لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۷

« شبکه ارسال پیام کوتاه تلفنی در ايران قطع شد»


رسانه های خبری در ايران می گويند که در آستانه شروع رای گيری انتخابات رياست جمهوری «هيچ پيامکی از شبکه همراه اول و ايرانسل در سراسر کشور ارسال نمی شود.»

اين در حالی است که مقامات مسئول مخابرات ايران در پاسخ به پرسش خبرنگار « قلم نيوز»، وب سايت خبری ستاد مير حسين موسوی، قطع شبکه اس ام اس را رد کرده اند.

در همین زمینه، تعدادی از شهروندان تهرانی و کرجی در گفت و گو با راديو فردا قطع شدن شبکه اس ام اس را تاييد کرده اند.

وب سايت نوروز نيز خبر داده است که شرکت مخابرات ايران شبکه اس ام اس تهران را قطع کرده و امکان ارسال پیام کوتاه تلفنی برای کاربران تهرانی فراهم نيست.

مرتضی الويری، از اعضای ستاد مهدی کروبی، نيز با تاييد خبر قطع اس ام اس به «راديو فردا» گفت: قرار بر اين بود که با استفاده از اين سيستم با ناظران صندوق ها در تماس باشيم و از اين سيستم برای اطلاع رسانی از تخلفات استفاده کنيم ولی اکنون با قطع آن کار ما دشوار می شود، بايد به شيوه جايگزين فکر کنيم.

آقای الويری همچنين نسبت به روند های موجود در مورد انتخابات ابراز نگرانی کرده و گفته است: ما نگرانی هايی درباره برگزاری انتخابات داريم چون که در هيئت های اجرايی هم اجازه ندادند نمايندگان ما حضور داشته باشند. در حالی که به لحاظ قانونی اين حق هر کانديدا است که در هيئت های اجرايی شرکت بکند.

اين عضو ستاد انتخاباتی مهدی کروبی افزود: اکنون نيز يکی از شبکه های اطلاع رسانی و ارتباطی ما را که همين اس ام اس بود قطع کرده اند.

به گفته آقای الويری، شبکه اس ام اس از روز پنجشنبه به مدت سه روز قطع خواهد بود.

مرتضی حاجی، دبير اجرايی کميته صيانت از آرای ستاد ميرحسين موسوی، نیز گفته است: سيستم ارسال پيامک کميته صيانت از آرای ستاد ميرحسين موسوی قطع شده است.

به گفته آقای حاجی « اين سيستم برای ايجاد ارتباط بهتر با نمايندگان ميرحسين موسوی در سراسر کشور ايجاد شده بود اما متاسفانه از ظهر امروز شرکت‌های خدمات‌دهنده اين سيستم با مشکل مواجه شدند و اين سيستم از ظهر امروز دچار اختلال و در نهايت به طور کامل قطع شد».

دبير اجرايی کميته صيانت از آرای ستاد ميرحسين موسوی، افزوده است: اطلاع‌رسانی به نمايندگان حاضر در سر صندوق‌های رای حق قانونی کانديدا است و در عصر ارتباطات، ايجاد اختلال در اين سيستم کاری غيراخلاقی و غيرقانونی است.

در همين زمينه، علی اکبر محتشمی پور، رييس کميته صيانت از آرا در ستاد انتخاباتی ميرحسين موسوی، هفته گذشته از قطع احتمالی قطع شبکه اينترنت در ايران در روز برگزاری انتخابات توسط شرکت مخابرات کشور ابراز نگرانی کرده بود.

آقای محتشمی پور گفته بود: «طبق اطلاعاتی که از درون سيستم سازمان مخابرات داريم، در صدد هستند که در روز انتخابات سيستم اينترنتی را قطع کنند و تنها يک سيستم داخلی برای وزارت کشور و شورای نگهبان برقرار کنند که اين اقدام به معنای تسلط در انتخابات است و من به دولت اخطار می‌دهم که هر گونه حرکتی دراين زمينه به معنی تخلف است»

این در حالی بود که مقامات دولت نهم در واکنش به اظهارات آقای محتشمی، قطع اینترنت و پیام های کوتاه تلفنی را رد کرده بودند.

XS
SM
MD
LG