لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۴

شکست استقلال سايپا را قهرمان نکرد


شکست استقلای با تساوی رقیبان همراه بود
شکست استقلای با تساوی رقیبان همراه بود

در مسابقه عقب افتاده از هفته بيست و هشتم، سه تيم پيشتاز با پيروزی بيگانه بودند و از همه ناکام تر استقلال تهران بود که در حضور حدود سی هزار تماشاگر در برابر پيکان، دو بر يک به شکست تن داد.


سايپا در برابر پاس به تساوی يک بر يک رسيد و استقلال اهواز در جنجالی ترين بازی روز، با همين نتيجه در مهمانش، مس کرمان متوقف شد. اين نتايج، سرنوشت قهرمانی ليگ برتر جام ششم را به روز آخر کشاند.


شکست استقلال تهران طبق معمول با جنجال و هرج و مرج در ورزشگاه آزادی همراه بود. در پايان مسابقه نيز صمد مرفاوی، سرمربی تيم استقلال از گفت و گو با خبرنگاران خود داری کرد. هيچ يک از اعضای اين تيم نيز حاضر به گفت وگو با نمايندگان رسانه ها نشدند. در حالی که تماشاگران شعارهای تندی عليه مرفاوی، بازيکنان و حتی امير قلعه نويی، سرمربی تيم ملی، سر می دادند، ناصر حجازی، بازيکن و سرمربی پيشين اين تيم بارها تشويق شد. حجازی يکی از حاضران در آزادی بود.


سايپا در برابر پاس به تساوی يک بر يک رسيد و استقلال اهواز در جنجالی ترين بازی روز، با همين نتيجه در مهمانش، مس کرمان متوقف شد. اين نتايج، سرنوشت قهرمانی ليگ برتر جام ششم را به روز آخر کشاند

نخستين شوک برای استقلال و هواداران اين تيم در دقيقه ۲۱ بود که داور يک پنالتی به سود پيکان اعلام و محمد رضا طهماسبی آن را به گل اول پيکان بدل کرد.


جرقه جنجال هم در نيمه نخست و با اعلام خطای پنالتی ازسوی رحيم رحيمی مقدم داور مسابقه به سود پيکان بود، که وحيد طالب لو، دروازه بان استقلال با اعتراض به رای داور، قصد ترک زمين را داشت، که همبازيانش مانع شکل گيری تصميم او شدند.


اما اين برتری ديرپا نبود و دو دقيقه بعد با اشتباه دروازه بان پيکان و شم گلزنی سياوش اکبرپور، نتيجه برای آبی پوشان تهرانی يک بر يک شد. نيمه نخست با همين نتيجه به پايان رسيد و هواخواهان استقلال در نيمه دوم منتظر بازی جا افتاده استقلال وکسب پيروزی اين تيم با ادعای قهرمانی بودند.


اما در نيمه دوم ناهماهنگی و بازی پر اشتباه ياران اين تيم باعث شد تا محمد رضا طهماسبی، گلزن روز استقلال با يک ضربه آزاد در دقيقه ۷۹ گل پيروزی پيکانی ها را رقم بزند.


پس از اين گل علی انصاريان، بازيکن استقلال، با خطای بازيکن حريف برای لحظه هايی مصدوم شد، ولی به بازی بازگشت تا در ادامه تلاش نا اميدانه ياران اين تيم، او بار ديگر از ناحيه بينی مصدوم شود و از زمين بيرون رود تا بازيکنان استقلال ده نفری به بازی ادامه دهند. با از دست رفتن موقعيت گل تساوی بخش استقلال در حالت تک به تک کوئيکه کامرونی با دروازه بان پيکان، پيروزی تيم غول کش تهرانی پايدار ماند.


در کرج اگر پيروزی نصيب ياران علی دايی می شد، کار قهرمانی سايپا تمام بود، اما پاس از تيم دو باره پيشتاز شده سايپا تساوی يک بر يک گرفت تا گرچه سايپا جنگ قهرمانی را در روز آخر داشته باشد، ولی پيشتازی را از دست ندهد.


داريوش يزدانی، بازيکن پيشين تيم ملی و باشگاه استقلال تهران، در دقيقه‌ ۲۸ سايپا را پيش انداخت. اما در اين مسابقه هم گل برتری اول نيمه نخست پا بر جا نبود و آرش برهانی، بازيکن ملی پوش و گلزن ديرين پاس، در بازگشت به تيم خود سرانجام پايش به گل باز شد و در دقيقه ۳۰ نتيجه را يک بر يک کرد. اين نتيجه تا پايان مسابقه پا برجا ماند.


اهواز متشنج شد


مسابقه دو تيم استقلال اهواز و مس کرمان رويارويی دو باره فيروز کريمی و فرهاد کاظمی، دو همکار سال های دور در تيم بهمن، و دو رقيب بيش از يک دهه بود

در اهواز هم مسابقه استقلال اين شهر با تيم مس کرمان گونه ای خشونت بار تر از همنام تهرانی داشت. تماشاگران خشمگين نسبت به بازی تيم خود و داوری مسابقه، در پايان به کادر داوری حمله و آنان را در زمين مضروب کردند.


يک ناظر اين بازی که نخواست نامش فاش شود، در گفت و گو با راديو فردا اظهار کرد، که تماشاگران با کلمه های زشتی به کادر داوری و به ويژه خداداد افشاريان، داور بازی حمله کردند و آنان را مضروب کردند. افشاريان از ناحيه صورت به شدت مصدوم شد.


هرج و مرج به دخالت ماموران امنيتی اهواز انجاميد که برای جلوگيری از عواقب خشونت بار بيشتر، داوران را در اتاق داوری محبوس و سپس با آمبولانس انان را از ورزشگاه به بيرون بردند. ماموران همچنين از انجام گفت و گوی سرمربيان دو تيم با نمايندگان رسانه های اهوازی جلوگيری کردند.


با بيرون راندن تماشاگران، شعارهای تند تماشاگران به بيرون از ورزشگاه کشيده شد.


استقلال اهواز بخت پيشتازی را بعد از زدن يک گل دير هنگام در دقيقه ۸۳ توسط روح الله بيگدلی، از دست داد ولی همچنان مدعی مقام قهرمانی باقی ماند. علی مولايی در وقت تلف شده بازی گل تساوی بخش را برای مس کرمان زد تا در اين مسابقه هم به مانند مسابقه همنام تهرانی در آزادی، هواخواهان تيم استقلال اهواز با حضور پر تعداد تر نسبت به بازيهای اخير در ورزشگاه، پس از حمايت همه جانبه در طول بازی، در پايان معترض و نسبت به تيم خود پرخاشگر باشند.


اين پرخاشگری ها همراه با درگيری و شعار های تند نسبت به بازيکنان و مسوولان تيم اهوازی بود. در جريان بازی تماشاگران استقلالی اهواز تنها شعارهای زشتی عليه ابراهيم تقی پور، بازيکن مس کرمان سرداده بودند.


بازيکنان مس کرمان حدود يک ساعت در رختکن ورزشگاه حبس شدند و درحالی که اتوبوس مهيا شده برای اين تيم، در بيرون از ورزشگاه خرد شده بود، اعضای تيم مس برای رفتن به فرودگاه و رسيدن به پروازساعت ۲۱ پنجشنبه شب، مجبور شدند از خودروهای نيروی انتظامی استفاده کنند.


مسابقه دو تيم رويارويی دو باره فيروز کريمی و فرهاد کاظمی، دو همکار سال های دور در تيم بهمن، و دو رقيب بيش از يک دهه بود.


پيش از سفر تيم ملی به مکزيک و يک بازی دوستانه با تيم ملی اين کشور، استقلال تهران در هفته پايانی با تيم پاس تهران بازی دارد و همنام اهوازی اش با همشهری در خطر سقوط، فولاد اهواز. برای تيم سايپا نبرد آخر با مس کرمان مفهوم ويژه ای دارد. اين تيم با ۵۳ امتياز اگر نبرد، ممکن است استقلال اهواز هم امتياز و يا استقلال تهران ۵۱ امتيازی را، روی سکوی قهرمانی ببيند.


XS
SM
MD
LG