لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۰

تيم ملی ايران دو بر يک کره شمالی را شکست داد


تيم ملی فوتبال ايران روز چهارشنبه در وزرشگاه آزادی توانست با نتيجه دو بر يک تيم ملی کره شمالی را شکست دهد.
(عکس از : مهر)
تيم ملی فوتبال ايران روز چهارشنبه در وزرشگاه آزادی توانست با نتيجه دو بر يک تيم ملی کره شمالی را شکست دهد. (عکس از : مهر)

تيم ملی فوتبال ايران روز چهارشنبه در دومین بازی خود از رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی توانست در ورزشگاه آزادی با نتيجه دو بر يک تيم ملی کره شمالی را شکست دهد.


مهدی مهدوی کيا، کاپيتان تيم ملی فوتبال ايران در دقيقه دهم بازی با ضربه سر، گل اول اين بازی را وارد دروازه تيم ملی کره شمالی کرد.


در دقيقه ۶۵ ضربه ايستگاهی مهدی مهدوی کيا را دروازبان کره شمالی با دفع ناقص در اختيار بازيکنان ايران قرار داد که در نهايت سانتر زیبای مسعود شجاعی را جواد نکونام با بغل پا به گل دوم ايران بدل کرد.


در دقيقه ۷۰ بازی، بازيکنان کره شمالی نيز از ضربه ايستگاهی به دست آمده در پشت محوطه جریمه ایران نهايت استفاده را کرده و توانستند يکی از گل های خورده را جبران کند. يونگ تائسه توانست با ضربه سر تنها گل کره شمالی را به ثمر برساند.


  • ايران با کسب پیروزی مقابل تیم ملی کره شمالی چهار امتيازی شد و به دليل تفاضل گل کمتر در رده سوم گروه قرار گرفت. کره جنوبی و عربستان نيز با همين تعداد امتياز و با تفاضل گل بهتر در رده های اول و دوم قرار دارند و کره شمالی نيز با چهار امتياز در رده چهارم است.

این در حالی بود که مهدی رحمتی در دقيقه ۷۵ با واکنش عالی شليک مهاجم کره ای را به اوت فرستاد.


در این بازی علی دایی سه تعویض انجام داد. در دقيقه ۷۹ فريدون زندی جايگزين مجتبی جباری شد. همچنین در دقيقه ۸۰ نيز رسول خطيبی از بازی خارج شد و به جای وی سيد صالحی وارد بازی شد.


در دقایق پایانی بازی، مدافع پیش تاخته کره شمالی در يک وضعيت تک به تک با مهدی رحمتی توپ را به بالای دروازه زد.


تلاش بازیکنان کره شمالی برای به تساوی کشاندن بازی نتیجه ای در بر نداشت و در نهایت این بازی با نتیجه دو بر یک به نفع ایران به پایان رسید.


در پایان این بازی، مهدی مهدوی‌کيا به عنوان بهترين بازيکن ديدار تيم های ايران و کره‌ی شمالی انتخاب شد.


این اولین شکست تیم ملی کره شمالی در چارچوب رقابت های مرحله دوم انتخابی گروه دوم آسیا بود.


ايران با کسب پیروزی مقابل تیم ملی کره شمالی چهار امتيازی شد و به دليل تفاضل گل کمتر در رده سوم گروه قرار گرفت.


کره جنوبی و عربستان نيز با همين تعداد امتياز و با تفاضل گل بهتر در رده های اول و دوم قرار دارند و کره شمالی نيز با چهار امتياز در رده چهارم است.


این در حالی است که امارات بدون امتياز در قعر جدول اين گروه قرار دارد.


ترکيب تيم ملی فوتبال ايران: مهدی رحمتی، سيد جلال حسينی، هادی عقيلی، حسين کعبی، ستار زارع، جواد نکونام، مسعود شجاعی، مجتبی جباری (از دقيقه ۷۸ فريدون زندی)، مهدی مهدوی کيا، غلامرضا رضايی(از دقيقه ۹۰ مازيار زارع) و رسول خطيبی (از دقيقه ۸۰ سيد مهدی سيد صالحی)


ساير نتايج


در ساير ديدار های گروه دوم، تيم ملی کره جنوبی توانست در يک بازی پر گل چهار بر يک امارات متحده عربی را شکست دهد. در این بازی کره جنوبی میزبان امارات متحده عربی بود.


اما در گروه اول، بازی ژاپن و ازبکستان با نتيجه تساوی به پايان رسيد. در اين بازی که تيم ملی فوتبال ژاپن ميزبان ازبکستان بود در ابتدای بازی شاتسکيخ در دقيقه ۲۸ برای ازبکستان گل زد اما ژاپنی ها در دقيقه ۴۰ توسط تامادا گل خورده را جبران کردند و اين نتيجه تا پايان ۹۰ دقيقه باقی ماند.


در ديگر بازی گروه اول آسيا تيم ملی فوتبال استراليا با نتيجه چهار بر صفر تيم ملی فوتبال قطر را شکست داد.


XS
SM
MD
LG