لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۳

ذوب آهن قهرمان نيم فصل اول ليگ برتر شد


ذوب آهن اصفهان با تساوی مقابل فولاد اهواز، قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد.
عکس از مهر
ذوب آهن اصفهان با تساوی مقابل فولاد اهواز، قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد. عکس از مهر

در روزی که پرسپولیس تهران دو بر يک راه آهن را شکست داد، ذوب آهن اصفهان با تساوی مقابل فولاد خوزستان، قهرمان نیم فصل اول لیگ برتر شد.


در آخرين هفته نيم فصل ليگ برتر فوتبال ايران، جام خليج فارس، پرسپوليس تهران دو بر يک راه آهن را شکست داد و در رده چهارم قرار گرفت.


در پايان هفته هفدهم، ذوب آهن در اصفهان در فاصله چهار دقيقه تا پايان مسابقه برتری بر فولاد اهواز را از دست داد، ولی با تساوی دو بر دو هم با ۳۳ امتياز به عنوان غيررسمی قهرمانی نيم فصل دست يافت.


روز پنج شنبه ۱۴ آذر، در ورزشگاه آزادی تهران پرسپوليس با گلهای ابراهيم توره و سپهر حيدری، هر دوبا ضربه های سر، تيم يکدست و با روحيه راه آهن شهر ری را شکست داد و سه امتياز ديگر بر مجموعه اش افزود.


پرسپولیس تهران با ۲۹ امتياز پس از ذوب آهن اصفهان، استقلال تهران، ۳۱ امتياز، و پيکان قزوين، با ۳۰ امیتاز، در رده چهارم جدول رده بندی قرار گيرد.


پيکان در قزوين با مس کرمان يک بر يک مساوی کرد و نتوانست رده دوم را حفظ کند.


پرسپوليس در نيمه نخست با برتری نسبی خود توانست با گل زيبای ابراهيم توره به برتری يک بر صفر برسد. ارسال يک توپ از جناح چپ با شيرجه و ضربه سر مهاجم سنگالی به گل اول پرسپوليس انجاميد.


ابراهيم توره در غياب عليرضا نيکبخت واحدی در خط حمله پتروويچ را در کنار خود داشت. اين دو در طول بازی از سوی علی کريمی، کريم باقری و مازيار زارع حمايت شدند. حضور حسين بادامکی پس از دوران مصدوميتش باعث شد تا پژمان نوری نيمکت نشين شود.


گل دوم پرسپوليس دو دقيقه پس از گل تساوی بخش راه آهن با ضربه پنالتی داود حقی به ثمر رسيد. در دقيقه ۶۹ خداداد افشاريان با اعلام خطای پنالتی، به راه آهن فرصت داد تا نتيجه را يک بر يک کند.


اما راه آهن هنوز دو دقيقه بيشتر به نتیجه مساوی نرسيده بود که سانتر کوتاه ايوان پتروويچ از جناح چپ به سمت ديرک دوم با ضربه سر عليرضا محمد در آستانه گل شدن قرار گرفت که دفع ناقص حسين آشنا، دروازه بان راه آهن، با ضربه سر کوتاه سپهر حيدری به گل دوم و برتری دوباره انجاميد.


مسابقه دو تيم با برتری نسبی پرسپوليس همراه بود و در حالی که اين تيم با برتری ياران ميانی اش بر حريف نبض بازی را در دست داشت، با کشاندن توپ به کناره های زمين سعی داشت راه آهن را از دفاع متمرکز بازدارد.


در مقابل راه آهن با پوشاندن روزنه های دفاعی به ضد حمله های بازيکنان باهوش خود دل بسته بود. در اين بازی علی کريمی، بازيسازی بهتر از دو بازی قبلی پرسپوليس از خود نشان داد.


راه آهن با اين شکست در امتياز ۱۷ باقی ماند و سيزدهم شد.


تساوی ذوب آهن و فولاد


در فولاد شهر اصفهان اسماعيل فرهادی با گلهای پياپی خود در دقيقه های ۵۷ و ۶۳، ذوب آهن را تا آستانه پيروزی پيش برد.


اما فولاد اهواز که نيمه نخست را با گل زودهنگام سجاد فيض اللهی در دقيقه سوم، يک بر صفر پيش بود، با گل ديرهنگام محمد قاضی در دقيقه ۸۷ از شکست گريخت و بازی را دو بر دو کرد.


پيکان در ميزبانی تيم مس کرمان نيمه نخست را با گل دقيقه ۳۳ روح الله بيگدلی يک بر صفر باخته بود. اما مهدی سيد صالحی در دقيقه ۵۳ بارديگر قدرت گلزنی و آمادگی اش را نشان داد و پيکان را از شکست رهانيد. مس کرمان با يک امتياز اين بازی ۲۶ امتيازی شد و پشت سر سپاهان ۲۷ امتيازی در رده ششم قرار گرفت.


در اين مسابقه فحاشی تماشاگران قزوينی به مهدی رحمتی، دروازه بان مس کرمان، باعث شد تا دروازه بان تيم ملی ايران در پايان بازی به سوال های خبرنگاران پاسخ ندهد و تنها بگويد:«متاسفم که دروازه‌بان تيم ملی فوتبالی هستم که به اين مردم تعلق دارد».


سپاهان در خانه تيم سپاسی شيراز با گل دقيقه ۸۱ امين متوسل زاده بازی را يک بر صفر باخت و سپاسی با دومين پيروزی پياپی ۲۵ امتيازی شد و جلو تر از همشهری اش برق، در رده هشتم ايستاد.


داماش گيلان با تک گل آدريانو آلوز در دقيقه ۴۲ يک بر صفر پاس همدان را در رشت يک بر صفر شکست داد تا در قعر جدول جايش را با پيام بحران زده مشهد عوض کند.


صبای قم که يکی از چهار نماينده فوتبال ايران در فصل آينده ليگ قهرمانان آسيا است با برتری دو بر صفر بر سايپای کرج خود را تا رده نهم بالا کشيد. در ورزشگاه قم محمد نوری در دقيقه ۳۸ و امير حسين فشنگچی در دقيقه ۸۱ گل زدند.


در نهمين بازی نيم فصل نيز تيم استقلال اهواز در ورزشگاه تختی اين شهر با گل دقيقه ۴۸ مصطفی بيژنی يک بر صفر تيم نزول کرده برق شيراز را شکست داد.


مسابقه های نيم فصل دوم از روز چهارشنبه شانزدهم آذر با بازی تيمهای استقلال با راه آهن آغاز می شود ولی در پايان هفته نوزدهم به تعطيلات زمستانی می رود.


XS
SM
MD
LG