لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

تراکتورسازی به سه امتيازی استقلال رسيد


هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران در حالی به پايان رسيد که سه بازی در تهران به خاطر آلودگی هوا لغو شد. در بازی هايی که انجام شد، با توقف استقلال در زمين ذوب آهن و برتری تراکتورسازی در زمين مس، تيم تبريزی در صدر جدول به سه امتيازی آبی پوشان تهران رسيد.

در هفته بيست و يکم تراکتورسازی يک روز زودتر از استقلال به ميدان خواهد رفت. به اين ترتيب اگر اين تيم بتواند در تبريز مقابل راه آهن به پيروزی برسد با يک بازی بيشتر در صدر جدول قرار خواهد گرفت.

تيمهای استقلال و ذوب آهن در فولادشهر به تساوی بدون گل رضايت دادند. اين بازی با حضور بيش از ۵ هزار تماشاگر برگزار شد. ذوب آهن در نيمه دوم حملات زيادی را روی دروازه حريف تدارک ديد اما موقعيت های صادقيان، فوفانا و فرهادی راهی به چارچوب نيافت.

با اين تساوی استقلال ۳۸ امتيازی و ذوب آهن ۱۸ امتيازی شدند و جايگاه هيچکدام از اين دو تيم در جدول تغييری نکرد. استقلال در رده نخست است و ذوب آهن شانزدهم. رتبه ای که اگر تغيير نکند به سقوط اين تيم پرسابقه اصفهانی خواهد انجاميد.

در ترکيب ذوب آهن گئورگ کاسپاروف، محمد صلصالی، محمد برجلو، عليرضا جراحکار، قاسم حداديفر (اسماعيل فرهادی)، پيام صادقيان (احسان پهلوان)، محسن مسلمان، عليرضا محمد، اسماعيل فوفانا، محسن بياتی نيا (سينا عشوری) و مهدی رجب زاده به ميدان رفتند.

برای استقلال مهدی رحمتی، حنيف عمران زاده، اميرحسين صادقی، حسن اشجاری، خسرو حيدری، جواد نکونام، عباس محمدرضايی (ويسنته آرزه)، مجتبی جباری، ايمان موسوی (علی حمودی و آرش برهانی (ساموئل) بازی کردند.

با توجه به شايعه قهر نکونام و رحمتی بر سر موضوع کاپيتانی، قبل از شروع مسابقه تماشاگران استقلال شعار «رحمتی نکو رو بردار و بيا» را سر دادند. رحمتی نيز دست نکونام را گرفت و به سمت طرفداران استقلال رفتند تا به شايعه قهر با يکديگر پايان دهند.

قلعه نويی: ذوب آهن بهتر بازی کرد

سرمربی استقلال در نشست خبری عقيده داشت ذوبآهن بهتر از استقلال بازی کرده. قلعه نويی با اعلام اين که موقعيت ذوب آهن در جدول با ادامه اين روند می تواند تک رقمی شود، گفت: «به فرهاد کاظمی تبريک ميگويم که فوتبالی سرعتی و روان را به نمايش گذاشت. در حد و اندازههای خودمان نبوديم و خوشحاليم که با امتياز به تهران برميگرديم. البته بايد از بازی خوب و پرس تيمی ذوبآهن ياد کنيم.»

سرمربی استقلال در ادامه با انتقاد از کيفيت زمين مسابقه گفت: وقتی بازيهای سپاهان را ميديدم تعجب ميکردم که چرا اينگونه بازی ميکنند اما حالا فهميدم يکی از مشکلات سپاهان همين زمين فولاد شهر است. انگار روی آسفالت بازی ميکرديم! چمن بسيار سفت بود. صاف هم نبود و نميدانم چرا اين زمين به اين روز افتاده.

او در خصوص تيمهای مدعی قهرمانی گفت: سپاهان يکی از آنهاست. تراکتورسازی و فولاد هم ميتوانند مدعی باشند. سپاهان تيمی به تمام معناست ولی يکی از حريفان اين تيم، همين زمين فولادشهر است. حالا آلودگی هوا و وضعيت دلار را هم به مشکلات اضافه کنيد.

سرمربی سابق تيم ملی درباره شعارهای تماشاگران و جوّ ورزشگاه گفت: در جاهای ديگر چيزهايی شنيديم که اين بازی برای ما ميهمانی بود!

به رغم تمجيد قلعه نويی از تيم ذوب آهن، فرهاد کاظمی سرمربی اين تيم از عملکرد شاگردانش رضايت نداشت و گفت: فقط ۳۰ درصد از چيزی که از بازيکنانم درخواست کرده بودم اجرا شد. دفاع استقلال روز بسيار خوبی در پيش داشت و توانست عملکرد مناسبی ارائه کند. از طرفی سرمای هوا و شرايط زمين از کيفيت بازی کاست.

سرمربی ذوبآهن درباره اينکه چرا بازيکنانش نتوانستند خواستههای او را برآورده کنند، گفت: مسائل تاکتيکی که در نظر داشتيم را به دليل توانايی حريف و هوش امير قلعهنويی نتوانستيم اجرا کنيم. نبايد فراموش کنيم که قلعهنويی يکی از کار بلدترين ها در فوتبال ايران است و بهترين کارنامه را دارد.

نتايج ساير بازی ها

از بازی های روز شنبه ديدار پيکان و داماش گيلان به دليل تداوم آلودگی هوای تهران لغو شد. سايپا البرز مقابل تيم بالا نشين فولاد خوزستان به تساوی ۱-۱ رسيد. جونيور تورتا برای سايپا و مهدی نوری فولاد گل زدند.

حسين فرکی سرمربی فولاد که تيمش در رده سوم جدول قرار دارد، در نشست خبری گفت: بازی دلچسبی را شاهد نبوديم اما مساوی در خانه حريف خوب است. سيزده هفته است که نباخته ايم و همين مسئله فشار روانی روی بازيکنان ما ايجاد کرده. بايد تمرکز بيشتری داشته باشيم.

بازی آلومينيوم هرمزگان مقابل نفت تهران به تساوی بدون گل انجاميد. اکبر ميثاقيان سرمربی آلومينيوم با تاکيد بر اين که تيمش سقوط نخواهد کرد، به خبرنگاران گفت: «فوتبالی در اين ديدار شاهد نبوديم. بازی درگيرانهای بود و موقعيتی روی دروزاهها خلق نشد. نفتيها آمده بودند بازی ما را خراب کنند، به آنها تبريک مي گويم!»

مس کرمان در خانه با نتيجه ۳-۱ مغلوب تراکتورسازی شد. مهدی سيدصالحی دوبار و جواد کاظميان برای تراکتورسازی گل زدند. کاظميان در نيم فصل از پرسپوليس به تراکتورسازی پيوست. تک گل مس را مهرداد کريميان به ثمر رساند.

لوکا بوناچيچ سرمربی جديد مس که تيمش هفته آينده مهمان استقلال تهران است، در پايان بازی گفت: به آينده اميدوار هستم. ما به زمان نياز داريم. بايد در تمرينات تلاش بيشتری انجام دهيم تا در ادامه عملکرد بهتری داشته باشيم.

تونی اليويرا سرمربی پرتغالی تراکتورسازی هم با ابراز رضايت از کسب سه امتياز بازی گفت: با برنامه در ميدان حاضر شديم و بازيکنانم در انتقال توپ بسيار خوب عمل کردند. حتی پس از اينکه پيش افتاديم ميتوانستيم گلهای بيشتری به ثمر برسانيم.
XS
SM
MD
LG