لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۹

ايران دو بر صفر چين را برد و سوم شد


تيم ملی فوتبال ايران بعد از پيروزی دو بر صفر بر چين در دو پرواز جداگانه روز شنبه ۳۰ آذر از دبی به تهران سفر می کند، تا روز اول دی برای يک اردوی هفت روزه رهسپار اسپانيا شود
تيم ملی فوتبال ايران بعد از پيروزی دو بر صفر بر چين در دو پرواز جداگانه روز شنبه ۳۰ آذر از دبی به تهران سفر می کند، تا روز اول دی برای يک اردوی هفت روزه رهسپار اسپانيا شود

تيم ملی فوتبال ايران روز جمعه در ديدار رده بندی رقابتهای چهار جانبه عمان دو بر صفر چين را شکست داد و به مقام سوم رسيد.


ايران در مسابقه نخست اين پيکارها يک بر صفر مغلوب اکوادور شده و چين هم سه بر يک به عمان ميزبان باخته بود.


در مسابقه نهایی برای مقام قهرمانی این رقابت ها، عمان با زدن يک گل در هر نيمه، توسط محمد الربيعا و عماد الحسنی، دو برصفر اکوادور را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید و جایزه ۱۰۰ هزار دلاری این مسابقات را دریافت کرد.عمان از دقيقه ۷۵ با اخراج حسين الحضری، ده نفری به بازی ادامه داد.


ایران در بازی با چین در بعد از ظهر روز جمعه ۲۹ آذر، با گلهای مهدی سيد صالحی در دقيقه ۴۴ از نقطه پنالتی و پژمان نوری در دقيقه ۷۲ به پيروزی رسید.


غلامرضا رضايی، مهاجم سريع تيم ملی ايران در دقيقه ۴۳ با پاس محمدرضا خلعتبری در محوطه جريمه حريف صاحب موقعيت شد که با خطای پنالتی مدافع چينی از پيشروی بازماند. سيد صالحی پنالتی را به گل بدل کرد تا نخستين گل ملی خود را به ثمر برساند.


بعد از گل برتری ايران در آخرين دقيقه نيمه نخست، چين نيمه دوم را با حالتی تهاجمی آغاز کرد و با تمرکز به نفوذ از دو جناح، در جست و جوی گل تساوی بخش بود. در اين شرايط وحيد طالب لو، دروازه بان اين روز تيم ايران و همچنين بازيکنان خط دفاعی عملکردی بهتر از بازی با اکوادور نشان دادند.


تعويض محمد رضا خلعتبری با پژمان نوری نتيجه بخش بود و بازيکن تازه نفس در دقيقه ۷۲ با به ثمر رساندن گل دوم، پيروزی ايران را مسجل کرد.


بعد اين گل خستگی چينی ها بيشتر نمودار شد و ابتکار عمل بازيکنان ايرانی می توانست به گلهای بعدی منجر شود.


چين که پس از اين بازی رهسپار اردن شد تا يک بازی تدارکاتی برای مقدماتی جام ملتهای آسيا ۲۰۱۱ داشته باشد، در عمان با بازيکنان جوانش چنگی بدل نزد.


تيم ايران در بازی با چين به مهدی رحمتی و جلال حسينی استراحت داد و با با حفظ آرايش ۲-۴-۴ با اين آرايش به ميدان رفت: وحيد طالب لو، حسين کعبی (از دقيقه ۷۷ پژمان منتظری)، محسن بنگر، پيروز قربانی، حسن اشجاری – مازيار زارع ( از دقيقه ۷۷ کيانوش رحمتی)، ميثم بائو، محمد نوری، محمد رضا خلعتبری (از دقيقه ۶۶ پژمان نوری)، غلامرضا رضايی ( از دقيقه ۶۶ رضا خالقی فر)، مهدی سيد صالحی (از دقيقه ۷۷ آرش برهانی).


لغو مسابقه با منتخب باسک


تيم ملی فوتبال ايران بعد از پيروزی دو بر صفر بر چين در دو پرواز جداگانه روز شنبه ۳۰ آذر از دبی به تهران سفر می کند، تا روز اول دی برای يک اردوی هفت روزه رهسپار اسپانيا شود.


چند ساعت پيش از مسابقه ايران با چين در عمان، خبرگزاری فارس از تهران گزارش داد که مسابقه دوستانه ايران با منتخب ايالت باسک به دليل مخالفت مسوولان فدراسيون فوتبال اسپانيا با مقامات فوتبال منطقه جدايی طلب باسک در آستانه لغو شدن است. تيم ملی ايران قرار بود روز سه شنبه سوم دی با اين تيم خود گردان در فوتبال اسپانيا، بازی کند.


همين خبرگزاری در گفت و گويی با علی کفاشيان، رييس فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرد که در صورت لغو اين مسابقه به فيفا شکايت خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG