لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۷

ايران قهرمان فوتبال غرب آسيا شد


حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بازی دو تیم ایران و اردن را تماشا کردند.
(عکس از AFP)
حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی بازی دو تیم ایران و اردن را تماشا کردند. (عکس از AFP)

تيم ملی فوتبال ايران با پيروزی دو بر يک بر تيم ملی اردن مقام قهرمانی خود در رقابتهای جام کنفدراسيون غرب آسيا را حفظ کرد.


گلهای پيروزی بخش اين مسابقه را هادی عقيلی، کاپيتان تيم ملی ايران در نيمه نخست از روی نقطه پنالتی و کيانوش رحمتی با شليکی از راه دور به ثمر رسيد.


خطای پنالتی در دقيقه ۲۲ به روی غلامرضا رضايی، مهاجم تيم ايران صورت گرفت. در اواخر مسابقه که اردن ده نفری بازی می کرد، اردن با يک ضربه آزاد در دقيقه ۸۱ توسط احمد ديب بازی را به تساوی کشاند که شليک زيبای رحمتی در دقيقه ۸۵ بار ديگر برتری و موقعيت قهرمانی را به تيم ايران بازگرداند.


ايران که فلسطين را سه بر صفر، تيم دوم قطر را شش بر يک و سوريه را سه بر صفر در ورزشگاه تختی تهران شکست داده بود، مسابقه پايانی را در حضور حدود ۱۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی و در حضور محمد بن همام، رييس کنفدراسيون فوتبال آسيا انجام داد. قهرمانی در اين مسابقه ۷۰ هزار دلار پاداش برای تيم ملی ايران داشت.


اردن پس از پيروزی بر سوريه، عمان و قطر در حالی مسابقه آخر را باخت که از دقيقه ۸۰ منير مدافع خشن اين تيم با دريافت کارت زرد دوم اخراج شد و ده نفری به بازی ادامه داد.


اما در شرايط بازی ده نفری، توانست نتيجه را يک بر يک کند ولی در نهایت نتیجه را واگذار کرد و جايزه ۵۰ هزار دلاری نايب قهرمانی را به دست آورد.


ايران در مسابقه پايانی بر اردن برتری داشت اما به دليل يک بازی محتاطانه و کند چند بار به ياران حريف فرصت داد تا در محوطه جريمه خطرساز شوند و حتی گل تساوی را هم بزنند.


ايران در شرايطی به اين رقابتها به عنوان ديدار تدراکاتی نگريست که علاوه بر بازيکنان لژيونر خود، از مهره های ثابتی مثل مهدی رحمتی( دروازه بان)، جلال حسينی، حسين کعبی، عليرضا واحدی نيکبخت، مجتبی جباری و ... را نيز استفاده نکرد.


ايران که سال پيش در اردن با تيم ملی ب توانسته بود تيم ملی عراق را در مسابقه پايانی شکست دهد، به دليل عدم استفاده از تيم اصلی خود بيست هزار دلار جريمه شد.


عراق، که با همان تيم حاضر در اردن به مقام قهرمانی سال پيش آسيا رسيد، به همراه بحرين و لبنان در اين دوره حضور نداشتند و علاوه بر ايران تيمهای سوريه و قطر نيز به طور مشخص با تيم ملی خود به ميدان نيامدند.


علی دايی، سرمربی تيم ملی ايران در اين مسابقه با ياران زير به ميدان رفت: رحمان احمدی ، هادی عقيلی ، محسن بنگر ، احمد آل نعمه ، مجيد غلام نژاد ، کيانوش رحمتی ، حسين کاظمی ، ابراهيم صادقی ، احسان حاجی صفی ، ميلاد ميداودی و غلامرضا رضايی. در نيمه دوم مجتبی شيری ، جلال رافخايی و محمد نوری نيز به ميدان رفتند


XS
SM
MD
LG