لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

جشنواره گل پرسپولیس در آزادی


پرسپوليس دارای بهترين خط حمله اين فصل جام خليج فارس ايران است.
پرسپوليس دارای بهترين خط حمله اين فصل جام خليج فارس ايران است.

پس از شکست سايپا و تساوی استقلال، پرسپوليس در هفته بيست و چهارم فوتبال دسته برتر ايران چهار بر يک تيم مس کرمان را شکست داد.


گرچه اين پيروزی پر گل، پرسپوليس را به مدعيان مقام قهرمانی نزديک نکرد، اما پس از هفته ها مصطفی دنيزلی، مربی ترک، سرخپوشان را به يک پيروزی قاطع رساند.


در ورزشگاه آزادی پرسپوليس کاملا هجومی بازی کرد ولی حاصل حملات آنان در نيمه نخست تنها گل عليرضا واحدی نيکبخت در دقيقه ۲۷ بود. در دقيقه ۵۶ با گل حسين کعبی، بازيکن جديد ولی کارساز تيم پرسپوليس، سرخپوشان به دروازه تيم مس کرمان به مربيگری فرهاد کاظمی، احاطه يافتند.


در پی اين گل پژمان نوری و زياد شعبو، مهاجم تيم ملی سوريه، به ترتيب در دقيقه های ۶۷ و ۷۴ گلهای بعدی تيم پر طرفدار پايتخت را به ثمر رساندند.


در دقيقه‌ ۸۱ صابر مير قربانی تنها گل تيم مس را وارد دروازه تيم ميزبان کرد .پرسپوليس با ۳۷ امتياز خود را تا رده پنجم رده بندی بالا کشيد و از نظر گل زده، دارای بهترين خط حمله اين فصل جام خليج فارس ايران شد.


تيم راه‌آهن در تهران نيمه نخست را يک بر صفر به فجر سپاسی شيراز باخته بود، اما در دقيقه ۶۸ با گل هادی اصغری به نتيجه مساوی و کسب يک امتياز دست يافت. برای فجر محمد صادق کرمی در دقيقه ۲۱ گل زده بود. در آخرين دقيقه نيمه نخست داوود حقی ضربه پنالتی راه آهن را هدر داد. راه آهن با ۱۶ امتياز همچنان در آخرين نقطه جدول رده بندی، سقوطش حتمی به نظر می رسد.


تيم ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه صباشهر دو بر يک بر صباباتری پيروز شد. نيمه نخست بدون گل بود. پس از دو گل پياپی، ذوب آهن در واپسين لحظه ها به پيروزی و سه اميتاز رسيد تا به رده هفتم صعود کند .
محمد صلصالی در دقيقه ۵۷‬ و مهدی رجب زاده در دقيقه‪ ۸۸‬ برای تيم ذوب آهن و سهراب بختياری زاده در دقيقه ۵۸‬ برای تيم صبا باتری به ثمر رساندند.


تيم فولاد اهواز در آخرين لحظه های بازی در خانه ملوان، بازی يک بر صفر برده را به تساوی يک بر يک عوض کرد. سرخپوشان جنوبی در طول بازی بر ميزبان برتری داشتند و فابيو همپل، گلزن اين تيم، پس از زدن گل برتری فولاد در نيمه نخست، در نيمه دوم نيز چند بار فرصت گلزنی يافت. با هدر رفتن اين فرصت ها، در دقيقه آخر مسابقه يک تعلل در خط دفاعی تيم فولاد به ملوان فرصت داد تا توسط امير خدا مرادی به گل تساوی دست يابد .


گل ملوان برای تيم شمالی بسيار با ارزش بود، زيرا در فاصله شش مسابقه تا پايان فصل، پنج امتياز برتری ملوان رده چهاردهمی با فولاد يک رده پايين تر حفظ شد ( ۲۲ امتياز به ۱۷ امتياز ).


XS
SM
MD
LG