دست مجمع را برای تعيين سرنوشت آينده فوتبال ايران باز بگذارد.

پس از جدايی مک درموت مربی بدنساز تيم ملی فوتبال ايران و پيوستن او به فوتبال امارات، آنتونی سيموئز دستيار اول کارلوس کي روش نيز در بازی های غرب آسيا حضور نداشت. گفته شد که او به مرخصی رفته اما عرف رايج فوتبال جهان اين است که کادر فنی تيم های ملی هنگامی به مرخصی می روند که مسابقه ای در کار نباشد، نه در حين انجام بازی های رسمی!

شائبه جدايی سرمربی تيم ملی فوتبال ايران موضوعی است که از ماه های اخير، برخی رسانه های ورزشی همه روزه مطالبی درباره اش منتشر می کنند. جمعی از پيشکسوتان فوتبال نيز همواره خواستار اخراج کي روش بوده اند. در جمع آن ها، افرادی حضور دارند که قبلاً عضو کميته فنی تيم ملی بوده اند و با حضور کي روش عضويت آن ها پايان يافت.
XS
SM
MD
LG