لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۶

لیگ برتر فوتبال: تساوی پرسپولیس مقابل سپاهان


دیدار تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان در چارچوب هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال در ورشگاه فولاد شهر با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

اين نتيجه هر دو تيم را از رسيدن به قهرمانی دورتر و تا حدودی نااميد ساخت، به ويژه که ذوب آهن با پيروزی دو بر صفر در زمين استقلال اهواز، دست کم برای يک روز با استقلال تهران در صدر همنشين و صاحب پنج امتياز اختلاف با پرسپوليس و سپاهان شد.

در نيمه نخست مسابقه در اصفهان، سپاهان بر پرسپوليس برتری داشت. با بازی مصمم ياران سپاهان به ويژه احسان حاج صفی در محوطه جريمه مهدی واعظی، ميزبان چند بار حضوری کم و بيش خطرناک داشت.

در اين نيمه دروازه بان و مدافعان پرسپوليس موفق به دفع خطر شدند. شليکهای از راه دور زرد پوشان اصفهان هم نتوانست برای واعظی خطری در حد گل داشته باشد. در اين نيمه برای عباس محمدی، دروازه بان سپاهان، خطری به وجود نيامد.

در نيمه دوم پرسپوليس با کشاندن توپ به جناح راست و حضور عليرضا واحدی نيکبخت در نيم ساعت آخر بازی، يک نيمه پاياپای در برابر سپاهان به نمايش گذاشت. در اين نيمه هر دو تيم فرصتهای نصفه و نيمه ای در برابر دروازه يکديگر داشتند که همچنان نداشتن موفقيت در دادن پاس آخر و يا ضربه تمام کننده، دو تيم را ناکام گذاشت.

حاشيه هاي بازی در اصفهان

مسابقه دو تيم باسابقه فوتبال ايران، ورزشگاه فولادشهر را از تماشاگر پرکرده بود. در جمع حدود ۲۰ هزار تماشاگری که آمده بودند، تماشاگران پرسپوليسی بيش از ده درصد اعلام شده بود. اين مساله و پشت در ماندن هواخواهانی از سپاهان، باعث اعتراض مديرعامل تيم سپاهان پيش از شروع بازی و شعار تماشاگران طرفدار اين تيم عليه رييس هيات فوتبال اصفهان شد. درهای ورزشگاه دو ساعت و نيم پيش از شروع بازی بسته شد.

از حاشيه های ديگر اين بازی تدارک برای قدردانی از محمود خردبين، افشين پيروانی و احمدرضا عابدزاده، به ترتيب سرپرست، مربی و مربی دروازه بانان پرسپوليس از سوی مسوولان تيم سپاهان بود که پرسپوليسی ها حاضر به حضور در اين مراسم نشدند! خبرگزاری فارس از خرد شدن چند دستگاه خودرو و تعدادی تماشاگر پيش از شروع بازی هم خبر داد.

دیدار کريمی و دايی

در حالی که پرسپوليس از مصدوميت و غيبت مهره کليدی اش، علی کريمی بيشترين فشار را تحمل کرد، خبرگزاريهای داخلی از آشتی دو باره علی کريمی با علی دايی، سرمربی تيم ملی به ميانجگری حسين هدايتی، عضور هيات مديره پرسپوليس خبردادند.

خبرگزاری دانشجويان ايران پيش از پايان مسابقه حساس اصفهان از قول علی کريمی اعلام کرد که حضور دو باره او در تيم ملی چندان بعيد نيست. علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال نيز با استقبال از اين خبر برای حضور کريمی در تيم ملی تصميم قطعی را از سوی دايی اعلام کرد. ضمنا اعلام شد که مسابقه تدارکاتی با قطر لغو و مسابقه با مراکش حتمی شد.

پيروزی ذوب آهن در اهواز

ذوب آهن با گلزنی محمد صلصالی در دقيقه های ۳۳ و ۴۸ تيم استقلال اهواز را در ورزشگاه تختی اين شهر شکست داد.

ذوب آهن برای قهرمانی به پيروزی پيکان بر استقلال تهران در قزوين اميد دارد. اين بازی به عنوان آخرين مسابقه هفته بيست و نهم برای روز يکشنبه ۱۰ اسفند در برنامه ليگ برتر بود. تا پيش از اين بازی هر دو تيم ۵۶ امتيازی بودند و ذوب آهن يک بازی بيشتر و تفاضل گل کمتری داشت. پرسپوليس و سپاهان به ترتيب با ۴۹ و ۴۸ امتياز در فاصله پنج بازی تا پايان فصل، در رده های سوم و چهارم از مقام قهرمانی دورتر شدند.

مس کرمان با پيروزی دو بر يک در زمين پيام مشهد، با ۴۶ امتياز به سپاهان نزديک شد. در مشهد روح الله بيدگلی در دقيقه ۱۳ و زالدرون در دقيقه ۴۷ برای مس کرمان گل زدند. تک گل پيام را اشپيتم آرفی آلبانيايی در دقيقه ۷۶ به ثمر رساند.

صبا با پيروزی درخشان سه بر صفر مهمانش ملوان را بار ديگر در روزی ناخوشايند قرار داد و خود با ۴۶ امتياز همچنان اميدش را برای حضوری ديگر در ليگ قهرمانان آسيا حفظ کرد.

در قم محمد نوری در دقيقه های ۱۵ و ۲۸ و محسن بيات در دقيقه ۵۴ گل زدند.

تيم پيروز ديگر اين هفته راه آهن شهرری بود که در اکباتان تهران شکست ديگری را برای برق شيراز رقم زد. برق که در بازی قبلی اش يک بر يک پرسپوليس را متوقف کرده بود، اين بار تسليم گلهای احمد مومن زاده در دقيقه ۲۲ و داود حقی در دقيقه های ۴۵ و ۸۵ شد.

ساير ديدارهای بدون گل مساوی به پايان رسيد تا سه تيم برق، پيام و داماش گيلان هر کدام با ۲۳ امتياز تيمهای فانوس قرمز بدست ليگ برتر باشند.
XS
SM
MD
LG