لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۵۱

ايران ۱ آنگولا ۱ ؛ کي روش باز هم دست خود را رو نکرد


تيم ملی فوتبال ايران در آخرين ديدار تدارکاتی خود در اردوی اتريش مقابل تيم ملی آنگولا قرار گرفت و به تساوی ۱-۱ رسيد. اين دو تيم در جام جهانی ۲۰۰۶ نيز مقابل هم قرار گرفتند که آن بازی نيز با همين نتيجه به پايان رسيده بود.

آنگولا قبل از بازی با ايران موفق شده بود ۲-۰ مراکش را شکست دهد. ايران هر سه بازی تدارکاتی در اتريش را با تساوی به پايان رساند. مساوی بدون گل مقابل بلاروس و مونته نگرو و نتيجه ۱-۱ در برابر آنگولا.

کارلوس کي روش سرمربی تيم ملی ايران در رقابتی که شبيه سازی ديدار با نيجريه عنوان شده بود، باز هم ترکيبی متفاوت را به ميدان فرستاد. در حالی که تيم های ملی در آخرين بازيهای تدارکاتی خود با ترکيب اصلی به ميدان ميروند، کي روش اين بار نيز تيمی متفاوت با دو بازی قبلی را روانه زمين کرد.

نزديکترين تيم به ارنج اصلی ايران شايد ترکيب نيمه اول ديدار مقابل مونته نگرو باشد. اما هدف کي روش صرفاً پنهان کردن ۱۱ مرد اصلی نبود. او تاکتيک مورد نظر خود را تا جايی که در فوتبال حرفه ای امروز جهان ميسر است، پنهان نگه داشت. ساختار دفاعی ايران در بازی با مونته نگرو و استفاده همزمان از پژمان منتظری، سيدجلال حسينی و اميرحسين صادقی حاکی از آن بود که او نسبت به مسابقات مقدماتی در منطقه آسيا، ايده های متفاوتی را برای خط دفاعی تيم ملی مدنظر دارد.

روش هايی که تا روز بازی با نيجريه از چشم مربيان رقبا، پنهان خواهد ماند. زيرا بازی ايران با ترينيداد و توباگو نيز پشت درهای بسته و بدون حضور تماشاگران و خبرنگاران برگزار خواهد شد.

در ديدار با آنگولا که واپسين فرصت برای بازيکنان ذخيره بود تا بتوانند جايی در جمع ۲۳ نفر نهايی دست و پا کنند، ايران هجومی آغاز کرد و با شوت نکونام در همان دقايق نخست ميتوانست دروازه حريف را باز کند. در ادامه هم با دو ارسال از جناح چپ، دو فرصت مناصب نصيب آزمون و انصاري فرد شد که ضربات سر آنها از بالای دروازه بيرون رفت.

در نيمه اول نکونام و آزمون به خاطر مصدوميت جای خود را به قوچان نژاد و حقيقی دادند. اتفاقی که در بازی قبلی برای هاشم بيکزاده افتاده بود اما به نظر نمي رسد مصدوميت آزمون و نکونام جدی باشد.

اشکان دژاگه در اين بازی هم بارها با حرکات تکنيکی حريف را آزار داد و وادار به خطا کرد. در دقيقه ۴۲ سيلوا روی ضربه ارسالی، موفق شد گل تيمش را به ثمر برساند. تعلل خانزاده و دانيال داوری که به هوای هم ايستادند، منجر به باز شدن دروازه ايران شد.

با آغاز نيمه دوم، ايران برای جبران گل خورده رو به هجوم آورد و در دقيقه ۵۶ به گل رسيد.

احسان حاج صفی که بازوبند کاپيتانی را هم در اختيار داشت، با حرکات پا به توپ خود آرايش دفاعی حريف را به هم ريخت و انصاري فرد فقط به يک اشاره نياز داشت تا گل بزند. کاری که به خوبی از عهده اش برآمد.

در دقيقه ۷۳ با ارسال بيت آشور، قوچان نژاد ميتوانست ايران را صاحب گل برتری کند که ضربه بغل پای او راهی به چارچوب نيافت. مهاجم باشگاه چارلتون اتلتيک موقعيت های ديگری هم داشت که از دست داد.

داوری از اتريش قضاوت بازی را برعهده داشت. او در يک صحنه ميتوانست رضا حقيقی را به خاطر حرکت خطرناک از زمين اخراج کند اما به کارت زرد اکتفا کرد. اين حرکت که شبيه ورزش های رزمی بود، منجر به مصدوميت بازيکن خودی شد که انصاري فرد بود.

دانيال داوری (۶۶- سوشا مکانی)، محمدرضا خانزاده، حسين ماهينی، قاسم حداديفر (۶۴- محمدرضا خلعتبری)، احمد آل نعمه، مهرداد بيت آشور، جواد نکونام (۲۴- رضا قوچان نژاد)، سردار آزمون (۲۴- رضا حقيقی)، احسان حاج صفی، کريم انصاريفرد (۷۱- مهدی شريفی) و اشکان دژاگه (۴۶- بختيار رحمانی) بازيکنان ايران در اين بازی بودند.

با حضور سوشا مکانی در اين بازی، هر ۲۸ بازيکن ايران در سه بازی تدارکاتی اردوی اتريش، فرصت حضور در زمين را پيدا کردند.

جواد نکونام در بازی قبلی با بازوبند آبی به ميدان آمده بود اما بعد از انتقادهايی که برخی پيشکسوتان فوتبال مطرح کردند، در اين ديدار از رنگ به زرد استفاده کرد.

تيم ملی ايران با پايان يافتن اردوی اروپايی به تهران باز خواهد گشت تا ضمن ديدار بازيکنان با خانواده هايشان، پس از مراسم خداحافظی که در ورزشگاه دوازده هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد، راهی برزيل شود.

مرحله آخر اردو در برزيل برپا خواهد شد و ايران در آخرين بازی دوستانه مقابل تيم ملی ترينيداد و توباگو قرار ميگيرد که هجدهم خرداد يعنی ۹ روز قبل از بازی ايران و نيجريه در جام جهانی به انجام خواهد رسيد. جالب اينکه ترينيداد قبل از بازی با ايران، ديداری هم با تيم ملی آرژانتين به انجام خواهد رساند
XS
SM
MD
LG