لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۵۷

استقلال با پيروزی بر راه آهن آماده پيکار با پرسپوليس شد


استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس با دو گل راه آهن را شکست داد.
عکس از ایسنا
استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس با دو گل راه آهن را شکست داد. عکس از ایسنا

تيم استقلال تهران با گلهای پيروز قربانی و آرش برهانی و با پيروزی دو بر يک بر راه آهن شهر ری، چهار پله در جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد.


گلهای مسابقه دو تيم قديمی فوتبال تهران هر سه در نيمه نخست به ثمر رسيد و راه آهن در حالی بازی را باخت که در طول بازی هرگز حالت دفاعی به خود نگرفت و در سی دقيقه نخست مسابقه، حاکم بر توپ و ميدان بود.


برای استقلال بازی با راه آهن در روز شنبه ششم مهر و در هفته هشتم ليگ برتر، نه تنها از نظر بازيابی و حرکت صعودی در جدول رده بندی، نقشی ويژه داشت که بعد از پيروزی پرسپوليس بر پگاه گيلان، پيش زمينه ای مهم قبل از رويارويی روز جمعه ۱۲ مهر با رقيب ديرين و سنتی، يعنی پرسپوليس به شمار می رفت.


در حضور حدود ۳۵ هزار تماشاگر راه آهن بازی را با روحيه و تهاجمی آغاز کرد و تا پيش از دستيابی به گل در دقيقه ۲۹ دو بار هم توپ را به تور رساند که يک بار خطای هند پيش از ضربه و بار ديگر موقعيت آفسايد مهاجم سفيدپوش راه آهنی، گل ها را مردود کرد.


اما در آستانه رسيدن به يک سوم زمان مسابقه مجتبی زارع، مهاجم زهردار راه آهن با فرار سريع ميختاريان از چپ و ارسال زمينی آن به دهانه دروازه، آن را سريعتر از مدافعان و طالب لو به درون دروازه فرستاد.


گويی اين گل استقلال بهت زده را به هوش آورد چرا که با دو گل پياپی بازی را بازيافت و نيمه نخست دو بر يک برتری يافت، برتری که تا پايان پا برجا ماند.


در دقيقه ۳۵ پيروز قربانی، مدافع پيش تاخته و کاپيتان تيم استقلال با يک ضربه سر تماشايی توپ را در دروازه راه آهن جای داد.


سه دقيقه بعد پاس عمقی کاظمی با مهار و ضربه خوب آرش برهانی توپ در درون دروازه حسين آشنا، دروازه بان راه آهن، جای گرفت. بعد از گل زارع، استقلال با حضور مجتبی جباری به جای عليرضا عباسفرد، زهردار و از حالت نامتعادل نخست خارج شد.


اما در نيمه دوم راه آهن به سرمربيگری داود مهابادی بار ديگر خود را بازيافت و تا پايان به يک بازی پاياپای انجام داد و حتی يک بار هم تا يک قدمی زدن گل تساوی پيش رفت.


در نيمه نخست فاصله دور بازيکنان تکميل کننده آرش برهانی در خط حمله و نفوذهای ناموفق بيگ زاده از جناح چپ، عملا خط حمله استقلال را از نفس افتاده نشان می داد. وحيد طالب لو در درون دروازه نيم ساعت اول را پرکار و هر لحظه يک مهاجم راه آهنی را پيش رو می ديد. ولی کم کم از آرامشی نسبی برخوردار شد.


با اين که نيمه نخست دو بر يک به سود استقلال پايان يافت، بهترين بازيکن زمين مجتبی زارع گلزن راه آهن بود ضمن آن که پاشايی نيز بازی قابل قبولی داشت.


در تيم استقلال حسين کاظمی و يدالله اکبری باز ی خوبی ارائه دادند ولی در دقيقه ۶۴ اکبری جايش را به سياوش اکبرپور داد تا استقلال در نيمه دوم بار ديگر بر بازی مسلط شود. گل تماشايی قربانی نيز در بازيابی روحيه آبی پوشان نقشی موثر داشت.


در نيمه دوم بازی نسبت به نيمه دوم افت کرد و استقلال در دقيقه ۸۲ با ضربه سر زارع از فاصله نزديک تا يک قدمی گل تساوی بخش هم پيش رفت که توپ به روی ديرک افقی دروازه فرود آمد و به زمين بازگشت.


در دقيقه های پايانی علی زاده جانشين آرش برهانی شد تا خط حمله استقلال نسبت به شروع بازی متفاوت شود. اما فرهاد مجيدی همچنان نيمکت نشين باقی بماند.


استقلال که با هفت امتياز در رده دهم جدول رده بندی قرار داشت، با پيروزی بر راه آهن توانست با ده امتياز خود را تا رده پنجم بالا بکشد.


تا پايان روز هشتم، در حالی که همه تيمها بازی روز پنجم را انجام نداده اند، برق شيراز، پيکان قزوين، پرسپوليس و ذوب آهن هرکدام با ۱۴ امتياز پيشتاز هستند.


استقلال با چهار امتياز اختلاف به يک قدمی پرسپوليس رسيد تا داربی شصت و پنجم برای آبی پوشان اهميتی ويژه بيابد – هر چند امکان دستيابی بر چهار تيم برتر در هفته نهم برای هيچ تيمی مهيا نيست. آخرين مسابقه اين دور يک روز بعد بين ملوان و سايپا در بندر انزلی است.


XS
SM
MD
LG