لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۹

تساوی استقلال و پرسپولیس در «دربی» شصت و چهارم


استقلال و پرسپولیس به تساوی رسیدند.
عکس از مهر
استقلال و پرسپولیس به تساوی رسیدند. عکس از مهر

تيم های فوتبال پرسپوليس و استقلال در هفته بيست و ششم ليگ برتر فوتبال ايران يک بر يک شدند تا سپاهان پيشتاز با برتری دو بر يک بر استقلال اهواز جايگاه خود را در صدر جدول مستحکم کند.


بعد از ظهر پنجشنبه ۱۵ فروردين، ورزشگاه آزادی کمتر از ديدارهای پيشين اين دو رقيب ديرين تماشاگر داشت و در حضور حدود ۶۵ هزار نفر، يک بازی نه چندان دلچسب، با دو گل در نيمه نخست و دو اخراجی در اواخر مسابقه، مساوی پايان يافت.


استقلال با اين که خوب آغاز کرد و در دقيقه چهارم با کار عالی مجتبی جباری، يکی از بهترين های تيم آبی، و پيگيری اميد روانخواه برای تمام کنندگی، خيلی زود از حريف پيش افتاد، اما برتری نخستين را از دقيقه بيست و به دنبال شليک راه دور کريم باقری از دست داد.


با شليکی که کاپيتان پرسپوليس از کنار دروازه استقلال گذراند، سرخپوشان تا گل برابری پيش رفتند و با پاس عمقی و خوب باقری، اشتباه عليرضا منصوريان و ضربه « چيپ »، محسن خليلی پس از فراری تماشايی، به گل رسيدند.


در مسابقه ای که استقلال در ميانه ميدان پرتعداد ولی برای ضد حمله و تکميل آرش برهانی به عنوان تنها مهاجم نا کارآمد نشان می داد، پرسپوليس با بازی خوب عليرضا واحدی نيکبخت و باقری خطرساز تر بود و همين باعث شد تا وحيد طالب لو در دروازه استقلال يک روز موفق را سپری کند.


در نيمه دوم حسين کعبی عملا در نقش يک مهاجم ظاهر شد و وقتی ماته به زمين آمد، پرسپوليس با حالتی تهاجمی تر، حمله های استقلال را به بازی سازی جباری و سرعت آرش برهانی خلاصه کرد.


در اين حالت نيز يک بار برهانی با حسن رودباريان، دروازه بان پرسپوليس، تک به تک شد که چون هميشه نا کارآمد نشان داد.


اخطار دوم داور اسپانيايی به باقری در دقيقه ۸۱ نگرانی هايی را برای ياران افشين قطبی به وجود آورد که با اخطار دوم و اخراج اميد روانخواه در فاصله ای کوتاه، از اين زاويه هم سهم دو تيم برابر شد.


در مسابقه ای که به نسبت گذشته کم تماشاگر بود، پرتاب اشيايی از سوی طرفدارن پرسپوليس به شکسته شدن سر کيانوش اعتماد مقدم، بدنساز تيم استقلال منجر شد.


به گزارش خبرگزاری فارس تماشاگران طرفدار پرسپوليس نيز به هنگام ورود اتوبوس حامل تيم استقلال به تونل ورزشگاه مشکلاتی را برای بازيکنان و همراهان اين تيم به وجود آوردند.


در جريان بازی کلمات زشتی از سوی استقلالی ها به بازيکنان تيم پرسپوليس، به ويژه عليرضا واحدی نيکبخت ادا شد و عبدالرحمان شاه حسينی، رييس کميته انضباطی اعلام کرد که تماشاگران آبی را جريمه خواهد کرد.


خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی، ایرنا، با اعلام اين که فرماندهی نظم ورزشگاه با سردار احمد رضا رادان، فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ بود، از قول او نوشت: « تفکر تماشاگران دو تيم استقلال و پرسپوليس دستخوش تغيير شده ( است ) و آنها بسيار آرام بازی حساس اين دو تيم را نظاره می ‌کنند. پيش از اين بازی با کانون هواداران هر دو تيم جلساتی داشتيم و از آنها خواستيم روح جوانمردی را حفظ کنند».


با تساوی تيم های پرسپوليس و استقلال، سرخپوشان ۴۲ امتيازی شدند، در حالی که سپاهان در فولاد شهر اصفهان بدون حضور تماشاگر با گلهای محمود کريمی در دقيقه ۱۶ و مهدی سيد صالحی در دقيقه ۲۷، دو بر يک استقلال اهواز را شکست داد تا با ۴۶ اميتاز فاصله اش را در صدر با پرسپوليس بيشتر کند. تک گل استقلال اهواز را داوود حقی در دقيقه ۷۰ به ثمر رساند.


در کرج تيم سايپا، مدافع عنوان قهرمانی، در ديداری پرگل چهار بر دو تيم بحران زده و قعرنشين شيرين فراز کرمانشاه را شکست داد.


اميد شريفی نسب در دقيقه ۲۴، روزبه شاه علی دوست در دقيقه ۳۹، امير وزيری در دقيقه ۶۶ و جواد آشتيانی در دقيقه ۳+۹۰ گلهای سايپا را به ثمر رساندند. پويا سيف پناهی در دقيقه ۵۴ و محمد محمديان در دقيقه ۷۵ پاسخگوی دو گل تيم سايپا بودند.


علاوه بر سايپا، تيم های صباباتری و سپاسی شيراز هم پيروزی های پر گلی داشتند.


صبا باتری در ورزشگاه درخشان رباط کريم سه بر صفر تيم ملوان را شکست داد. غلامرضا رضايی دو گل و فريدون فضلی يک گل برای ياران يحيی گل محمدی به ثمر رساندند.


پيکان هم پس از شکست پنج بر صفر از راه آهن، اين بار در خانه اش سه بر صفر مغلوب تيم سپاسی شد تا دارابيديان، مربی ارمنستانی اين تيم هم در آستانه اخراج قرار گيرد. گلهای بهمن طهماسبی در دقيقه سه، هادی رمضانی در دقيقه ۱+۹۰ و علی محمد دهقان در دقيقه ۴+۹۰ باعث شد تا شاگردان غلامحسين پيروانی تا رده پنجم جدول رده بندی صعود کنند.


در هفته بيست و ششم جام خليج فارس تيم پگاه در رشت با تک گل محمد رضا مهدوی در دقيقه ۵۵، بر تيم ذوب آهن پيروز شد و راه آهن تهران در آبادان با دو گل ديرهنگام هادی اصغری در دقيقه های ۷۱ و ۸۵ طلسم شکست ناپذيری صنعت نفت به رهبری دکتر احمد طوسی را شکست.


XS
SM
MD
LG